COL | יום ג' אב ה׳תשפ״ג 21.07.2023

היו מענדל דרייזין | זווית אישית

"אשתו של החסיד ר׳ מענדל דרייזין ביקשה מהרבי ברכה שבעלה ירויח יותר. אמנם הם כבר מסתדרים, אבל היא בקשה שיהיה ברוחב, בשפע, שלא יצטרכו לעשות חישובים לפני כל הוצאה. תקשיבו מה ענה לה הרבי" | טורו השבועי של הרב זלמן וישצקי, שליח הרבי בבאזל
היו מענדל דרייזין | זווית אישית
הרה"ח ר' מענדל דרייזין ז"ל

ר׳ מענדל דרייזין זכרונו לברכה היה חסיד חב״ד בעל לב רחב, שמעתי השבוע מידיד נאמן ודייקן סיפור ששמע מחנה, אשתו המנוחה של דרייזין:

אחרי שהתחתן נכנס מענדל דרייזין לעסקי נדל״ן והחל להרויח יפה, הם הסתדרו יפה אבל אשתו חנה עליה השלום כשהייתה אצל הרבי ביחידות בקשה ברכה שבעלה ירויח יותר. אמנם הם כבר מסתדרים ויש עם מה לשלם את החשבונות, אבל היא בקשה שיהיה ברוחב, בשפע, שלא יצטרכו לעשות חישובים לפני כל הוצאה.

חברים, הקשיבו למה שאמר לה הרבי, ואני בכוונה מספר את זה בשבוע של תשעת הימים, ימי האבל על חורבן הבית כי אלו הם ימים בהם עלינו להרבות באהבת חינם, ובכן, הרבי אמר לה: אמרו לו למענדל שיתן צדקה יותר מ׳די מחסורו׳ של המבקש. כלומר, אם אדם מבקש צדקה, שלא יתן רק את המינימום הנדרש כדי למלא את הצורך המדוייק של המבקש אלא שיתן ברוחב, כך שהמקבל ירגיש את הרוחב, שירווח לו, ואז הקב״ה ידאג לבעלך שיהיה לו יותר מאשר המינימום הנדרש כי אם ירווח גם לו.

כך בדיוק הוא עשה, כשמישהו ביקש הוא לא נתן פחות, כי אם יותר, היו לו גם קרנות מסודרות במשך השנים, אבל בריח התיכון היה, לתת כך שירווח לו למקבל.

כך בדיוק גם קרה לו עצמו, ר׳ מענדל דרייזין ראה ברכה בעסקיו וכאשר נתן כך ניתן לו משמים.

*

הפסוק האחרון של הפטרת פרשת דברים שנקרא בשבת בבית הכנסת מדבר על צדקה ׳ציון במשפט תפדה ושביה בצדקה׳ וכפירוש המצודת דוד: ההשבה מן הגולה תהיה על ידי הצדקה אשר יעשו. 

תהיו מענדל דרייזין.

שבת שלום,
הרב זלמן וישצקי

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
טעות קטנה
ה' אב ה׳תשפ״ג
היא התלוננה שאין להם כסף לבילויים ומותרות והרבי אמר לו שידאגו לתת צדקה לא רק לבסיס של לחם וחלב, אלא לתת מותרות גם לנזקקים, ומאז היה תורם גדול לילדים לקעמפים
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.