מנדי ברגר | יום כ"ג תמוז ה׳תשפ״ג 12.07.2023

תשנ"ז - תשפ"ג: אחרי 26 שנה הכיתה שפזורה בתבל - התכנסה

הכיתה ״שיעור א׳ ברינוא תשנ״ז״ הפזורה ברחבי תבל - התכנסה לאירוע הקהל מיוחד • הם ארגנו ביחד עם הרב שמואל בראדאוויטש כינוס הקהל של הכיתה וחזרו לספסלי הישיבה • יחד עם המשתתפים התוועדו מנהלי הישיבה הרב יצחק נעמאנאוו והרב מ"מ גורעוויטש, ראש הישיבה הרב יחיאל קלמנסון, המנהלים בישיבה קטנה הרב יואל איידעלמאן והרב שמואל בראדאוויטש, המשפיעים והר"מים הרב מ"מ אברמס, הרב דוד פארסט, הרב נחום פינסאן, הרב שמואל פרנקל
תשנ
באדיבות המצלם
תשנ״ז - תשפ״ג. עשרים ושש שנים עברו מאז שנכנסו בתוך כותלי ישיבת תומכי תמימים ברינוא. אז הייו תמימים קצת אחרי בר מצווה והיום כמה מילדיהם כבר תלמידי הישיבה. הכיתה ״שיעור א׳ ברינוא תשנ״ז״ הפזורה ברחבי תבל - התכנסה לאירוע הקהל מיוחד.
 
במשך ימי כינוס השלוחים העולמי האחרון לק מהכיתה התקבצה להתוודעות ״הקהל״ בשכונת המלך. אז נולד הרעיון להתקבץ ל״הקהל״ ולחזור בתוך ישיבת תומכי תמימים ברינוא - על דרך כבליובאוויטש.
 
וכך לכבוד שנת הקהל, תלמידי שיעור א׳ לשעבר ארגנו ביחד עם הרב שמואל בראדאוויטש כינוס הקהל של הכיתה, הם חזרו לישיבה בברינוא. הרב בראדאוויטש היה אז המדריך אחראי על שיעור א׳ בשנה הראשונה. מאז ועד היום הוא מנהל את השיעור א׳ ביד רמה.
 
״גם אלו שכבר ״יצאו״ מכותלי ישיבת תומכי תמימים, קדושתה זו של הישיבה לא זזה ממקומה בהם״ (לקו״ש חי״ד עמ׳ 323). "איזה שמחה היתה. חלק מהתמימים לא ראו אחד את השני עשרים ושש שנים", שיתף אחד המשתתפים.
 

הם התכנסנו בחצר הישיבה והתיישבו לשיעור חסידות מאת המשפיע הרב זלמן סגל. למדו בעיון אודות החילוקים בין עבודת הבירורים לעבודת הנסיונות. השיעור היה מטובל בסיפורי חסידים. שיעור כעין התוועדות.

לקראת ערב התישבו בזאל שיעור א' ביחד עם הנהלת ורבני הישיבה לארוחה חגיגית כיד המלך. השמחה וההתרגשות היו דו צדדית. השמחה של רבני הישיבה לראות ולשבת עם תלמידיהם לשעבר והשמחה של התלמידים לראות ולשמוע מהמשפיעים והמגידי שיעורים. המשפיעים התוועדו על הקשר הנצחי של תלמידים עם ישיבת תומכי תמימים ועל זה שכל אחד בתחומו הוא, ממשיך להתעסק למלאות רצון רבותינו נשיאנו מייסדי הישיבה. ונמשך בהתוועדות חסידית עד השעות הקטנות של הלילה.

השתתפו באירוע והתוועדו: מנהלי הישיבה הרב יצחק נעמאנאוו והרב מ"מ גורעוויטש, ראש הישיבה הרב יחיאל קלמנסון, המנהלים בישיבה קטנה הרב יואל איידעלמאן והרב שמואל בראדאוויטש, המשפיעים והר"מים הרב מ"מ אברמס, הרב דוד פארסט, הרב נחום פינסאן, הרב שמואל פרנקל.

כתשורה קיבלו כל המשתתפים ספר מפואר שיצא לאור זה עתה על פועלו של הרבי מאת הסופר הידוע הרב שלמה בראדאוויטש.

"אחת שאלתי.. שבתי בבית ה׳ כל ימי חיי.. עם רק היינו יכולים להישאר בד׳ אמות של הישיבה", שיתף אחד מחברי השיעור את COL, "אבל זו זכותנו וזו תפקידינו להכין עצמינו וכל העולם לקבלת פני משיח צדקנו".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.