מערכת COL | יום י"ז תמוז ה׳תשפ״ג 06.07.2023

ניסיונות המלחמה בדוכני התפילין והזעקה הנוקבת למוסדות חינוך

מפעיל הדוכנים בשוק הכרמל בתל אביב ועורך הדין הוותיק על ההשתוללות הפראית נגד מבצע תפילין | היועץ על "הנושא הכאוב" של תשלומים למוסדות חינוך | וגם: הספר החדש שעורר הדים וסבב ההרצאות בארה"ב
ניסיונות המלחמה בדוכני התפילין והזעקה הנוקבת למוסדות חינוך
צילומים: ארכיון COL, דוב בער הכטמן ובאדיבות המצלמים

כמו בכל שבוע, ביום חמישי בערב, תכנית 'ליל שישי', עמוסה בתוכן אקטואלי וחסידי, לסוף השבוע, בהגשת הרצל קוסאשוילי.

הערב בתוכנית: סערת דוכני התפילין ברחבי הארץ. עד כמה זה ניכר בשטח? האם באמת יש עוינות כלפי התמימים ואנ"ש שמזכים במצוות תפילין יהודים רבים מידי יום ובעיקר בימי שישי?



יהיה כאן ר' משה פליישמן מכפר חב"ד שמנהל ומפעיל מספר דוכנים בתל אביב מזה שנים רבות במתחם שוק הכרמל, מדרחוב נחלת בנימין ואזור רחוב שנקין, שיספר על התגובות החמות וההיענות הבלתי רגילה למבצע הקדוש, כשמבחינתו ההערות והעוינות היא ממש מינורית ביחס לקהל הרב שפוקד את הדוכנים. ויש לו גם מסר ובקשה לקהל אנ"ש והחסידים.

בהמשך נשוחח בעניין עם עורך הדין ארי שמאי שהיה תושב תל אביב עשרות בשנים. לטענתו, אלו שנטפלים לאותם צדיקים כהגדרתו שמזכים יהודים במצוות תפילין, הם צאצאיהם של אלו שבשנות הקמת המדינה לפני שבעה עשורים גזזו פאות של ילדים רכים ועקרו אותם מהוריהם בכדי לטשטש את נקודת היהדות שלהם. "הם קוראים לעצמם דמוקרטים. הם מקבלים כביכול את כולם אבל לא את השונה מהם...". הוא גם יספר על עצמו, כיצד הניח תפילין בפעם הראשונה, ולמה הוא אוהב את תנועת חב"ד.

לאחר שבוע של מסע ברחבי ארה"ב לרגל יום ההילולא ג' בתמוז, יהיה כאן הרב זושא וולף שיסקור  את ההתוועדויות שלו בבתי חב"ד לישראלים, מטעם ארגון "בית חב"ד לישראלים בחו"ל" שתחת המרכז לענייני חינוך וחדר 302. בשפתו הציורית מתאר הרב וולף את ההתוועדויות המרתקות שנמשכו אל תוך הלילה, את הרשמים המרגשים מהמסע ובעיקר, את עבודת הקודש של השלוחים אליה נחשף במסע הנוכחי. 

היום פרסמנו באתר מחקר מעמיק שערך הרב מוטל וועכטר מקנדה, שמשמש כיועץ למנהלי מוסדות חינוך, על הנושא הכאוב – שכר לימוד במוסדות חינוך. במחקר מפרט הרב וועכטר את הדילמות ואת הקשיים הכרוכים בניהול מוסד חינוכי לשם ולתפארת, לצד כמובן האתגר הכספי שרובץ לפתחם של ההורים, כשבאמצע כמובן נמצאים התלמידים היקרים שעולם יכול להיות מוכרע בשל רווחה או חלילה מצוקה כספית של ההורים. אנחנו נשוחח איתו על היקף התופעה, על גישתו של הרבי לכל העניין וכמובן על הפתרונות לדילמות החינוכיות בצל משברים כלכליים.

לסיום, נארח את הרב יוסף יצחק הבלין, רב קהילת חב"ד ברמת שלמה בירושלים, שידבר איתנו על הספר החדש שיצא ממש בימים אלו בעריכתו ובהוצאת 'היכל מנחם' שהוא עומד בראשה – הכרך הראשון של 'הליכות מנחם', בו סקירה מקיפה ומפורטת של הליכות ומנהגי הרבי בקודש בשלל נושאים, כשהכרך הראשון עוסק בדבר יום ביומו - התפילה. הרב הבלין יבחר גם את ניגון השבת שלו שיחתום את התוכנית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.