מערכת COL | יום ב' אב ה׳תשפ״ג 20.07.2023

בצל הסערה: כתבת 'מאקו' בדוכן התפילין של חב"ד בכיכר דיזינגוף

באתר מאקו פורסמה הערב כתבה על מבצע תפילין, בצל הסערה וניסיונות הביקורת השונים, ובמסגרתה ביקרה הכותבת בדוכן תפילין ליד כיכר דיזינגוף. היא גם שוחחה בין היתר עם השליח הרב עדי אלפנט ועם הרב מוני אנדר מאגף הדוברות בצעירי חב"ד
בצל הסערה: כתבת 'מאקו' בדוכן התפילין של חב
הרב עדי אלפנט בדוכן תפילין

באתר 'מאקו' פורסמה הערב (חמישי) כתבה על מבצע תפילין. זאת בצל ניסיונות ההתססה נגד הדוכנים והעליהום סביבום בתקופה האחרונה. בכתבה צוטטו בין היתר שליח הרבי בתל אביב הרב עדי אלפנט, הרב מוני אנדר מאגף הדוברות בצעירי חב"ד.

הכתבה נפתחה בתיאור של הכותרת, רחלי רוטנר, שביקרה בדוכן חב"ד בתל אביב. "נראה שהרבה מחפשים את החיבור הזה - למורשת ההיסטורית של עם ישראל, או סתם לבחור נחמד שמאיר להם פנים באמצע הרחוב המנוכר שבו כולם עם אוזניות", היא כותבת.

"ברשתות מתנהל בשבועות האחרונים קמפיין נגד דוכני חב"ד, אבל עשרות תל-אביבים משוקצים עוצרים להניח בדוכן של הרב עדי בחצי השעה שבה אני צופה בו", היא מוסיפה. "הוא משתמש בשיטות של איש מכירות, פונה לכל עובר אורח בסגנון שמתאים לו, לפעמים בהומור, תמיד בפמיליאריות, מחפש מאפיינים אישיים להיתלות בהם".

"לשמור לך על העציץ כשאתה מניח? יש לנו היום מבצע תפילין ועציצים, הוא קורא לעבר בחור שמחזיק פוטוס. כשחבורת בני נוער חולפת סמוך הוא מכריז, האשטאג תפילין_צ'אלנג'!".

"אחד הנערים צועק "אני מניח!", כאילו נענה לאיזה אתגר נועז, ומדלג אל הדוכן להתעטף. נער אחר בחבורה מצהיר בעצב שעוד לא מלאו לו 13, והשלישי מושך כתפיים בהתנצלות. "מצטער, אני לא יכול, ההורים שלי נגד זה", הוא ממלמל. הרב עדי מהנהן בחיוך מבין, אבל לשבריר שנייה משהו באידיליה נקטע ומזכיר לנו את המלחמה שבחוץ. או בעצם, שבפנים".

הרב מוני אנדר מאגף הדוברות בצעירי חב"ד צוטט בכתבה: "נו באמת. כל הקטע של הגנה על קטינים מפני התפילין זה עבודה בעיניים מפריע להם הקטינים כמו שמפריע לי מצב החסה בזימבבואה. כל הילדים מוצפים כל יום באלפי פניות במרחב שלהם – יש לי שמפו 'פרוזן' באמבטיה ומשחת שיניים חד-קרן שהבת שלי ביקשה שאקנה לה. אנחנו בעולם שבו פונים לילדים כל הזמן. אז רק תפילין זו הבעיה? אתה סומך על הילד שלך שינהג ברכב בגיל 16 ב-130 קמ"ש, אבל להציע תפילין זה מה שיערער את תפיסת עולמו?".

כשנשאל אם היה מסכים שיפתחו דוכן על אבולוציה מול בית ספר חרדי בבני ברק, השיב: "בבקשה, בואו בהמוניכם, תפתחו דוכן על אבולוציה בבני ברק! אם תשרדו שבועיים, כל הכבוד לכם. כי תראו שזה פשוט לא מעניין שם אף אחד". 

שליח הרבי הרב עדי אלפנט הגיב בכתבה, בתגובה לשאלת הכתבת כי לדברי הפעילים המתנגדים להנחת תפילין ההתעוררות כעת במבצע נובעת מהשינויים הפוליטיים והמשפטיים הנוכחיים, ואמר:

"אני לא קשור לכנסת או לממשלה, אין לי אספירציות כאלה. חב"ד היא התנועה היחידה בארץ בלי גב פוליטי, אין חסיד חב"ד בכנסת או במנגנון של מפלגה. הרבי אסר עלינו, כי 'מפלגה' מלשון פלג, וחב"ד רק רוצה לאחד".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.