מערכת COL | יום ז' אב ה׳תשפ״ג 25.07.2023

במעמד חגיגי: בתות"ל מגדל העמק ערכו סיום הש"ס

'עושין שמחה לגמרה של תורה': בתות"ל מגדל העמק חגגו במעמד סיום הש"ס שערכו שני תמימים הלומדים בישיבה • בראשות רבני ומשפיעי הישיבה • גלריית תמונות
במעמד חגיגי: בתות
צילום באדיבות המצלם

במעמד מיוחד, בנוכחות כלל תלמידי הישיבה, תלמידי ה'זאל' הגדול וה'זאל' הקטן יחדיו, ובהשתתפות הצוות, חגגה הישיבה את 'סיום הש"ס', שנערכו על ידי שניים מתלמידי הישיבה.

שני 'סיומים' אלו מצטרפים לשלושה 'סיומים' שנערכו בשנה שעברה, ולארבעה סיומי ש"ס נוספים שנערכו בחמש שנים האחרונות.

את מעמד פתח מנכ"ל מוסדות חב"ד במגדל העמק הרה"ח ר' לוי וילימובסקי, הדואג ומסייע רבות לתלמידי הישיבה בכל המצטרך להם, שהפליא במעלת התלמידים שסיימו את הש"ס כולו. "התרגשות עצומה בשביל כולנו", אמר ר' לוי, וביקש להגיש אל הבמה את המתנה המיוחדת שמעניקה הנהלת הישיבה לתמימים המסיימים, שני סטים של ש"ס חתנים מפואר.

הסיום הראשון נערך ע"י הת' אחיה שמעון שי' ביטון, המסיים את שיעור ג' בישיבה, ובו התפלפל בדברי סיום הגמ', וחזר בבהירות נפלאה על 'הדרן' של הרבי על הש"ס, המקשר בין סיום הש"ס ותחילתו. כשסיים, פרץ הקהל בשירת "שישו ושמחו בשמחת תורה" אדירה.

אחריו, ערך הת' אברהם שיחי' חריר, מתלמידי ש"ב בישיבה, את הסיום השני. כקודמו חזר גם הוא הדרן על הש"ס שערך הרבי. וכשסיים, בירכו כלל התלמידים את שני המסיימים, "ילכו מחיל אל חיל" בשירה עוצמתית.

לאחר הסיום, נשא ר' שלמה חריר, אביו של הת' אברהמי שיחי' ובוגר הישיבה, כמה מילות ברכה.

בראשית דבריו הוקיר תודה להנהלת הישיבה הרוחנית והגשמית, על האפשרות שהם מעניקים לתלמידים לשבת וללמוד מתוך מנוחת הנפש, ולכלל הצוות המסור שמשקיע ימים ולילות למען תלמידי התמימים, "רק בזכותכם זכו הם לסיים את הש"ס, ועל כך הננו לומר תודה רבה!".

עוד הוסיף וסיפר על הד"שים החמים אותם זוכה לקבל מהישיבה מידי שבת חופשה, כשבניו מגיעים הביתה, וחוזרים על השיעורים בנגלה ובחסידות, הוא מתמלא נחת, ונזכר בימיו הטובים בישיבה, בהם למד אצל ראש הישיבה הרב גאלדבערג, המשפיע הרב גורביץ, הרב סגל וכו', "ניכר כי ההשקעה שלכם נושאת פירות, ומעמד סיום נרגש זה, בהחלט מהווה ההוכחה הטובה ביותר לכך!".

לאחר מכן נשא דברים הרה"ג ר' אהרן מושקוביץ, ר"מ ונו"נ בישיבה. הרב מושקוביץ דיבר באריכות על מעלת הסיומים, וההוראה הנלמדת מהם, הן למסיימים עצמם והן לכל המשתתפים במעמד, ועל הזכות והחובה של כל אחד ואחד לחזור על תלמודו שלא יישכח.

בסיום המעמד ניצלו תלמידי ש"ג המסיימים את הישיבה, את ההזדמנות להביע הערכתם לת' אברהם צבי הכהן, מנהל המטבח בישיבה אשר עושה לילות כימים למען הגשמיות של התמימים, על מנת שיוכלו לשבת ולהגות בתורה ללא הפרעות, ולהעניק לו שי מיוחד, מזכרת מש"ג – ה'תשפ"ג, שנת הקהל.

את ה'סיום' כיבדו בנוכחותם, ראש הישיבה הרב יצחק גאלדבערג, המשפיעים הרב יוסף יצחק גורביץ והרב יוסף יצחק סגל, הרב לוי וילימובסקי, מנכ"ל הישיבה, המשפיע הרב זלמן העכט, הר"מ הרב אהרן מושקוביץ והרב אברהם וילהלם נו"נ בישיבה.

במעמד השתתפו גם האבות ובני המשפחה של התלמידים המסיימים, והוא נחגג בשמחה של מצווה, כהוראת הרבי לערוך 'סיומים', סיומי מסכתות וודאי שגם סיומי ש"ס, ברוב פאר והדר, להוסיף בשמחה המותרת בימים אלה, ימי 'תשעת הימים'.

בסיום המעמד ניגשו הרבנים ועשרות מתלמידי התמימים לאחל לתלמידים המסיימים את מיטב הברכות, ובעיקר שיזכו לגרום נחת לכ"ק אדמו"ר, ולזרז את התגלותו בביאת משיח צדקנו תכף ומיד. 

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
פשש.. איזה בחורים
ח' אב ה׳תשפ״ג
2.
וואי איזה יופי שבחורים לומדים בכזאת התמד...
ח' אב ה׳תשפ״ג
3.
מזל טוב
ט' אב ה׳תשפ״ג
ב"ה ישיבת מגדל העמק זכו בתשעת הימים בלא סתם סיום, אלא בסיום הש"ס. אני מברך אותם שגמרו פעם אחד יגמרו כמה וכמה פעמים.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.