מנדי ברגר | יום כ"ז תמוז ה׳תשפ״ג 16.07.2023

טקס הנחת אבן פינה ל"בית לוי" - בית חב"ד בקעה בירושלים

מאות מחברי קהילת בית חב"ד בקעה בירושלים השתתפו בטקס המרגש - הנחת אבן הפינה לבניין בית הכנסת 'בית לוי, ע"ש התמים לוי הנדל ז"ל - אחיו של יבדלחט"א, השליח הרב אברהם הנדל • הגאון הרב ישראל יוסף הכהן הנדל, חבר בי"ד רבני חב"ד ואביו של השליח, כיבד את האירוע בנוכחתו ודיבר אודות השם של הבית חב"ד – "בית לוי" - הקרוי ע"ש בנו שנפטר לפני 16 שנה • הרב הנדל הדגיש וציין, כי "כמו שהרבי אמר "בבניה תנוחמו", כך בדיוק אנחנו מרגישים היום"
טקס הנחת אבן פינה ל

בשבוע שבו מתחילים להתאבל על חורבן ירושלים, ביום סגולה י"ג תמוז, היתה תחושה של התרוממות בקהילה של בית חב"ד בקעה בירושלים בטקס המרגש של הנחת אבן הפינה לבנין בית הכנסת – בית לוי.

מאות אנשים השתתפו בדינר ה-15 של בית חב"ד בקעה, שמנוהל על ידי זוג השלוחים אברהם ונחמה דינה הנדל.

עיריית ירושלים הקצתה שטח לפני כמה שנים, בסיועו הרב של הרב יעקב הלפרין, סגן ראש העיר ושליח חב"ד לעיריית לירושלים, ועוזרו המסור יוסי לוקצקי. הם גם עזרו רבות עם קבלת האישורים הנדרשים לקראת הבניה.

אין מילים לתאר את האווירה בטקס הנחת אבן הפינה של הבנין הגדול והמפואר. אחרי שנים של עיכובים מכל מיני גורמים, סוף סוף, הם עומדים לקראת תחילת החפירות והבנין של הבית חב"ד!

הגאון הרב ישראל יוסף הכהן הנדל, חבר בי"ד רבני חב"ד ואביו של השליח, כיבד את האירוע בנוכחתו ודיבר אודות השם של הבית חב"ד – "בית לוי" – על שמו של בנו - התמים לוי הנדל ז"ל, שנפטר לפני 16 שנה. לוי מסר את עצמו למבצעי הרבי לעשות למען הזולת. במקום ללכת לבית בחופשת חנוכה, כמו כל תלמידי שיעור א' בישיבה קטנה, הוא נסע לאילת לעזור שם בפעילות מבצעים עם החיילים. וכך, מטרת הבנין הזה הוא לעזור ולסייע לעולים הרבים שבאים מכל קצוות תבל לגור בשכונת בקעה. הרב הנדל הדגיש שכמו שהרבי אמר "בבניה תנוחמו" כך בדיוק אנחנו מרגישים היום.

השליח הרב אברהם הנדל סיפר, איך ששנה אחרי שאחיו לוי נפטר, הוא החליט עם אשתו לעלות לירושלים ולפתוח בית חב"ד לזכרו של אחיו, שיתמקד בסיוע לעולים הרבים שמחפשים בית חב"ד בסגנון של חוץ לארץ פה בירושלים.

השליח סיפר, כי "מדהים לראות את ההשגחה הפרטית שהזמן של הנחת אבן הפינה, קשור עם הר"ת של השם לוי, שנה זה שנת הל' של לוי, ו16 שנים מאז פטירתו (גימטריה ו-י)" נושא הערב היה אמונה ובטחון, שהיה מאד חשוב במשך כל הדרך. היו המון מניעות ועיכובים, ולמרות זאת, בסייעתא דשמיא ועם המון נסים הגיעו לרגע המרגש הזה. ושזנזכה כבר לבנין בית המקדש השלישי".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.