COL | יום כ' תמוז ה׳תשפ״ג 09.07.2023

מדוע הוזכר הרב וולפא בישיבת הממשלה הסוערת?

כך שורבב הגאון הרב שלום דובער וולפא, בדיון סוער בישיבת הממשלה היום (ראשון) עם היועמ"שית על הטיפול במפגיני השמאל שמפרים את הסדר ברחבי הארץ ולפי טענות הקואליציה לא מטופלים בשוויוניות על ידי רשויות החוק | ראש הממשלה נתניהו: "לכולם ברור - אכיפה בררנית היא פגיעה אנושה בדמוקרטיה ופגיעה אנושה בשלטון החוק" | מה שענה פרקליט המדינה שהקפיץ את השרים
מדוע הוזכר הרב וולפא בישיבת הממשלה הסוערת?
צילום: איתי בית-און, לע"מ. משמאל: הרה"ג שד"ב הלוי וולפא שיחי'

כך שורבב הגאון הרב שלום דובער וולפא, בדיון סוער בישיבת הממשלה היום (ראשון) עם היועמ"שית על הטיפול במפגיני השמאל שמפרים את הסדר ברחבי הארץ ולפי טענות הקואליציה לא מטופלים בשוויוניות על ידי רשויות החוק.

חברי הקואליציה ביקשו הסברים מהיועמ"שית בהרב מיארה, כיצד הפרקליטות והיועמ"ש מתייחסים ב'סלחנות' כלפי גורמים שכיהנו בתפקידים בכירים בצה"ל ובכנסת ומסיתים ל'מרי אזרחי' כנגד המדינה.

ראש הממשלה נתניהו התערב ואמר: "סליחה, אני אחראי על ביטחון המדינה; כשבאים להסית וגורמים למפכ"ל להזיז שוטרים מפעילות מבצעית או קריאה לסגור יחידות חיוניות בצבא או עידוד סרבנות בצה"ל זה לא בנתונים?".

צפו בוידאו מישיבת הממשלה הבוקר:

 

בפתח הישיבה, אמר ראש הממשלה: "הממשלה תקבל היום עדכון מהיועצת המשפטית לממשלה וגורמי האכיפה לגבי מדיניות האכיפה כלפי איומים, אכיפה ופגיעה בנבחרי ציבור, קריאות למרי אזרחי ואי-ציות לחוק, חסימות כבישים ושביתות בלתי חוקיות.

אני מבקש להבהיר כמה דברים: הזכות להפגין במסגרת החוק, היא זכות מקודשת לכל אדם ולכל ציבור, ואנחנו מגנים בתוקף כל אלימות כלפי מפגינים מצד זה או אחר.

הזכות הזאת שמורה הן למתנגדי הרפורמה והן לתומכיה. הממשלה לא מעלה על דעתה להגביל זכות זאת, אבל הממשלה כן מבקשת לקבל דיווח מהי מדיניות האכיפה ביחס להפרות חוק, שפוגעות בזכויות היסוד של מיליוני אזרחים, ושמתבצעות כמעט על בסיס יומי במהלך ההפגנות.

הפרות אלה מתבטאות בחסימת עורקי תחבורה ראשיים, בשיבוש נמל התעופה, בקריאה לאי-תשלום מיסים, בהטרדת אישי ציבור וסביבתם, בקריאות להמרדה, בארגון סרבנות במטרה להשבית יחידות שלמות בצבא, והפרות חוק בתחומים רבים אחרים.

הציבור צריך לקבל מענה לשאלה - מהי מדיניות האכיפה, והאם זוהי מדיניות אחידה?

במדינה דמוקרטית לא ייתכן מצב שבו יש מדיניות אכיפה אחת כלפי ציבור מסוים, ומדיניות אכיפה שנייה כלפי ציבור אחר.

כי לכולם ברור - אכיפה בררנית היא פגיעה אנושה בדמוקרטיה ופגיעה אנושה בשלטון החוק, ועל כן ביקשנו מהיועצת המשפטית לתת דיווח לממשלה בנושא זה".

פרקליט המדינה עמית אסמן השיב על הטענות, בהסתמך על פסיקה 'מקלה' לכאורה במשפט שהתנהל כנגד גורם בציבור הימני: "הנה אנו רואים בפסק דין הרב וולפא, שאדם הסית בעד סרבנות וזוכה".

מדובר בתקופה הסוערת של גירוש יהודי גוש קטיף וצפון השומרון. הרב וולפא זוכה בשלוש ערכאות שהגיעו עד לבית המשפט העליון וזוכה מהסתה ל'אי ציות' לאחר שתמך בחיילים שסירבו לגרש יהודים. באחד המקרים הניפו שלטים בכותל "גדוד שמשון לא מפנה מחומש".

עוד בנושא:

"דידן נצח": הרב וולפא זוכה מכל אשמה>>>

 השר בן גביר השיב  לטענה זו ואמר: "בימ"ש קבע שאין לרב וולפא  מעמד של נבחר ציבור, וכאן מדובר במי שהיה ראש ממשלה או רמטכ"ל".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.