שניאור דייטש | יום כ"ח תמוז ה׳תשפ״ג 17.07.2023

מה ששכנע את הפילוסוף היהודי להניח תפילין באודסה

הפילוסוף הצרפתי הנודע ברנאר-אנרי לוי, יהודי, ביקר בקהילה היהודית באודסה | שליח הרבי הרב אברהם וולף הציע לו להניח תפילין, הוא הסכים מסיבה אחת
מה ששכנע את הפילוסוף היהודי להניח תפילין באודסה

ברנאר-אנרי לוי, הפילוסוף, הסופר ואיש העסקים המוערך בעולם, ביקר בקהילה היהודית באודסה שבאוקראינה, שם סייר בבית היתומים היהודי 'משפחה'.

לוי היה תומך קולני של אוקראינה במאבקה נגד מאמצי הסיפוח של רוסיה בנוסף לכתיבת מאמרים בתקשורת, השתתף לאחרונה בסרט תיעודי על חוסנן של הקהילות היהודיות.

הפילוסוף היהודי התקבל בחמימות ע"י הרב אברהם וולף, הרב הראשי והשליח של אודסה, שחלק את המאמצים המאתגרים הכרוכים בגידלם של 120 ילדים יתומים בתוך סערת המלחמה.

ליווה את לוי במהלך הביקור איגור שדכן, יו"ר הפדרציה של הקהילות היהודיות בדרום אוקראינה. לוי התרגש עד דמעות לשמע מסע החילוץ הדרמטי דרך גרמניה במהלך המלחמה וחזרתם לאחר מכן לביתם החם באודסה בחודשים האחרונים.

בשלב מסויים הציע הרב וולף ללוי להניח תפילין. "אני לא זוכר מתי הייתה הפעם האחרונה שבה הנחתי תפילין", הגיב הפילוסוף. אבל אני אעשה זאת כעת כתפילה לשלום בין העם היהודי ולשלום באוקראינה".

לוי שיתף ברשתות את הדברים הבאים:

"אמש, שבת בבית כנסת קטן, אי שם באוקראינה. רוח יהודית בעתות חושך. דברי תורה של הרב, לאחר מחווה לחיילים ולשלום אוקראינה. תחושת נצח, כאשר אנו מנותקים מהוויות העולם".

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.