| יום כ"ג תמוז ה׳תשפ״ג 12.07.2023

מעייני הישועה: לצאת מבית הרפואה עם ידיים מלאות

פרופ' אריאל מני: אין דבר שישווה לשמחה שיש בלראות אישה שעברה כמה לידות שקטות ויוצאת מבית הרפואה עם תאומים בידיה
מעייני הישועה: לצאת מבית הרפואה עם ידיים מלאות
פרופסור עזריאל מני (צילום: עזרא טרבלסי)

פרופ' אריאל מני, מנהל בשנתיים האחרונות את מחלקת נשים ויולדות במעיני הישועה. הוא הגיע אל התפקיד אחרי שניהל את חדרי הלידה באיכילוב והתמחה במשך מספר שנים בארה"ב. הוא הגיע עם הצהרת כוונות ברורה, להפוך את מחלקת הנשים והיולדות במעיני הישועה לאחת המובילות בישראל.

פרופ' מני שתחום התמחותו הוא בהיריון בסיכון גבוה, ביקש לקדם את המרפאה של היריון בסיכון גבוה ולהציב את מעיני הישועה כמוביל בתחום בישראל. שנתיים אחרי, שהוא משמש גם בכובע הנוסף שלו כפרופסור ללימודי רפואה באוניברסיטת תל אביב, פרופ' מני, רואה את הדור הבא של הרופאים מבקש להתמחות במעיני הישועה ואין לו מספיק תקנים להציע, והוא מבין שסיפור ההצלחה הפך לעובדה מוכרת בקרב הדור הבא של הרופאים והרופאות.

"הגעתי לכאן אחרי שורה ארוכה של תפקידים שמילאתי במשך שלושים שנה, כאשר האחרון שבהם הוא ניהול חדרי הלידה באיכילוב. להם קדמה התמחות במרכזים רפואיים בארה"ב", מספר פרופ' מני לשאלה מדוע בחר דווקא במעיני הישועה, הוא משתף אותנו בחזון שלו, החזון להפוך את מחלקת נשים ויולדות במעיני הישועה, למקום שנותן מענה לכל מעגל חיי האישה: "מגיל לידה, ועד לאתגרים רפואיים של הגיל השלישי. כולם מקבלים ויקבלו את המענה הרפואי הטוב ביותר והמתקדם ביותר".

פרופ' מני לא מסתיר את התרגשותו שהוא מדבר על המספרים, המספרים של הלידות בחדרי הלידה של מעיני הישועה: "יש לנו 12,000 לידות בשנה. זה מספר מהגבוהים בארץ. אחוז הניתוחים הקיסריים אצלנו הוא מהנמוכים בישראל. אנחנו מצליחים להגיע להישג הזה, תוך שמירה קפדנית על בטיחות האם והעובר. כך שמספר הסיבוכים אצלנו הוא מהנמוכים ביותר".

פרופ' מני, מספר על הכוונה להגדיל את מספר חדרי הניתוח, להביא למעיני הישועה את הציוד המתקדם והחדשני ביותר, שיאפשר לבצע מנעד רחב של פרוצדורות רפואיות בתחום רפואת הנשים. פרופ' מני גאה מאוד בצוות הרפואי של מעיני הישועה, ומציין את השמות המובילים של הרופאים שביחד מקדמים את רפואת הנשים במעיני הישועה והופכים אותה למובילה בתחומה בישראל.

טכנולוגיה ורופאים זה רק חלק מהסיפור. מבחינתו של פרופ' מני, מה שממלא אותו באושר "ועושה לו את החודש" כלשונו, הוא הצד האנושי: "הגיעה אלינו אישה שעברה שתי לידות שקטות. היא טופלה במרפאה שלנו להיריון בסיכון גבוה. היא לוותה במעקב צמוד לארוך כל ההיריון. לפני מספר ימים היא ילדה תאומים כאן אצלנו במעיני הישועה. לראות את האישה הזאת יוצאת מבית הרפואה עם התאומים, זה משהו שעושה לי את החודש. עושה לנו הצוות הרפואי את החודש. זה מה שממלא אותנו ונותן לו את הכוח לבצע את השליחות הרפואית שלנו".

פרופ' מני כאמור הוא מוביל את הנבחרת, ותחתיו נמצאים הנבחרת הרפואית המובילה של מעיני הישועה. סגן מנהל המחלקה ד"ר גביש, מנהל מחלקת יולדות, פרופ' ברי קפלן, ועוד רופאים ורופאות  המומחים כל אחד בתחומו הוא. יחד הם הופכים יום יום את המרכז הרפואי מעיני הישועה למוביל במציינות ובאיכות רפואית בתחום בריאות האישה והמיילדות.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.