מערכת COL | יום א' אב ה׳תשפ״ג 19.07.2023

מנכ"ל משרד התפוצות הישראלי פגש את שלוחי הרבי באוקראינה

צוות משרד התפוצות הישראלי, בראשות המנכ"ל מר אבי כהן סקלי, נחשף בפעם הראשונה, מקרוב, לפעילות ולהתמודדות הנדירה של שלוחי הרבי באוקראינה, הפועלים ללא הפסקה, תחת אש | סיקור ותיעוד
מנכ
השלוחים באוקראינה עם המנכ"ל

מנכ"ל משרד התפוצות הישראלי, מר אבי כהן סקלי, מבקר בימים אלה באוקראינה ונחשף מקרוב להתמודדות של הקהילות היהודיות במדינה, בראשות שלוחי הרבי המסורים, המתנהלות תחת אש כבר שנה וחצי, מאז פרוץ המלחמה הקשה. 

מר כהן מבקר באוקראינה יחד עם צוות משרד התפוצות, ומלווה על ידי שלוחי הרבי וראשי JRNU - מוקד ההצלה של חב"ד באוקראינה, המעניק מעטפת מיוחדת של סיוע לקהילות היהודיות ופועל תחת ועד השלוחים. 

בפעם הראשונה, מאז פרצה המלחמה, שצוות משרד התפוצות נחשף לפעילות העומק של שלוחי הרבי ולהתמודדות המאתגרת במיוחד, המצריכה משאבים נפשיים ופיזיים רבים. הייתה זו הזדמנות נדירה לצוות משרד התפוצות, להיחשף לגבורתם של השלוחים, שגם ברגעים הקשים ביותר, נשארו קרובים לבני קהילותיהם.  

צוות המשרד שוחח עם השלוחים מהערים השונות באוקראינה, שחלקו בפני מר כהן וצוותו, את הפעילות הנרחבת במעגל השנה עם יהודי הקהילות - פעילות שלא פסקה לרגע אחד, למרות המצב הקשה. 

שלוחי הרבי תיארו לצוות המשרד את הכנותיהם לקראת חודש החגים וחודשי החורף - דבר המצריך היערכות מיוחדת מאוד, הן מבחינת אוכל, מזון ותרופות, והן מבחינת הפעלת מערך גנרטורים, שיאפשר את הניהול התקין של הקהילות. 

השלוחים שנטלו חלק במפגש: הרב יוסף יצחק וולף - חרסון, הרב יונתן מרקוביץ - קייב, הרב מרדכי לבנהרץ - קייב, הרב שלמה חיים פלס - מנהל JRNU (מוקד ההצלה של חב"ד באוקראינה), הרב שלום דובער גופין - קייב, הרב אברהם וולף - אודסה, הרב יהושע וישצקי - מנהל ועד הכשרות במדינה, הרב שאול הורביץ - ויניצא, הרב מנחם מענדל גליצנשטיין - צ'רנוביץ, הרב שמחה לבנהרץ, הרב חיים פרידמן מ-JRNU ומר איגור שאדכין - ראש הפדרציה של הקהילות היהודית של דרום אוקראינה.

את המפגש אירח מתחם בית הספר 'שמחה חב"ד' בראשות השלוחים הרב לבנהרץ ורעייתו. 

פרק מיוחד בביקור, היה סיור של צוות משרד התפוצות במוסדות החינוך, שם פגשו את שלוחות הרבי, המפעילות את הגנים ובתי הספר, ושמעו מהן על המאמצים הגדולים בהפעלת המוסדות, גם כשיש תקלות בחשמל, וגם תחת מטחי טילים. הצוות ביקר בין היתר גם במוסדות 'אור אבנר' בקייב בניהולם של השלוחים הרב מרקוביץ ורעייתו.  

כמו כן ביקר מר כהן וצוותו בשורת מוסדות נוספים של השלוחים ועל כך בדיווח נפרד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.