מערכת COL | יום י"ז תמוז ה׳תשפ״ג 06.07.2023

עורך הדין הוותיק במתקפה: "הם לא מכילים, הרוב כאן מסורתיים"

ארי שמאי בשיחה תוקפנית עם COL על אלו שנטפלים למניחי התפילין. הוא מנסה להסביר מאיפה נובעת השנאה, מספר על עצמו כיצד הניח תפילין בפעם הראשונה לאחר בר המצווה שלו ומשתף מדוע הוא אוהב את חסידי חב"ד
עורך הדין הוותיק במתקפה:
בעיגול: עו"ד שמאי

עורך הדין ואיש התקשורת הישראלי, ארי שמאי, שבמשך עשרות שנים, עד לפני ארבע שנים, היה תושב תל אביב, התייחס הערב (חמישי), בראיון לתכנית 'ליל שישי' ברדיו COL בהגשת הרצל קוסאשוילי, לניסיונות הפגיעה בדוכני התפילין לאחרונה.

לטענתו, אלו שנטפלים "לאותם צדיקים", כהגדרתו, "שמזכים יהודים במצוות תפילין", הם צאצאיהם של אלו שבשנות הקמת המדינה לפני שבעה עשורים גזזו פאות של ילדים רכים ועקרו אותם מהוריהם בכדי לטשטש את נקודת היהדות שלהם.


האזינו לראיון המלא >>


"מי שזיכה אותי להניח תפילין בפעם הראשונה אחרי בר המצווה, אולי שלושים שנה אחרי, היה הרב עו"ד אלון עמר. הוא רדף אחרי שנה עד שהסכמתי. בהתחלה הייתי מניח בהיחבא ולאחר מכן בפומבי, בלובי של בית המשפט.

"אני יודע שזה ה"ג'וק" של החב"דניקים הנחמדים, לזכות יהודים בהנחת תפילין".

שמאי ניתח על קצה המזלג את ההתנגדויות הנשמעים מפעם לפעם לדוכנים. "אני לא יודע אם זה לא היה בעבר", הוא אומר. "אני גדלתי בשנות השבעים והיו שזעקו אז משפטים כמו "דרוס כל דוס". זה לא דבר חדש. עכשיו יש תקשורת אז זה בא לידי ביטוי באופן בולט יותר.

"זה בא מכך, לדעתי, דבר ראשון (צוחק), שאנשים אוהבים להתלונן על כל דבר. אנחנו הרי מכירים אותם. הם גם לא אוהבים את החרדים, הם מרגישים זרים ליהדות. בצד הזה יש שנאה כלפי האחר. האנשים שאמורים להכיל את האחר הם האחרונים שמכילים את האחר.

"הם יכולים לאתר חוקי עזר לטובתם. דרך אגב לעולם לא הייתה הדתה במדינת ישראל. הסבים של אלה שהיום זועקים הדתה הם גזזו בכוח פאות לאנשים. הם ניסו לעשות החלנה ולא הצליחו. הם מדברים נגד הדתה וזה לא הדתה. אנשים יכולים לאהוב את זה ויכולים לא לאהוב את זה אבל במדינה רוב אנשים מסורתיים".

שמאי גם ציין כי, כפי שיכול לראות ברשתות החברתיות, המתקפות נגד התפילין גורמות ליותר יהודים להניח לדוכני התפילין ולהניח תפילין.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.