מנדי ברגר | יום כ"א תמוז ה׳תשפ״ג 10.07.2023

לאור הצלחת פרויקט מירון: נערכים להילולת רשב"י תשפ"ד

הוועדה לביטחון לאומי קיימה דיון סיכום על היערכות גופי הממשלה וכל הגופים הקשורים להילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר תשפ"ג • הרב מאיר פרוש, שר ירושלים ומסורת לישראל והאחראי על מירון, אמר כי הציבור החרדי יודע לקחת אחריות על עצמו פחות בכפייה ויותר עבודה נכונה כאשר השיח עם הציבור היה המפתח להצלחה  
לאור הצלחת פרויקט מירון: נערכים להילולת רשב
צילום: נועם מושקוביץ – דוברות הכנסת

הוועדה לביטחון לאומי קיימה דיון סיכום על היערכות גופי הממשלה וכל הגופים הקשורים להילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר תשפ"ג. 

יו"ר הוועדה, ח"כ צביקה פוגל אמר כי המטרה העיקרית היא להפיק לקחים ליישום להילולה הבאה ועל מנת שלא יצטרכו את הוועדה להוביל את ההילולה. 

עפ"י הנתונים שהוצגו בוועדה: 200 אלף השתתפו בהילולת רשב"י במירון. 130 אלף נכנסו לציון הקדוש ביום ההילולא לעומת 35 אלף בשנה שעברה. 141,300 הגיעו בתחבורה ציבורית והיתר בהיסעים ורכבים פרטיים. 245 נזקקו לטיפול שגרתי ו-פונו במצב קל לבתי רפואה. חולקו מעל 24 אלף צמידי זיהוי כאשר התרחשו 6 אירועים חריגים של היעדרות ילדים. 9,500 שוטרים אבטחו את האירוע במשמרות.

הרב מאיר פרוש, שר ירושלים ומסורת לישראל והאחראי על מירון, אמר כי הציבור החרדי יודע לקחת אחריות על עצמו פחות בכפייה ויותר עבודה נכונה כאשר השיח עם הציבור היה המפתח להצלחה.

לגבי מגבלת השהות אמר כי אנשים הרגישו באחריות לפנות את האתר. הוא הוסיף כי "נותרו 10 חודשים להילולת תשפ"ד. חשוב שנגיע מוכנים הפעם. אני עמל להביא בהקדם לממשלה הצעת מחליטים להקמת מנהלת מירון והסדרת הסמכויות של משרד ירושלים ומסורת ישראל על ההילולות הבאות. המנהלת הזו צריכה לקבל את כוח האדם המתאים והתקציב הראוי, בכדי לגבש מתווה קבע להילולא ובהמשך ליישום ההמלצות הסופיות של ועדת החקירה לחקר אסון מירון".

בסיום דבריו התייחס השר להמלצה של הייעוץ המשפטי לממשלה לחדש בהקדם האפשרי את הליכי הפקעת אתר קבר רשב"י באופן שהבעלות באתר תועבר לידי המדינה: "יש להצר על כך שמסמך כל כך חשוב בנושא כל כך רגיש פורסם ללא שיח עם אף אחד מטעמי. להבנתי, המלצות ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון יגיעו בקרוב, והייתי מציע להמתין עם ההמלצות של היועמ"ש, לפני שעושים שינויים בניהול קבר רשב"י".

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.