מערכת COL | יום ה' אב ה׳תשפ״ג 23.07.2023

גלריה וסיקור נרחב: שמחת תורה בישיבת 'תומכי תמימים' באלעד

כך ציינו בישיבת תומכי תמימים באלעד באירוע מרומם מיוחד את סיום השנה: תלמידי השיעור הגבוה העולים לישיבה גדולה הגיעו עם הוריהם ולצידם שאר תלמידי הישיבה, שכמחצית מהם נבחנו על כל מסכת גיטין בעל פה | סיקור נרחב וגלריית תמונות באתר חב"ד און ליין
גלריה וסיקור נרחב: שמחת תורה בישיבת 'תומכי תמימים' באלעד
צלומים: באיבות המצלם

הבניין החדש והמפואר של ישיבת "תומכי תמימים" באלעד לבש חג, כאשר בזה אחר זה נכנסו הורי התמימים של שיעור ג' המסיימים שלוש שנים גדושות לימוד נגלה וחסידות. והשנה גולת הכותרת היא עצם העובדה שקרוב למחצית מתלמידי התמימים ניגשו למבחן על כל מסכת גיטין בע"פ, במסגרת מבצע תורה מיוחד שמתנהל ביד רמה בישיבה ע"י הרמי"ם ובראשם הרב שניאור זלמן לסקר שי'.

סביב שולחנות ערוכים כל טוב - סעודת מצוה, התיישבו בזה אחר זה תלמידי שיעור ג' והוריהם, וכמובן תלמידי שיעור ב' ושיעור א' עם התלמידים השלוחים, בראשות צוות הישיבה, ראש הישיבה, מד"א קהילת חב"ד, ראש העיר ונציג חב"ד בעיר הרב אורן מזרחי, כאשר תוך כמה דקות התמלא האולם מפה לפה.

פתח והנחה את הערב המשגיח הרב זאב דוב הלפרין שי', שציטט משיחותיו הק' של הרבי על תפקידו של תמים בישיבה ומחוצה לה, ובפרט במעבר שבין ישיבה קטנה לישיבה גדולה, וקישר בין נואם לנואם בטוב טעם ומתק שפתים המיוחדות לו.

בראש האירוע הוזמן התמים חיים שלום זילברשטרום שי' לערוך סיום על מסכת גיטין, כאשר בדבריו מתבל דברים עמוקים של הרבי על סיום מסכת בכלל ועל המיוחדות שבמסכת גיטין במחלוקת שבין ב"ש וב"ה ורבי עקיבא לגבי האפשרויות לגרש את האישה בפנימיות העניינים.

פותחין בדבר מלכות, התמים בנציון נמירובסקי שי' חזר על שיחה קדושה של הרבי בענין האיסור לגרש אישה בעל כרחה ועל ההוראה מזה בעבודת ד' על הקשר שבין הקב"ה - איש, לכנסת ישראל - אשה, וביאור של הרבי על העובדא שספר דברים משה רבינו מפי עצמו אמרה.

המנהל רוחני הרב יעקב קטן שי' הרחיב על הנקודה שבין יש ליש נמצא האין, עד"ז בין ישיבה קטנה לישיבה גדולה יש את שלב המעבר - ה'אין' בו כאו"א עושה לעצמו את הסה"כ מהשלוש שנים ומציב לעצמו יעדים לישיבה גדולה למצות את התקופה במקסימום האפשרי. הזכות הגדולה שזכיתם מתוך אלפים של בחורים להימנות על לגיונו של מלך ב"תומכי תמימים". לעולם לא נעמוד בסודו של מקום בזכות הנפלאה. לכל הפחות עלינו להכיר בזכות הזאת, ולהיות ראויים לה.

ראש העיר הרב ישראל פרוש שי' אמר: בכל פעם שאני נכנס לישיבה כאן באלעד, אני חש אווירה של קדושה מיוחדת, מיד ניכרת יראת השמים הנסוכה על פני התמימים, ושיתף את הקהל ברגע הכי מיוחד שהי' לו השנה, נסעתי לרבי ולראשונה נכנסתי לחדרו הק', הייתי בהתרגשות עצומה. חשבתי לעצמי, זה החדר בו ישב החכם מכל אדם שנתן עצות והעמיד אלפים ורבבות מישראל, ואז נזכרתי בכם התמימים מאלעד שהייתם כאן רק לפני כמה חדשים והתפללתי להצלחתכם ולהצלחת הישיבה המיוחדת והמחממת את הלב.

ראש הישיבה הגאון הרב אברהם אשר בלינוב שי' פירט בפני התמימים את הישגיהם במשך שלוש השנים ששהו בישיבה, ואח"כ קישר את זה עם פרשת השבוע שמשה רבינו ע"ה מייחס לעצמו פעולות שונות שנעשו לכאורה ע"י אנשים אחרים, כגון הרעיון למנות שופטים שיעזרו למשה, על ידי חמיו יתרו, והסביר שרעיון טוב ומבורך ככל שיהיה לא יכול להצליח ללא ברכת נשיא הדור, ורק אז אפשר לזכות שיתווסף פרשה בתורה על שמו, כמו"כ על התמימים בכל פעולה שהם עושים לראות האם יש כאן ברכה של הרבי והאם המעשה שהוא עושה חתום בחותמו של הכהן הגדול, ובפרט כשהולכים לישיבה גדולה שכאן דרוש עבודה בכוח עצמי ולהיות כל הזמן עם הרבי לנגד עינינו.

ובסיום דבריו סיכם ראש הישיבה: ניתן לומר בוודאות ראו גידולים שגידלנו ב"ה, ובפרט כזאת כמות של תמימים שנבחנים על כל מסכת גיטין בע"פ, נחת רוח אמיתי לרבי ללא צל של ספק, אשרינו מה טוב חלקינו, שאנו יכולים לגרום לרבי נחת רוח.

רב קהילת חב"ד באלעד הגאון הרב ירוסלבסקי שי' דיבר על היחוד של שבת חזון, ועל המשל הידוע של רלוי"צ מבארדיטשוב. הזכיר את סיום ההפטרה 'צדקה במשפט תפדה ושביה בצדקה'. משפט זה תורה והרי זה עניינם של התמימים במיוחד. וכאן רואים במוחש את ההשקעה הגדולה של התמימים בלימוד הנגלה והחסידות, פשוט נחת אמיתי לרבי. כמו"כ שיתף את הקהל בהתוועדות מיוחדת בה זכה להשתתף בשבת חזון ה'תשמ"ז. אז הרבי באופן חריג הורה באצבעו הק' על כל הקהל והתבטא בטוחני שמבין כל הקהל שנוכח כאן יש לכה"פ אחד שראה את ביהמ"ק (כולם הבינו למי הרבי מתכוון...).

כאן עלו התמימים בזה אחר זה וקיבלו את התעודות המהודרות המכילות את ההישגים והצטיינות שלהם, כאשר בנוסף לזה קבלו מחזור קטן לימים הנוראים בחצרות קדשינו מתנת המשגיחים הרב זאב דוב הלפרין שי', והרב שניאור זלמן לישנר שי'.

התוועדות ספונטנית שהתפתחה עם המשפיע הרב חוני רייצעס שי', נמשכה עד לשעות הבוקר... ובכן מה נהדר מראה התמימים במלוא הדרם!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.