מערכת COL | יום י"ז תמוז ה׳תשפ״ג 06.07.2023

מסיבת החומש לכיתת ה'מכינה' של התלמוד תורה בכפר חב״ד

בחג הגאולה י"ג תמוז, כשהם מעוטרים בכתרי זהב זוהרים ולבושים במעילים מרוקמים של ספרי תורה, חגגו ילדי כיתת המכינה של התלמוד תורה בכפר חב"ד את התחלת לימוד התורה, ב"מסיבת החומש" • גלריית תמונות מאת צלם COL שניאור שיף
מסיבת החומש לכיתת ה'מכינה' של התלמוד תורה בכפר חב״ד
צילומים: שניאור שיף

בטקס מרשים ומרגש שנערך השבוע, חגגו ילדי כיתת 'מכינה' של התלמוד תורה בכפר חב״ד את התחלת לימוד התורה.

בחג הגאולה י"ג תמוז, כשהם מעוטרים בכתרי זהב זוהרים ולבושים במעילים מרוקמים של ספרי תורה, נראו ילדי החמד בעצמם כמו ספרי תורה מהלכים. ילדי החמד הם תלמידי כיתה 'מכינה' גן אהבת ישראל של התלמוד תורה בכפר חב"ד, שחגגו השבוע את התחלת לימוד התורה הקדושה.

מי שניצח על החגיגה כמו גם על ההכנות המקדימות לה הוא המלמד המסור הרב אלירם כהן. שמו של הרב כהן הולך לפניו כאחד ומיוחד בכל הנוגע להנחלת ערכי היסוד היהודיים והחסידיים, כמו גם את הקריאה השוטפת, ולא בכדי הוא אף זכה בשנה שעברה בפרס 'מורי המאה'.

חגיגת התחלת לימוד התורה, המכונה גם 'מסיבת החומש', התקיימה באולם התלמוד תורה בכפר חב"ד. השתתפו בה – לבד מחתני השמחה בעצמם כמובן – ההורים הנרגשים, סבים וסבתות , וכן המרא דאתרא של כפר חב"ד הרב מאיר אשכנזי שליט"א, ומנהל התלמוד תורה הרב זאב רויטמן שיחי' אשר סייע רבות להצלחת המסיבה.

הילדים נכנסו לאולם בשיירה ארוכה כשהם מזמרים "שישו ושמחו בשמחת תורה". לאחר מכן התייצבו בחזית שלושה תלמידים כוהנים ובירכו את הנוכחים ב'ברכת כוהנים'. ההפתעה הייתה מושלמת כאשר התברר שאת האירוע הנחו התלמידים היקרים דוד בוסטומסקי, מענדי בן דוד, ונועם שמואל זכריה, חתני השמחה. כוותיקים ורגילים הם קיבלו את פני הנוכחים,  הזמינו את המכובדים לשאת דברי ברכה ואף השמיעו בין קטע ולקטע מילות קישור.

במהלך הטקס קריינו הילדים הקטנים על פה דקלומים על קדושת וחיבת התורה. הם תיארו במילותיהם את המעמד המיוחד ואף השיבו על סדרת שאלות שהפנה אליהם המלמד הרב כהן. בין לבין הם שילבו קטעי שירה. 

בשיאו של המעמד למדו הילדים את הפסוקים הראשונים של חומש ויקרא, לקיים מה שנאמר "יבואו (ילדים) טהורים ויתעסקו ב(קרבנות) טהורים". רגע מיוחד נוסף היה כאשר חתני השמחה שננו יחדיו את פרק ל"ב בתניא אותו הם משננים יום יום בעל פה.

המרא דאתרא הרב אשכנזי בירך בהתרגשות את הילדים ומשפחותיהם ולאחר מכן חילק את החומשים לילדים המתוקים לצד המלמד הרב אלירם כהן ועוזרו הר' מישאל אפרתי יחד עם מנהל הת"ת הרב זאב רויטמן.

המאורע המרגש נחתם במחרוזת שירי תורה, שיר הקהל, ובריקוד שמחה סוער שעה שהאבות נושאים את ילדיהם על כתפיהם ומרקדים איתם בעוז.

צפו בגלריית תמונות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.