שניאור דייטש | יום כ"ז תמוז ה׳תשפ״ג 16.07.2023

למען ילמדו: 'עסקים כהלכה' הושק בכנסת עם רבה של רוסיה

קידוש השם: מכון למען ילמדו השיק בכנסת את האגף 'עסקים כהלכה' בהשתתפות רבה הראשי של רוסיה ויו"ר וועדת החוקה שמחה רוטמן • ההערה של רויטמן והחשיפה של הרב לאזאר • כל הפרטים
למען ילמדו: 'עסקים כהלכה' הושק בכנסת עם רבה של רוסיה

אירוע שונה ומיוחד התרחש בסוף השבוע בכנסת. אל חדר הישיבות של וועדת החוקה נכנסו בזה אחר זה רבנים ואישי ציבור לדיון הלכתי מרתק אודות 'הלכה ומשפט' ושילובם של השניים יחד השזורים זה בזה.

הוועידה המיוחדת נערכה על ידי מכון 'למען ילמדו' אשר השיקו אגף חדש בשם 'עסקים כהלכה' המקנים כלים לבעלי עסקים איך נכון להתמודד עם בעיות בעסקים מהזווית ההלכתית.

הקונספט ייחודי: חברי המכון התכנסו, יחד עם הרבנים ואישי הציבור, אל חדר הישיבות של וועדת החוקה ושם, יחד עם יו"ר הוועדה שמחה רוטמן, דנו בהיבטים היהודיים של אתגרים עסקיים.

על אף שזמנו של רוטמן קצוב ומדוד, הוא מצא לנכון להסביר ולפרט אודות החשיבות של לימודי ההלכה באומרו שעל המחוקק – בית המשפט – אין חולק. כולם מסכימים מי בית הדין, אלא שדיון הציבורי הוא מה נקרא 'עילת הסבירות' ומה לא. הוא הוסיף כי כל מי ששומע על סברה יהודית מציין בהתפעלות עד כמה היא הגיונית ולא בכדי, סברות התורה באמת הכי הגיוניות ומופשטות.

רוטמן ציין בהומור שזה הדיון היחיד שהתקיים בחדר הזה ללא צעקות וקפיצה על השולחנות. "על השולחן ערוך – לא קופצים", אמר.

רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר הרחיב אודות חשיבות לימוד ההלכה על פי היהדות ולאחר ששאלו אותו מה מצב היהודים ברוסיה בתקופה זו ענה כי הם מתחזקים ומתקרבים ליהדות ואף ציין כי בעלי עסקים גדולים לא רק שבאים לבית דין יהודי לאחר סכסוך, אלא לכתחילה סוגרים עסקים בחתימה כי כל מה שאומרת ההלכה היהודית – הם מקבלים על עצמם, על אף שהם לא תמיד יודעים את ההלכה, אך אם כך אומרת התורה – זה מקובל עליהם ולכן הם מגיעים לבית דין יהודי.

השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי הכריז בדיון על קידום מבחני הרבנות בחו"ל ושיבח את הלומדים.

קודם לכן, טרם הכניסה לוועידה, בירך ח"כ יצחק פינדרוס את המשתתפים ונשא דברי ברכה. אחריו סגן יו"ר הכנסת אוריאל בוסו נתן את ברכתו למשתתפי היום המיוחד.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
קידוש השם
כ"ח תמוז ה׳תשפ״ג
קידוש השם גדול שזכינו שכבוד גדול התורה לאזאר זיכה אותנו בביקור בכנסת זה חשוב מאד במיוחד עם כל כך הרבה גדולי התורה גדול כוח הפרסום
כבוד הרב הייית חסר לנו בשבוע שעבר באירוע הגדול של הצדעה לחבד בכנסת אז ב"ה שהפעם זכינו חשוב מאד לפרסם את כבודו כמה שיותר הרבה במיוחד בימים קשים אלו מלחמה ברוסיה חשוב שתוסיף לנו באור
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.