COL | יום כ"ג תמוז ה׳תשפ״ג 12.07.2023

270 מנותקי קשר ישראלים בהודו; השלוחים מסייעים

שטפונות עזים בצפון הודו משפיעים על אזורים המאוכלסים במיליוני איש, ו-270 מטיילים ישראלים נחשבים כ'מנותקי קשר' | הורים רבים פונים לשלוחי חב"ד בהודו בניסיון לקבל אות חיים מיקיריהם | שלוחי חב"ד הרב ישראל קוזלובסקי והרב אורי בלוי מרגיעים: "לפי מידע שקיבלנו כעת, לא ידוע על מקרי קיצון עם ישראלים. מקווים שבקרוב הקשר יחודש"
270 מנותקי קשר ישראלים בהודו; השלוחים מסייעים
שיטפונות קשים השבוע בצפון הודו (צילום: שאטרסטוק). בעיגול: בית חב"ד מומבאי, הודו

אזורים נרחבים בצפון הודו, באזורים ההרריים והמתויירים ביותר, הוצפו בשיטפונות עזים ואזורים שלמים נותקו מחשמל ותקשורת. יש מחסור במים ובמזון.

השטפונות משפיעים על אזורים המאוכלסים במיליוני איש, ביניהם גם תיירים רבים. מתוכם 270 ישראלים מוגדרים כ"מנותקי קשר".

עיקר השיטפונות התרחשו באזורים שמאוד פופולריים בקרב מטיילים ישראליים, כמו מנאלי, ושישט, נאגאר, קאסול, פולגה, קלגה, טוש, ג'יבהי. אזורים אלו נותקו מתשתיות המים, חשמל, חלק מכבישי גישה נפגעו.

משפחות של ישראלים השוהים באזורים הללו מודאגים מאוד וממתינים רק לטלפון מיקיריהם ששלומם טוב. פניות רבות מגיעות גם לבית חב"ד במומבאי שבהודו, בראשות השליח הרב ישראל קוזלובסקי, והרב אורי בלוי.

בשיחה ל-COL הבוקר, אומרים השלוחים: "יש לציין שבית חב"ד שלנו באזור מומבאי ממוקם במרכז הודו, והשיטפונות הם באזור אחר לחלוטין, בצפון הודו. משפחות מהארץ יוצרים איתנו קשר שנסייע לברר היכן יקיריהם. לפי המידע שבידינו ומגיע מהאזור, התקשורת קרסה במקומות הללו וזו הסיבה שיש כל כך הרבה מנותקי קשר. דרכי גישה וכבישים קרסו, תשתיות נפגעו. לא ידוע לנו בשלב זה על נפגעים ישראלים".

עוד מוסיפים השלוחים לעדכן כי במהלך הימים הקרובים ואולי גם השעות הקרובות, חלק מהתקשורת תחזור והישראלים מנותקי הקשר יצרו לראשונה מאז השטפונות קשר עם הבית. "לא ידוע לנו על מקרי קיצון עם הישראלים".

אחד הישראלים ששהה באזור האסון, פרסם בפוסט שכתב: "אשתי ואני היינו שלושה ימים במנאלי מנותקי קשר... מים וחשמל. היום עזבנו את מנאלי לקולו בצהריים ועדיין בדרך. כל הישראלים שפגשנו שם שלומם טוב...לא היה סכנה במנאלי למעט ניתוק הקשר.

"הגשם הבוקר פסק והשמש יצאה. אנחנו לא מכירים את שמות החבר'ה אבל את מי שפגשנו במנאלי כולם באוירה טובה. אומנם הם בלחץ כי הם לא יכולים ליצור אתכם קשר ובטוחים שאתם דואגים... אבל אין להם הרבה מה לעשות."

ישראלי נוסף שהיה שם ונחלץ כתב לכמה הורים מודאגים:

"אין שום קשר כרגע עם חלקים נרחבים בהימצ'אל, הדרכים מתחילים להיפתח ומקווים שמחר יצליחו לתקן את תשתיות החשמל והתקשורת. אין סיבה להיכנס לפאניקה. אם יקיריכם לא עונים לכם זה כנראה בגלל חוסר בקליטה. בבקשה התאזרו בסבלנות ותגידו פרק תהילים לשלום המטיילים".

גם במשרד החוץ מרגיעים: "אנחנו יודעים על כ-270 מנותקי קשר, עם זאת אנחנו מקבלים אינדיקציות חיוביות מקאסול ומנאלי על כך שהישראלים נמצאים שם יחד ולכולם שלום. צוותים בשליחות הנציגות נמצאים בקרבת מקום בניסיון לוודא שמות וזהות הישראלים באופן מדויק".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.