מערכת COL | יום ט"ז תמוז ה׳תשפ״ג 05.07.2023

מפתיע: הפליט מסוריה שהצטרף לחבר הנאמנים של 'כולל חב"ד'

יליד דמשק שנמלט לישראל תוך כדי יריות במעבר הגבול עם טורקיה והפך לבכיר בשלושת הלשכות המקצועיות - צורף לחבר הנאמנים של כולל חב"ד | לסיפור המלא
מפתיע: הפליט מסוריה שהצטרף לחבר הנאמנים של 'כולל חב
צילום: כולל חב"ד

ג'ק בלנגה, עורך דין, רואה חשבון ויועץ מס, הצטרף לחבר הנאמנים של 'אשל חב"ד', מפעילת המיזם הלאומי לביטחון תזונתי. 

באשל חב"ד בחרו לצרף את בלנגה, בשל סיפורו הייחודי של ילד פליט מסוריה שנמלט עם משפחתו, ללא רכוש, מלבד בגדו לגופו, והגיע למעמד בכיר בשלוש לשכות מקצועיות - לשכת עוה"ד, לשכת רוה"ח ולשכת יועצי המס. 

בלנגה נולד ב-1968 בדמשק, בירת סוריה. בילדותו חי בגטו היהודי וסבל רבות מהשכנים הפלסטינים, בעיקר בזמני מלחמות בישראל. במשך שנים הוא חלם לעלות לארץ ישראל - ונכח בזוועות ובהתעללות שעברו אלה שניסו לברוח מהגטו ולצאת לגבול. גם הוריו שניסו לברוח, נתפסו בלבנון ונזרקו למאסר ממושך. 

כשהיה בן 12, הצטרף לקבוצה של 18 יהודים, ויצא למסע בריחה דרמטי דרך הגבול הטורקי. יריות נשמעו ללא הפסקה ורק בנס הוא הצליח להימלט את הגבול. 

ההתאקלמות בישראל הייתה מאתגרת מאוד עבור הילד שהגיע לארץ ללא דבר, וללא הבנה של המנטליות הישראלית.  בצעירותו החליט ללמוד את כל סודות המיסים והפך לגאון בתחומו. 

העבר של בלנגה, יחד עם ההתמחות שלו במיסים, הפכו אותו לרגיש לעסקים עצמאיים ובכלל לחולשיות החלשות בציבוריות הישראלית. בשנים האחרונות הוא הכיר את הרב מנדי בלוי מהנהלת 'אשל חב"ד', החולשת על שורת מיזמי חסד לטובת מאות אלפי ישראל ובראשם המיזם הלאומי לביטחון תזונתי. 

"ככל שהעמיק הקשר ביננו", מספר בלוי, "היה ברור לי שבלנגה צריך להיות חלק בלתי נפרד מהפעילות שלנו. משם קצרה הדרך לצירוף שלו לחבר הנאמנים שלנו, עמם אנו מתייעצים באופן שוטף במהלך השנה, בכל מה שנוגע לפעילות השוטפת וכן להרחבתה. אנחנו גאים בצירופו של בלנגה ומשוכנעים שהוא יתרום רבות מניסיונו ומהבנתו לטובת האוכלוסיות המוחלשות בישראל".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.