הרב ישראל גולדברג | יום י"ז תמוז ה׳תשפ״ג 06.07.2023

התשובה הניצחת למפגע בבית חב"ד / הרב ישראל גולדברג

בית חב"ד שבניהולו, בשכונת רחביה בירושלים, עמד בעין הסערה לאחר שמספר פעמים אלמוני השחית ציוד יקר ערך בו וקרע את עלוני השבת. כעת הרב ישראל גולדברג בטור אישי מיוחד לגולשי COL על התגובה הניצחת שיש לתת
התשובה הניצחת למפגע בבית חב
הפגיעה בבית חב"ד | משמאל: הרב גולדברג

הרב ישראל גולדברג, מנהל בית חב"ד רחביה ונחלאות בירושלים

בתחילת השבוע התפרסם על פשע השנאה שקרה ליד הבית חב"ד שלנו, ברחוב המלך ג'ורג' 52, במרכז ירושלים. אין עניין להיכנס כרגע בפרטי האירוע ובהתפתחות החקירה.

באותו יום שהאירוע קרה, חשבתי הרבה איזה דבר ייחודי וחיובי אפשר לקחת ממנו. איך אפשר להוסיף באור? ואז הבנתי: הבנתי שהפושע פגע בעמדה מחוץ לבית חב"ד רחביה. 24 שעות ביממה, כפשוטו, אנשים מכל הגוונים ומכל הרקעים, עוברים דרך בית חב"ד. בעצם זהו אחד הרחובות המרכזיים ביותר בירושלים, ליד המוסדות הלאומיים. והעוברים ושבים לוקחים עלונים, כמו "שיחת השבוע" ו"נשמה", "הסיפור שלי", ועוד עלוני חסידות, גם באנגלית, בצרפתית וברוסית. מדהים ומרגש כאחד לראות, איך שמאות עלונים מופצים מידי שבוע. בעצם, הבית חב"ד שלנו פתוח 24 שעות ביממה.

זהו הזדמנות לחזק אצל בתי חב"ד בארץ ובעולם, ואצל בתי כנסת חב"ד, ובבתי כנסת בכלל, לשים מתקן קבוע ומסודר, ולמלאת אותו כל הזמן בעלונים של דברי תורה, חסידות וסיפורים, ואז המרכז יהיה פתוח כל המעת-לעת, בהפצת המעיינות חוצה.

בהשגחה פרטית, למחרת האירוע, ביום שבת האחרונה, פרשת בלק, הגיע בחור אחד מסין, שמגיע לבית חב"ד במשך החודשים האחרונים, שעובר תהליך גירות, ואמר לי לפני התפילה, שהשבוע הוא עבר בהצלחה את תהליך הגירות, בזכות הרבי. הוא הסביר, שמאיזה סיבה, הגירות בפועל התעכב הרבה זמן.

"לפני שבוע וחצי, בליל ג' תמוז, הייתי בדיכאון, הסתכלתי על תמונה של הרבי בחדר שלי, ואמרתי לרבי: תעזור לי להתקבל בהקדם אצל בית הדין. למחרת בבוקר, ג' תמוז, קיבלתי הודעה מבית הדין, שקבעו לי תאריך בבית הדין ליום שני שאחרי זה, ביום שני, ז' תמוז".

בהמשך, נתתי לו עלייה לתורה ראשונה, לכבוד הבר-מצווה והגירות, וכולנו רקדנו איתו אחרי העלייה לתורה. היה מרגש ביותר.

לאחר השבת, הוא שלח לי את ההודעה הבא: "תודה רבה, כבוד הרב, על העלייה היום בבית חב"ד. לא ציפיתי לכל הטקס. תדע לך, שזה שנה וחצי שיש לי קשר מיוחד עם הרבי, וזהו בזכות העלונים שאתה שם בקביעות במיתקן בכניסה לבית חב"ד, בחסידות ובתורת הרבי, שהתחלתי לקרוא, וזה השפיע עלי מאוד, בדרך הגירות שבחרתי...".

זהו בדיוק ההחלטה שלקחתי על עצמי, לחזק את העניין של התקנת מיתקן קבוע מחוץ לבתי חב"ד ובתי כנסת חב"ד, שיש לזה השפעה עצומה על שליחות והפצת המעיינות.

בכלל מעניין, שהרבי רוצה שנהיה פתוחים 24 שעות ביממה. 1. כששאלו את הרבי בתשנ"א על הרחבת 770, בתנאי (בין הייתר) ש-770 יהיה פתוח מסביב לשעון. 2. כשהרב קונין הודיע לרבי שהוא פתח את הבית חב"ד הראשון בעולם, באוניברסיטת ברקלי בקליפורניה, והביא לרבי את המפתח של הבית חב"ד, אמר לו הרבי, שאם המקום הוא שלי, אז הוא צריך להיות פתוח כל הזמן. הלך הרב קונין, והוריד את הדלת...

לשים עלונים בכניסה, זה דרך מאוד פרקטי, שנהיה באמת פתוחים 24 שעות ביממה. בהצלחה!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.