שניאור דייטש | יום ג' אב ה׳תשפ״ג 21.07.2023

תלמידי כיתה ח' ב'אהלי תורה' בכפ"ח הרשימו בידע ובקיאות

תלמידי כיתה ח' ב'אהלי תורה' בכפר חב״ד בראשות המחנך הרב משה אסולין, נבחנו אצל הרבנים על פרק 'שור שנגח את הפרה' והפליאו בידע ובבקיאות | המבחנים נערכו בירושלים אצל הרבנים הגאונים: הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול לערעורים הרב דוד לאו, רב שכונת גילה ומקור חיים בירושלים הרב הגאון ואב״ד אליהו שלזינגר, הגאון החסיד הרב נפתלי רוט ראש המרכז החינוכי חסידותי בצאגו"ח והמרא דאתרא של כפר חב״ד, הגאון הרב מאיר אשכנזי 
תלמידי כיתה ח' ב'אהלי תורה' בכפ

תלמידי כיתה ח' ב'אהלי תורה' בכפר חב״ד בראשות המחנך הרב משה אסולין, נבחנו אצל הרבנים על פרק 'שור שנגח את הפרה' והפליאו בידע ובבקיאות.

המבחנים נערכו בירושלים אצל הרבנים הגאונים: הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול לערעורים הרב דוד לאו, רב שכונת גילה ומקור חיים בירושלים הרב הגאון ואב״ד אליהו שלזינגר, הגאון החסיד הרב נפתלי רוט ראש המרכז החינוכי חסידותי בצאגו"ח, ולמחרת ביום שהוכפל בו כי טוב אצל המרא דאתרא של כפר חב״ד, הגאון הרב מאיר אשכנזי שהביעו כולם את התפעלותם הרבה מן הידע, העומק והשליטה המלאה בכל מכמני החומר.

מבחן התלמידים

אחרי שנה של יגיעה והתמדה על ידי כלל תלמידי כתה ח' באהלי תורה כפר חב"ד ללא יוצא מן הכלל, הגיע הרגע הגדול, נסיעה לירושלים להבחן אצל הרבנים הגאונים שליט"א. ביום שני, יום  כ"ח בתמוז, עלו התלמידים יחד עם המחנך הרה"ח ר' משה אסולין שי' לירושלים עיה"ק ופניהם מועדות אל שכונת גילה, אל ביתו של רב השכונה, הגאון הגדול ואב בית הדין הרב אליהו שלזינגר.

הרב קיבל את הקבוצה בביתו במאור פנים, חיזק את ביטחונם העצמי ואז ניגש למבחן. התלמידים החלו לענות תשובות בזה אחר זה בשטף ובקיאות נפלאים שלא הותירו מקום לספק. הילדים כולם שולטים בכל רזי ומכמני הסוגיות לפניי ולפנים. משסיימו הביע הרב את התפעלותו העצומה ולסיום אף שאל אותם שאלות מאשר נקרים לפניו כשהתלמידים הצעירים מנסים את כוחם לפי סוגיות הפרק.

לאחר זאת, עלו ובאו הילדים אל רחוב אהליאב, משכן הרבנות הראשית לישראל, לשכת הרב הראשי - הרב דוד לאו שליט"א, אולם ישיבות מועצת הרבנות הראשית. ההתרגשות רבה, כשלפתע נכנס הרב הראשי וניגש ישר לענין. פותח הגמרא ופורץ בסיעור מוחות מכל כיוון. נסיונות לעשות סדר בין התשובות נענים בשלילה על ידו.. "אני אוהב את השטייגען הזה, אווירת ישיבה ובית המדרש". ואכן, אווירה סוערת ומלאה חיות שהביאה לידי ביטוי עומק הבנה שנתגלתה אצל הילדים באופן מדהים. בסיום הבחינה נראו סיפוק והנאה על פני הרב הראשי שהביע גם הוא התפעלות מיוחדת.

משם המשיכה הכיתה מלאת סיפוק בנסיעה אל רחוב אוריאל, שכונת סנהדריה, מקום מושבו של הגאון החסיד הרב נפתלי רוט שליט"א, ראש המרכז החינוכי חסידותי בצאגו"ח, שמזה כמה שנים מזכה את הכיתה בבחינה יסודית ומקיפהעל הפרק.  הרב רוט הכין רשימה. גדולה של שאלות המחולקות לשאלות חידה, שאלות ידע, שאלות עומק, אך אצל הילדים לא היה הרבה הבדל ביניהם ועל כל שאלה קפצו באצבעותיהם כמוצא שלל רב תוך שטף רב בכל סוגיא. בסיום – חתם הרב על התעודות תוך שהוא מלא דברי שבח לתלמידים, למחנכם המסור ולחיידר אהלי תורה. כדרכו המיוחדת מצא לכך רמז בפסוק "אחת שאלתי מאת ה' אותה אבקש", 'אחת' הם ראשי התיבות של 'חיידר אהלי תורה'.. ואיחולי הצלחה בהתעלות בלימוד כרצו"ק רבותינו נשיאינו בהמשך הדרך.

 משם יצאו הילדים אל 'פיצה גאולה' וסעדו ליבם ביד חופשית כיד המלך שלאחריה עלו אל האוטובוס הביתה שמחים וטובי לב ברוחניות ובגשמיות.

למחרת, ביום שהוכפל בו כי טוב, יום שלישי, עלו הילדים להבחן אצל המרא דאתרא, הגאון הרב מאיר אשכנזי שליט"א בלשכתו. בשעה היעודה, שתים עשרה בצהריים,  התכנסו כולם לעבור את בחינתו היסודית והמדוקדקת של המרא דאתרא. הרב שליט"א כדרכו היסודית, לא הניח מסוגיות הפרק תוך שהוא מתבל בפרפראות ו'הורדת' הסוגיות להווי אקטואלי בחיי היום יום. התלמידים עמדו באתגר בכבוד והוכיחו ידע גם בסברות ונושאים חדשים שהעלה הרב. לסיום ביקש הרב מן התלמידים שימתינו רגע, ניגש אל ביתו וחילק להם חטיפים קרים "כפי שהרויתם את צמאוני בתורה המשובחת ששיננתם כך אני משתדל להרוות את צמאונכם..".

לתלמידי הכיתה הצטרפו גם ילדים שלוחים מפולין, שאצלם ימים אלו הם ימי חופשה ואף הם שיננו מספר מכובד של דפים וידעו אותם הפלא ופלא כמו הת'' יונה סטמבלר שי' מהעיר וורשא שענה ברהיטות, חדות, הבנה ושטף, גרם נחת רוח למרא דאתרא ששיתף עימו חוויות מהשחיטות בפולין והקשר עם אביו השליח ר' שולם בער שי'.

ואלו שמות הנבחנים היקרים תלמידי כיתה ח באהלי תורה כפר חב"ד:

מנדי אלפרוביץ',  שולם בריקמן, זלמן גורדון, שלוימ'ה גרינוולד, לוי דמיחובסקי, זאבי הבר, אלי וגנר, ישראל וייגל, ארי וקסלר, יעקב זוננפלד, יוסף אליהו זנו, יצחק לבנהרץ, יוני ליפש, מנדי לנדאו, חיים מייזליש, מיכאל משולם, אפרים סלאוין, לוי סלונים, מנדל'ה פגוט, איצי פולק, מנדי פינסון, יונה פליישמן, זלמי פרישמן, יונה סטמבלר, שמוליק קוביטשעק, מנדי קירשנבאום, לוי ריבקין, מנדי ריבקין, משה שניאורסון, צבי שפינר שיחיו.

ברכת תודה ויישר כח מיוחד:  
הרבנים הנכבדים, אשר בזכותם היה בכיתה קיץ מלא 'שטייגען' ולימוד סוער בשיעורים ובהפסקות, ביום ובלילה, יום חול ושבת, בכל עת וזמן אפשרי.

משפחות ההורים היקרים שמימנו את הנסיעה המדהימה הזו עם הכיבוד הנלווה.

 ר' ברוך סלונים  שליח הרבי במודיעין שטרח ותיאם בחינה אצל הרב הראשי.
ר' נועם רוט שסייע בכל מאודו להתגבר באופן היותר טוב על בעיות פתאומיות שהתגלו.

 הנהלת החיידר הר"ר בנציון והר"ר שלמה וישצקי שמסייעים במימון ותמיכת תעודות מסגרות, ליווי גשמי ורוחני.
 המנהל החינוכי הרב יוסף הרשקוביץ שטרח ללא לאות במסירות עצומה בתיאום כל הנתונים.

הילדים הנחמדים מכיתתנו שסייעו בבחינות וארגון לוגיסטי לאורך שלשה חדשים. 

הילדים המתלווים לצילום ותיעוד הבחינות.

ר' מיכאל וייגל שליווה לכל אורך הדרך ואף ליווה לירושלים תוך שהוא משנן כל הדרך עם בנו שי' את הפרק ומסייע בדרכו המיוחדת להורדת מתח אצל הילדים.

אחרונים חביבים – ההורים היקרים שתמכו ללא סוף בכל שלבי ההכנה והלימוד לקראת המבחן.

מחנך הכיתה הר"ר משה אסולין שהשקיע רבות למען הצלחת הילדים.

יבורכו כולם ויוסיפו להם מן השמים בכפלים לתושיה בהצלחת התלמידים היקרים בהמשך דרכם העולה בית א-ל.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
כל הכבוד
ה' אב ה׳תשפ״ג
הם השקיעו מגיע להם כל הכבוד ענק!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.