צבי סופר | יום כ' תמוז ה׳תשפ״ג 09.07.2023

מהפכת התזונה: אלו שלושת הישיבות החב"דיות המובילות

ביוזמת אגף התזונה של משרד הבריאות הועבר קורס ייחודי שבעקבותיו השתפר תפריט הארוחות בכמה ישיבות חב"ד | בשיתוף פעולה עם הרב לייזר כץ מנהל האגף להכוונה וייעוץ רפואי בלב חב"ד, 13 טבחים ומנהלים של 8 ישיבות מאלעד ומחסידות חב"ד סיימו בהצלחה את קורס הטב"ח (טעים, בריא, חסכוני) לשיפור התזונה בישיבות | אלו ישיבות חב"דיות זכו בשלושת המקומות הראשונים? | תתפלאו: זה לא עולה יותר
מהפכת התזונה: אלו שלושת הישיבות החב

ביוזמת אגף התזונה של משרד הבריאות בראשות פרופ’ רונית אנדוולט וסגניתה, אחראית תחום תזונה בציבור החרדי, ד"ר מורן בלייכפלד מגנאזי ו-"אפשרי בריא" הועבר קורס ייחודי שבעקבותיו השתפר תפריט הארוחות לטובתם של למעלה מ-5,000 בחורי ישיבות ובהם גם כמה ישיבות חב"ד מרכזיות.

בעקבות נתונים שהראו כי בחלק גדול מהישיבות מוגשות לבחורים ארוחות שאינן בריאות, החליט צוות אגף התזונה לגבש תוכנית ארצית, בהובלתם של ניר כהן דיאטן קליני ויועץ משרד הבריאות לציבור החרדי בתחום התזונה וישראל דודק שף בכיר, כדי להעניק לטבחים ולמנהלים כלים לשיפור המערך התזונתי בישיבות.                                                                                       

בשיתוף פעולה עם הרב לייזר כץ מנהל האגף להכוונה וייעוץ רפואי בלב חב"ד, 13 טבחים ומנהלים של 8 ישיבות מאלעד ומחסידות חב"ד סיימו בהצלחה ביום שלישי ט"ו תמוז את קורס הטב"ח (טעים.בריא.חסכוני) לשיפור התזונה בישיבות.

יש לציין כי הקורס הנוכחי מצטרף לקורסים קודמים שעברו בהצלחה ובעזרת השם בשנתיים האחרונות בישיבות מהערים ירושלים, אופקים, נתיבות ותפרח.

הקורס הנוכחי כלל סדרת מפגשים שבהם דנו הטבחים, המנהלים וצוות התוכנית בחשיבות התפריט הבריא ובעלויות הכלכליות הכרוכות בהעמדת תפריט מזין ואיכותי לפי ההמלצות התזונתיות של ישראל – קשת המזון החדשה.

במפגש הסיכום הציגו המשתתפים את השינויים המרשימים שנעשו בישיבות ובסמינרים כבר במהלך הקורס. השינויים כללו הוספת קטניות לקציצות ולסלטים, הוספת ירקות טריים לארוחות, הפחתה משמעותית הן בשמן בבישול והן בהכנת מזון מטוגן, הפחתה בשימוש במוצרים אולטרה מעובדים כמו בורקס, שניצל תירס ונקניקיות.

כמו כן, התגלה באופן מפתיע שהעלויות של הארוחות בתפריטים החדשים לא גרמו לפריצת מסגרת התקציב הקיים.

במקום הראשון בתחרות בבין ישיבות חב"ד זכו ממוני ההזנה של ישיבת אור יהודה ששיתפו את התובנות והחוויות שלהם מהתוכנית: "תודה רבה לרב ניר כהן ולשף דודק על התוכנית הנפלאה, לאכול בריא זה נשמע יקר מאוד, בתוכנית ראינו שלא בשמים היא גם לא רחוקה בזכות ההדרכה קבלנו כלים שאפשר גם במסגרת הקיימת לעשות אוכל יותר בריא ויותר מזין פחות מעובד ופחות שומני, ישר כח גדול".                                                                                                 

בין המשתתפים בפרויקט של ישיבות חב"ד התקיימה תחרות והזוכים בה: מקום שלישי  תות"ל לוד /כפר חב"ד, מקום שני - אהלי תמימים כפר חב"ד, מקום ראשון - אור יהודה קטנה/גדולה.   

לפני החגים ייפתח אי"ה קורס נוסף בישיבות של תל-אביב.

ניתן לקבל פרטים ומידע נוסף למעוניינים להצטרף במחלקת הייעוץ רפואי בלב חב"ד -035666680

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.