מערכת COL | יום כ"ז תמוז ה׳תשפ״ג 16.07.2023

תושבת כפר חב"ד נבחרה לקחת חלק בתוכנית של משרד רוה"מ

אחרי שהקימה את מיזם "נפלאות מתגברות" נבחרה הגברת מירי שניאורסון מכפר חב"ד ליטול חלק בתכנית הלאומית היוקרתית מטעם משרד ראש הממשלה, עבור האוכלוסייה המזדקנת בארץ | "בכוונתי להציג למשתתפים את דעתו של הרבי"
תושבת כפר חב
צילום: קובי גדעון, לע"מ

מירי שניאורסון, תושבת כפר חב"ד, שהקימה בשנים האחרונות את קבוצת "נפלאות מתגברות" עבור אלמנות הדור השלישי בישראל, נחברה ליטול חלק בתכנית, הראשונה מסוגה בישראל, מטעם משרד ראש הממשלה, בשם "זמן עתיד".

מדובר בתכנית לאומית יוקרתת מטעם מדינת ישראל, שמטרתה יצירת רשת של מנהיגות ומנהיגים הפועלים יחדיו לקידום איכות החיים של האוכלוסייה המזדקנת בישראל, בעידן של 100 שנות חיים.

"התארכות תוחלת החיים מחייבת חשיבה מחודשת על האתגרים הניצבים בפני אנשי הגיל השלישי והרביעי, ומציאת פתרונות חכמים וחדשניים עבורם ועבור סביבתם", אומרים מארגני התכנית. 

כלל המשתתפים שנבחרו להוביל את המיזם  הם בעלי פוטנציאל להובלת שינוי במערכות ההזדקנות בישראל, אשר על שולחן העבודה שלהם קידום סוגיות העוסקות בנושא ההזדקנות בעולמות הבריאות, הרווחה, פנאי וקהילה, פיננסים, אסטרטגיה, משפט, חדשנות, טכנולוגיה, ניהול ידע ועוד.

מחזור זה והבאים אחריו, לדברי המארגנים, ירחיבו את מעגלי הרשת של סוכני שינוי הפועלים בשדה ויגבירו את הממשקים ושיתופי הפעולה הבין ארגוניים והבין מערכתיים לטובת התמודדות עם האתגר הלאומי של היערכות ישראל להזדקנות מיטבית של האוכלוסייה.

התוכנית החדשה תתמקד באתגרים מתחומי התוכן של הזדקנות מיטבית לצד אתגרים ארגוניים הנוגעים לקבוצת אוכלוסייה בחברה הישראלית והיא פרי שיתוף פעולה בין משרד ראש הממשלה, משרד הבריאות, משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, המוסד לביטוח לאומי, אגף תקציבים במשרד האוצר, המשרד לשוויון חברתי, השלטון המקומי וג'וינט ישראל.

גב' שניאורסון כתבה השבוע: "כמי שהקימה עמותה למען אלמנות בגיל השלישי המונה כ-500 נשים המשתתפות בקביעות במפגשים ונהנות מפעילויות לאורך השנה ב-12 מרכזים הפזורים ברחבי הארץ זכיתי להוביל ולהגשים חלום למען הנשים היקרות הללו".

לדבריה, "בכוונתי להציג למשתתפים את דעתו של הרבי בנושא רפואה מונעת, כלומר מניעת מחלות כפי שאנחנו פועלים בנושא מניעת הזדקנות. לא צריך להגיע לרופא רק כשחולים. הדרך הנכונה והאמיצה של התמודדות (ולכולנו יש שק של התמודדויות) היא לטפל בבעיות בראשיתן, כשעוד קל.

"עניין נוסף שאציג הוא הכבוד לגוף היהודי על ידי שילוב שמירת מצוות לשמירה על אורח חיים בריא. מסופר שלאדמו"ר ה'צמח-צדק' היה חסיד שלעת זקנתו לא שמר כראוי על בריאותו. אמר לו הרבי: ככל שהגוף מזדקן צריכים לכבד אותו יותר, בגלל המצוות שהוא נושא עליו, כמו ציצית ותפילין. עוד בהקשר זה מעניין לציין שהרבי שאל פעם רופא שהגיע אליו: "ממה תתפרנס כשמשיח יבוא ולא יהיו עוד חולים?"

"הרופא היה נבוך. הוא לא ציפה לכזו שאלה. בעיה. חייך הרבי ואמר: פציינטים יבואו אליך ואתה תפסוק שהם בריאים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.