COL | יום א' אב ה׳תשפ״ג 19.07.2023

ברוך דיין האמת: שליח הרבי בתענכים הרב יצחק ידגר ע"ה

בצער רב נתקבלה הידיעה על פטירתו של הרב יצחק ידגר ע"ה, שליח הרבי ליישובי התענכים בארץ-הקודש, מנהל מוסדות חב"ד ביישוב אביטל. שימש במשך עשרות שנים כמנהל בית הספר ביישוב, וקירב רבים לאביהם שבשמים • הלוויתו תתקיים היום (רביעי) ר"ח מנחם-אב בשעה 17:30 בבית החיים של היישוב גן נר שם ייטמן • ברוך דיין האמת
ברוך דיין האמת: שליח הרבי בתענכים הרב יצחק ידגר ע
הרב יצחק ידגר ע"ה, בחתונת נכדו בט"ו סיוון (צילום: מאיר דהן)

בצער רב נתקבלה הידיעה על פטירתו של הרב יצחק ידגר ע"ה, שליח הרבי ליישובי התענכים בארץ-הקודש, מנהל מוסדות חב"ד ביישוב אביטל. שימש במשך עשרות שנים כמנהל בית הספר ביישוב, וקירב רבים לאביהם שבשמים. 

 

מתולדות חייו (מתוך 'חב"דפדיה')

הרב ידגר ע"ה, נולד בכ"ב תשרי תרצ"ח.

בצעירותו התקרב לחסידות חב"ד באמצעות הרב שמואל אלעזר היילפרין ראש ישיבת תורת אמת ורבה של שכונת בית ישראל בירושלים. כשהחל לבקש מקום ללמוד תורה, הגיע לישיבת תומכי תמימים לוד, ששכנה עדיין בפרדס שם למד בין השנים תשי"ג - תשי"ז.  

לאחר נישואיו עם מרת שמחה, עבר להתגורר במושב אביטל, והצטרף יחד עם אשתו לצוות בית הספר שבחבל התענכים (ליד עפולה), מקום ריכוז גדול של בני העדה הכורדית.

הרב ידגר המשיך ללמד בבית הספר שבניהול 'רשת אהלי יוסף יצחק' ונפשם של התלמידים נקשרה בנפשו. 

מלבד פעולתו על תושבי האזור, הרב ידגר מנהיג את הקהילה החב"דית ואת בית הכנסת החב"די שבמרכז היישוב, הפעיל בעיקר בשבתות ובחגים.

בית הספר החב"די "יד אליהו" שבחבל תענך, הוקם בשנת תשח"י על ידי הרב יצחק גאנזבורג כחלק ממערך בתי הספר של 'רשת אהלי יוסף יצחק'.

לאחר פטירת אביו של ר' יצחק בשנת תש"כ, והחוסר במנין מסודר לאמירת קדיש, הוצרך הרב גאנזבורג להעביר את ניהול בית הספר בהקדם, ולעבור להתגורר בקהילה חב"דית.

את ניהול בית הספר הוא הותיר בידיו של הרב אברהם דונין, שכעבור מספר שנים העביר את הניהול לידיו של הרב ידגר שניהלו בפועל במשך 27 שנה עד שנת תשס"ד.


בחג הסוכות תשל"א, התקיימה ועידה של נציגי האו"ם שהתפרסה על פני שבוע שלם, שחל בדיוק בימי חג הסוכות, החל מהיום הראשון של החג, ועד לשמחת תורה.

במהלך החג של אותה שנה, דיבר הרבי על כך שכאשר אומות העולם מתאספים, צריכים גם יהודים להתאסף יחדיו ולהוסיף בעניני תורה ומצוות על מנת לפעול על נציגי אומות העולם שלא יחליטו החלטות שעלולות להרע לבני ישראל.

 

בשמיני עצרת של אותה שנה בעת ההקפה הרביעית, הקים הרבי "או"ם" משלו, בו הפקיד נציג על כל מדינה, שהוא יהיה ה"בעל הבית" של אותה מדינה על-פי תורה.

הרב ידגר זכה, ומונה באותו מעמד על ידי הרבי כ"בעל הבית" על מדינת עיראק.

*

הותיר אחריו את בניו יבלחט"א:  ר' שמעון ידגר, מנהל בית ספר חב"ד בשכונת עיר גנים, ירושלים. ר' מרדכי ידגר, מנכ"ל תלמוד תורה חב"ד בצפת.

ר' מנחם מענדל מאיר ידגר, קראון הייטס. ר' שמואל ידגר, באר שבע. חתנו ר' אבשלום קיל, שליח הרבי ורב היישוב גן נר. חתנו ר' אבי לוי, מגדל העמק.

הלוויתו תתקיים היום (רביעי) ר"ח מנחם-אב  בשעה 17:30 בבית החיים של היישוב גן נר שם ייטמן.

ברוך דיין האמת

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
אבד חסיד אמיתי מן הארץ
ב' אב ה׳תשפ״ג
2.
עצוב
ב' אב ה׳תשפ״ג
א. שליח כזה יקר ב. פספס את הגאולה
משיח נאו
ט' אב ה׳תשפ״ג
ל-2. לא פספס את הגאולה. יקום בתחיית המתים ויראה את הגאולה.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.