מערכת COL | יום כ"ט תמוז ה׳תשפ״ג 18.07.2023

דברים: כיבוש המוחין של ה"לעומת זה" לקדושה | צפו

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה חמישים ושבע בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי" • והשבוע שיחה לפרשת דברים, מליקוטי שיחות חלק לד, בה הרבי מבאר את פירוש רש"י בשאלת אריוס את רבי יוסי "מה בין חכמים לנבונים", ומתוך העיון והביאור המחודש בפירוש רש"י, מבאר הרבי על פי פנימיות שהדבר מרמז לנצחון ה"בינה" של קדושה על "חכמה" דקליפה, שזהו ייעוד הגאולה  
דברים: כיבוש המוחין של ה

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה חמישים ושבע בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי".

והשבוע שיחה לפרשת דברים, מליקוטי שיחות חלק לד, בה הרבי מבאר את פירוש רש"י בשאלת אריוס את רבי יוסי "מה בין חכמים לנבונים", ומתוך העיון והביאור המחודש בפירוש רש"י, מבאר הרבי על פי פנימיות שהדבר מרמז לנצחון ה"בינה" של קדושה על "חכמה" דקליפה, שזהו ייעוד הגאולה.

משלו של רש"י אודות ההבדל בין "שולחני עשיר" ל"שולחני תגר" * מדוע רש"י מסביר פעמיים מהם "נבונים"? * ומה המשל מוסיף בהבנת הביאור? * ומדוע הוא מציין שרבי יוסי אומר את המשל? * ומדוע מציין שהשואל היה אריוס? * ומדוע מציין שהדבר נאמר כשאלה ותשובה? * שני סוגי נבונים, למלאכת המשכן ולדיינות * שני המשמעויות ב"הבנת דבר מתוך דבר" * הצרכים השונים במשכן ובמשפט העם * מדוע הקב"ה הסכים לצורך בנבונים, כאשר הם לא נמצאו? * הנבונים שנמצאו, והנבונים שלא נמצאו * ההשתדלות הנדרשת למצוא נבונים בדרגה הגבוהה * מעלת רבי יוסי ש"נימוקו עמו" * רק גוי שואל על הנהגת הקב"ה * "אריוס" – אור וחכמה של לעומת זה * בינה דקדושה משיבה ומנצחת לחכמה דקליפה * "איכה אשא לבדי" – כנגד "איכה ישבה בדד" * כיבוש ג' הארצות בגאולה – כיבוש המוחין דלעומת זה לקדושה.

לעילוי נשמת מנהל הישיבה הרב מנשה חדד ז"ל.

טעמו וראו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.