COL | יום כ"ז תמוז ה׳תשפ״ג 16.07.2023

'מתנה מאלוקים': הרביעייה שנולדה למשפחה בלוס אנג'לס

נדיר ביותר: לשרה וישראל גוטוביץ' מלוס אנג'לס, נולדו בשבוע שעבר רבעיית תינוקות, שני בנים ושתי בנות | הם חולקים את סיפורם המופלא 
'מתנה מאלוקים': הרביעייה שנולדה למשפחה בלוס אנג'לס
ישראל גוטוביץ' וד"ר סטיב ראד במרפאה בסיכון בסיכון גבוה, עם שלושה מתוך ארבעת התינוקות שנולדו

יעקב אורט, אתר בית חב"ד

 

כששרה וישראל גוטוביץ' מלוס אנג'לס נישאו לפני חמש שנים, התקווה המשותפת הגדולה ביותר שלהם הייתה להקים משפחה יהודית גדולה, למרות שהם נישאו בשלב מאוחר יותר בחיים מאשר רוב הנשואים הטריים. הם היו מרוצים כשנולד בנם הבכור שנה לאחר החתונה.

אלא שאז, שרה התקשתה להרות, ובעצת רופאיהם ולאחר התייעצות עם רבנים מומחים, החלה שרה לעבור סבב של טיפולי פוריות יקרים וכואבים שלא הוכחו כמוצלחים. היא לא נרתעה, היא החלה בסבב שני של טיפולים, אבל יום לפני הטיפול האחרון, שרה אובחנה כחולה בקורונה והרופא שלה יעץ לה שלא להמשיך באותו זמן.

בני הזוג לא וויתרו על התקווה, חיפשו פתרון רוחני יותר. שרה החלה ללמוד שיעורים מתקדמים בהלכות טהרת המשפחה, ובני הזוג החליטו להקפיד עוד יותר על שמירתם.

בני הזוג מקורבים לרב ברוך וחנה הכט מחב"ד מברנטווד, קליפורניה, עוד מלפני שנישאו, כשהרב הכט ערך את חופתם. בני הזוג הכט תמכו בבני הזוג לאורך הדרך, ושיתפו אותם בתורתו ובהתכתבויות הפרטיות של הרבי באגרות קודש, בנושאי אמונה וביטחון בה'.

בכל שנה לרגל יום הולדתה, חנה הכט מארחת בבית חב"ד אירוע בשם "ספא לנשמה" בהשתתפות מאות נשים, בו היא מקבלת מכתבים מחברי הקהילה המבקשים ברכות בנושאים פרטיים שהיא לוקחת איתה כשהיא טסה, למחרת יום הולדתה, לאהל הק' של הרבי בקווינס.

 

בקשה מיוחדת

בנוסף למכתב המבקש ברכה לילדים נוספים, שאלה שרה את חנה הכט אם תוכל לראות אם תוכל להשיג איכשהו מטבע שהרבי נתן לילד. הרבי חילק לעתים קרובות מטבעות ולאחר מכן הוחלף באחד מהמטבעות של הילד עצמו ונמסר לצדקה. שרה גוטוביץ' קיוותה שהמטבע של הרבי יתן ברכה וסגולה לילדים נוספים.

למחרת, לאחר מסירת המכתבים באהל הק', שאלה הכט חברה בקראון הייטס אם היא יודעת היכן היא יכולה להשיג מטבע כזה, ונדהמה לשמוע שהאישה מחזיקה ברשותה ושמחה למסור אותו לשם מצוה. הכט הביא את המטבע לגוטוביץ', שעשתה ממנו שרשרת והתחילה לענוד אותו מדי יום.

 

חדשות טובות קצרות מועד

חודש לאחר מכן, בדיקת אולטרסאונד הראתה ששרה נושאת ארבעה תינוקות, אך שמחתה הייתה קצרת מועד. הרופאים שלה יעצו לה שלהריונות עם מספר תינוקות יש סיכון גבוה מאוד לאמהות בגילה והתעקשו שהם יטפלו בה רק אם היא תפיל שניים מהעוברים ('דילול' ר"ל).

"הייתי נחרדת, עצובה ומבולבלת", אמרה שרה. "רציתי את כל הילדים שלי. לא יכולתי לדמיין שעכשיו, כשהייתה לי הזדמנות להביא עוד ארבעה ילדים לעולם, אני עלול לאבד שניים מהם”.

לאחר התייעצות עם רופאים אחרים שאמרו כי לשאת את כל ארבעת התינוקות מהווה סיכון, אך לא סיכון רב כפי שייעצו הרופאים הראשונים, שאלו הזוג גוטוביץ' רבנים מומחים אם הם רשאים להחליט לקחת את הסיכון. "בטחו באלוקים שהכל יהיה בסדר", והם אמרו שבנסיבות העניין מותר להם להמשיך. "אבל קיבלתי עצות שונות בכל מקום אליו פניתי", אמרה שרה גוטוביץ'.

יצחק גוטוביץ' מניח תפילין עם ד"ר סטיב ראד לפני הלידה


באותו שבוע, אביה של חנה הכט, השליח הרב שלמה קנין, מנהל חב"ד-ליובאוויטש בחוף המערבי קליפורניה, היה בניו יורק לביקור באהל הק' כמדי חודש. הוא התקשר לשרה גוטוביץ' מהאוהל ואמר כי הוא מתפלל עבורה באוהל של הרבי וכי הוא בטוח שהכל יהיה בסדר.

"הרב קונין חי במישור קיום אחר. כל מה שהוא אומר הוא עם כל כך ודאות ועם כל כך הרבה שכנוע, שפשוט ידעתי שזה יהיה בסדר", אמר גוטוביץ'. "מכאן ואילך החלטתי ש'נשנה את המנגינה' ונמשיך עם הסיפור של הביטחון".

במהלך החודשים הבאים, ההריון נמשך ללא סיבוכים. ארבעה תינוקות בריאים נולדו בשבוע שעבר - שני בנים ושתי בנות - כל אחד במשקל של יותר מארבעה קילו. המשפחה נמצאת כעת בבית בלוס אנג'לס.

"הלידה הזו הייתה מתנה ענקית מאלוקים", אמר ישראל גוטוביץ'. "באמת בזכותם של נשים צדקניות, והבטחון בה' האדיר שהיה לשרה, זכינו לקבל רביעייה".

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
כל אחד במשקל של יותר מ4 קילו?
כ"ח תמוז ה׳תשפ״ג
יש רבה! יש אלוקים!
מזל טוב למשפחה היקרה גידול שמח והרבה נחת!
2.
כל אחד יותר מ4 קילו??
כ"ח תמוז ה׳תשפ״ג
נראה שיש טעות בכתבה...
3.
כנראה במשקל 4 פאונד כל אחד
כ"ח תמוז ה׳תשפ״ג
תרגום לא מוצלח מאנגלית... 4 ק"ג כל אחד זה משקל לא הגיוני של 16 קילו פלוס שליה וכו'
4.
תיקון קל
כ"ח תמוז ה׳תשפ״ג
בה
סיפור שמימי. תיקון קל: התינוקות נולדו במשקל של 4 פאונד שהוא בערך 1.8 קילו, משקל ניסי לחלוטין במקרה הזה.
5.
וואו מרגש
כ"ט תמוז ה׳תשפ״ג
מזל טוב תזכו לגדל אותם בדרך החסידות, המון נחת מהם!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.