מערכת COL | יום כ' תמוז ה׳תשפ״ג 09.07.2023

המחבל שתכנן פיגוע בבית חב"ד בקפריסין ישוחרר על ידי ישראל?

ישראל מנהלת מגעים מול איראן, בתיווך רוסי, על מנת לשחרר אזרחית ישראלית ורוסית שנחטפה על ידי מליציות פרו איראניות לפני כ-4 חודשים. לפי דיווח, איראן דורשת את שחרורו של המחבל שעמד בראש החולייה בקפריסין
המחבל שתכנן פיגוע בבית חב
משמאל: המחבל שנתפס בידי ישראל (צילום המוסד) | מימין: דגל איראן

לפי דיווח בלתי רשמי בסעודיה, שלא אושר בינתיים לא בירושלים ולא בטהרן, מתנהלים מגעים בין ישראל לאיראן, בתיווך רוסי, על החזרתה של החטופה היהודייה שנחטפה לפני כארבעה חודשים בעיראק.

במסגרת המגעים, לפי הדיווח, איראן דורשת מישראל את שחרורו של המחבל יוסף שהבאזי עבאסעלילו, ראש החולייה שתכננה לבצע פיגוע טרור נגד יעדים ישראלים בלימסול שבקפרסין, ובין היתר בדקה אפשרות פגיעה בבית חב"ד המקומי.

יוסף שהבאזי עבאסעלילו נעצר, כפי שדווח באתר חב"ד און ליין COL לפני כשבוע וחצי, בידי לוחמי המוסד הישראלי על אדמת איראן. זאת זמן קצר לאחר שנחשף כי עמד בראש חולייה שתכננה לפגוע בישראלים בקפריסין, וגם בבית חב"ד.

כעת, מסתמן, ששמו עומד על הפרק סביב מגעי שחרור היהודייה שנחטפה בעיראק. לפי דיווחים היהודייה נחטפה במטרה להפעיל לחץ על ישראל למטרות שכאלה.

החטופה היא אליזבט צורקוב, אזרחית ישראלית ורוסית, שנחטפה בידי מליציות שיעית פרו איראניות בעיראק לפני כארבעה חודשים. צורקוב נכנסה לעיראק במסגרת עבודות דוקטורט שעורכת בארצות הברית.

במגעים כעת לשחרור, לפי הדיווחים, מעורבת רוסיה המתווכת בין הצדדים. האם כעת המחבל ישוחרר?

שליח הרבי בלימסול שבקפריסין הרב יואל בייץ' העניק ראיון לסופר מענדי קורטס, שפורסם בסוף השבוע ב'כפר חב"ד', לאחר שדווח כי בית חב"ד שבניהולו היה על הכוונת של עבאסעלילו.

"פעילויות ביטחוניות מסוימות שעשינו בשנה האחרונה, בתיאום עם קציני הביטחון האחראים לביטחון בתי חב"ד בקפריסין, קיבלו משמעות מחודשת כאשר נחשפתי לפרסומים הביטחוניים האחרונים", הוא שיתף.

לדבריו, "למרות שאנחנו נזהרים תמיד ונוקטים באמצעי בטיחות\ הדיווחים היו כמובן מפתיעים. ידענו שאנחנו עלולים להיות כתובת לטרור מעצם היותנו סמל היהדות כאן, אבל בכל זאת הידיעה שניסיון פגיעה בנו על ידי מחבלים קונקרטיים הייתה על הפרק - מפתיעה ומערערת".

השליח סיפר כי בשבת הקודמת, אחרי חשיפת ניסיון הפיגוע, ההתכנסות בבית חב"ד בלימסול הייתה די שגרתית. סעודות השבת והתפילות התקיימו בנוהל, "ואפילו הייתה עלייה בכמות המטיילים שהגיעו", אומר הרב בייץ'. האבטחה תוגברה והתכנון הוא להגביר אותה עוד יותר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.