מערכת COL | יום כ"ב תמוז ה׳תשפ״ג 11.07.2023

29 שנים חלפו: עדיין מחפשים מעורבים ברצח ארי הלברשטאם

כמעט שלושים שנים חלפו מאז אותו יום שחור שבו מחבל ממוצא לבנוני ירה לעבר תלמידי הישיבה ב-770, במסגרת כוונה לפגוע ברבי, ורצח את ארי הלברשטם הי"ד. ועדיין מחפשים אחר מעורבים נוספים בפיגוע המחריד
29 שנים חלפו: עדיין מחפשים מעורבים ברצח ארי הלברשטאם
בעיגול: ארי הלברשטם

ה-ADL (הליגה נגד השמצה) מבטיחה פרס של 50,000$ למי שיביא מידע על מעורבים בפיגוע הטרור שבו נרצח התמים החב"די ארי הלברשטם בשנת תשנ"ד.

הפיגוע שבו נרצח הלברשטאם התרחש ביום שלישי ח"י באדר תשנ"ד. קבוצת בחורים, תלמידי הישיבה ב-770 נסעה ללוות את הרבי, שנסע לבית רפואה על מנת לעבור ניתוח בעין.

המחבל, ראשיד באז, ממוצא לבנוני, שהתגורר אז בניו ג'זרי, נצמד לרכב שבו שהו הבחורים וירה לעברם באמצעות תת מקלע. בהמשך החליף לאקדח חצי אוטומט.

ארי הלברשטם, בנו של המשב"ק בבית הרבי הרב חס"ד הלברשטם יבדל לחיים, נפצע באורח אנוש וכעבור ימים אחדים נקבע מותו. תלמידים אחרים נפצעו, אחד מהם באורח קשה.

בחקירתו של הרוצח התברר, שתכנן תחילה לפגוע ברבי עצמו. זאת לאחר שקרא בעיתונות ששם אמו של ברוך גולדשטיין, שירה במתפללים פלסטינים במערת המכפלה זמן קצר קודם לכן והרג עשרות, לפני נישואיה היה שניאורסאהן. האדם היחיד שהכיר באותה תקופה שנשא שם זהה היה הרב שניאורסאהן מברוקלין.


התמונה שהייתה במרכז משפטו של המחבל באז. מוקפים בעיגולים: הזירות בהם בוצע הירי • צילום ממסוק

מתוך תיק חקירת הפיגוע שנחשף ב-COL: כאן ישב ארי הלברשטם


כעת כאמור הליגה נגד השמצה מחפשת מעורבים נוספים בפיגוע, מלבד המחבל. מנכ"ל הליגה התבטא לאחרונה כי בליגה מעריכים את מאמצי הממשלה למצות את הצדק ולהעניש את המחבל באז.

"אבל יחד עם זאת", כך מנכ"ל הליגה, "מתעוררת השאלה, האם היו אנשים נוספים המעורבים באותו ארוע. אני מקווה שהפרס שכעת אנו מציעים ישפוך אור על כך".

אימו של ארי הלברשטם, דבורה הלברשטם, עסקנית בשכונת קראון הייטס הודתה לליגה ואמרה: "אני מקווה שכעת כל מי שהיה מעורב בפיגוע הקשה הזה יובא סוף סוף לדין".

לפני כ-16 שנה נחשפו ב-COL 8 התמונות ששימשו כעדות במשפטו של המחבל והיו חלק מרכזי בתביעה של מדינת ניו-יורק נגד המחבל באז. תמונות אלו צולמו על-ידי חוקרי המשטרה ומעולם לא פורסמו בכלי תקשורת קודם לכן.

התמונה הראשונה צולמה ממסוק משטרתי ומתעדת את זירת האירוע והכניסה לגשר ברוקלין. התובע הכללי של ניו-יורק הוכיח לפיה את שלושת הפעמים שהמחבל ירה צרור כדורים לעבר וואן הבחורים. שתי תמונות נוספות מתעדות את הכדור שנכנס למושב הנהג ויצא מהצד השני כשהנהג ניצל בנס.

"במהלך המשפט", סיפר ר' שלום וילהלם, מניצולי הפיגוע, בשיחה עם כתב COL בניו-יורק שביקר בביתו, "ביקשתי מהתובע הכללי של המשטרה את התמונות מהרכב למזכרת והוא לא הסכים, אולם לאחר המשפט, הוא הסכים לתת לי שמונה תמונות שצולמו על-ידי המשטרה, כשהוא מציין שהוא חושש שאני אשתגע אם אביט בהם...

"עוד לא הבנתי על-מה הוא מדבר ולקחתי אותם לביתי. כשהבטתי בהם אחד-אחד, אכן, נותרתי בהלם. כדור אחד שירה המחבל הפלסטיני נכנס במושב שלי מצד אחד ויצא מצד שני - הצד של הגב ולמרבה הנס הגדול והמופלא, לא ארע לי ואני אפילו לא ידעתי על-כך"...

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.