מערכת COL | יום ט"ז תמוז ה׳תשפ״ג 05.07.2023

התמים שהותקף בלב תל אביב מדבר: "הצעירים פה רוצים אמת"

הסרטון שבו הוא נראה מותקף ביום שישי בדוכן תפילין חרך את הרשתות החברתיות ועורר סערה. כעת התמים השליח שלמה גרבר משחזר את התקרית בשיחה עם COL ומבקש להעביר מסר לחסידי חב"ד: "קחו תפילין לכל מקום"
התמים שהותקף בלב תל אביב מדבר:
גרבר בדוכן התפילין

זה סרטון שהפך במהירות לויראלי והסעיר רבים ברשתות החברתיות.

יום שישי האחרון. שעת צהרים. תל אביב. כיכר הבימה.

שני צעירים, אחרי גיל בר מצווה, עומדים ומניחים תפילין בדוכן תפילין שאותו מפעיל תמים חסיד חב"ד. הם מסיימים להניח ומורידים את התפילין. ואז פונה אליהם אישה.

"מה, הוא מבטיח לכם משהו?" היא שואלת אותם.

"אתה לא חייב לעשות את זה, אתה יודע", היא ממהרת להבהיר.

האישה, מצלמה בידיה, ממשיכה: "בן כמה אתה?" היא שואלת את הנער המניח. "הוא הבטיח לכם משהו בשביל שתעשו את זה? הוא פנה אליכם? אתה יודע שזה אסור על פי חוק, אתה קטין, זה שהוא פנה אליכם... תקשיבו לי טוב, זה שאדם מבוגר פונה אליכם ואומר לכם שתעשו דברים זה נגד החוק. אתם קטינים".

הבחור החב"די לא מתלהם, לא נסחף, לא נגרר. חיוך בפיו. מידי פעם הוא מנסה להשחיל מילה, אך זו מטיחה בו: "אני לא מדברת איתך". בסיום היא אומרת: "אל תפנה לאף ילד אסור לך על פי חוק, אתה יכול להיכנס לכלא".

הסרטון, שהופץ בתוך זמן קצר, עורר הדים רבים. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מיהר לגנות את המתקפה על דוכן התפילין. "ראיתי את הסרטון המזעזע שבו חב"דניק שהניח תפילין בכיכר הבימה בתל אביב "זוכה" לשנאה על ידי עוברת אורח. אני מגנה את זה. חייבים להפסיק את השנאה שמתפשטת והורסת כל חלקה טובה", הוא מסר.


מתוך הסרטון שעורר שיח רב ברשתות


ברשתות החברתיות, רבים שנחשפו לסרטון הצהירו כי בעקבותיו יילכו ויניחו תפילין.

בתקופה האחרונה, אולי בצל הרפורמה במערכת המשפט ותיוג שומרי המצוות כמשתייכים למחנה אחד, חשים כמה ממפעילי דוכני התפילין עוינות קלה. היא בשוליים, כמעט נבלעת בין המון העם המפשיל את שרווליו ומניח, אך היא קיימת.

בשבוע האחרון פרסמו רבים ממובילי דעת הקהל, אנשי תקשורת וידוענים, ברשתות החברתיות שמפעילים, קריאות להניח לחסידי חב"ד, להפסיק להכפיש את הפעילים בדוכנים.

שלמה גרבר, תלמיד שליח בישיבת 'חזון אליהו' בתל אביב, הוא התמים שהפעיל את דוכן התפילין ביום שישי האחרון, שזכה לקיטונות של שנאה. בימים האחרונים סירב להתראיין בפומבי ולשתף במה שאירע.

היום (ואמש, בקצרה, בתכנית לילה בערוץ 14) הוא קיים שיחה ממושכת עם COL. כנראה על מנת להעביר מסר לאחיו חסידי חב"ד.

"לא עשיתי משהו מיוחד", הוא מצטנע כבר בפתח הדברים. "כל בחור חב"די הולך בימי שישי, כמו שהורה לנו הרבי, לרחובות הערים ומציע לעוברים ושבים להניח תפילין. לפעמים ישנם כאלו שמסרבים להניח. זה בסדר. לפעמים ישנם שמתריסים, אבל זה נדיר.


עם יהודי במבצע תפילין


"מה שקרה בסוף השבוע האחרון התפרסם. כולם נחשפו לסרטון. אותה אישה שצילמה את ההתרחשות רצתה למנוע מאותם ילדים להניח תפילין, אבל בפועל מה שקרה הוא שיותר ויותר אנשים הגיעו להניח. החשיפה הגדולה של הסרטון הובילה להתעוררות בעם ישראל".

> מה התגובות שקיבלת?

"אני רוצה לומר דבר כזה. כל חסיד חב"ד שמגיע ואומר לי, אני הייתי משיב לה מנה הגונה, אני הייתי עונה לה, אני רוצה לומר לו - קח את האנרגיה שלך ואת הכוחות האלה ותצא עם תפילין להניח ליהודים תפילין.

"לא חייב לצאת כל יום. אפשר פעם בשבוע. העיקר לצאת ולהניח ליהודים תפילין, לזכות אותם. מי שיכול, שייקח איתו תפילין עליו באופן קבוע. אנחנו כמו חיילים בצבא. חייל מקבל אקדח ואסור לו להיות בלעדיו. כך אנחנו חיילים בצבאות השם צריכים להיות תמיד עם תפילין. בשביל שנוכל לזכות את מי שנפגוש.


גרבר עם צעירים בתל אביב


"זה לא דורש מאמץ גדול. אם כל מי שהיה הולך ברחוב, הולך לעבודה, לקניות, היה נוטל עמו תפילין ומניח ליהודים, היינו מגיעים למספר רב יותר של מניחים. מי שחושש מכך שהתפילין יהרסו לו - מוזמן לקנות ניילוניית מתאימה ולמסור לי את הקבלה. אני אשלם לו עליה".

> מה היה שם ביום שישי האחרון?

"בכל יום שישי אני מפעיל דוכן בכיכר המדינה. כבר ממרחק ראיתי שאותה אישה הגיעה בשביל לצלם. אגב אחרי שהיא הלכה עודדתי את אותם נערים, שנבהלו, ואמרתי להם שאין להם מה לחשוש מאנשים עצבנים".

> שתקת, לא הגבת לה בשעת מעשה. למה?

"האמת היא שהיתה התוועדות עם הרב גערליצקי לפני כחודשיים וחצי, בסיום הרמב"ם, ובה דיברנו איך צריכים להתייחס במבצע תפילין לאנשים שחושבים אחרת מאיתנו. אנחנו הרי נמצאים כל הזמן בתל אביב. והמסר היה שלא להתעסק עם המפריעים. אם מתחילים לענות - התשובות יכולות רק להזיק. בשביל לריב צריכים שני צדדים. ואני לא מוכן להיות צד".

> מה התגובה העניינית שלך להאשמות של פנייה לצעירים?

"אני מציע לילדים לעשות את מה שאבא שלהם וסבא שלהם עשה, לפחות בגיל בר מצווה. לא מכריח אף אחד. מי שלא רוצה שלא יניח. המציאות היא שהצעירים בתל אביב כוספים לרוחניות. אפשר לראות את זה בדוכנים בכל שבוע. הם מחפשים אמת. הרבה מאוד פעמיים אני בכלל לא פונה אליהם והם מגיעים מיוזמתם בשביל להניח".

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
10 תגובות
1.
מקרים כגון אלו מוכרים לכל אחד מאנ"ש והתמ...
ט"ז תמוז ה׳תשפ״ג
2.
לשלמה היקר
ט"ז תמוז ה׳תשפ״ג
יישר כוח על התגובה המאופקת ועל קידוש השם שנגרר מהמעשה הנתעב.
3.
כל הכבוד לו!!!!!!
ט"ז תמוז ה׳תשפ״ג
4.
חזק וברוך!
ט"ז תמוז ה׳תשפ״ג
5.
מקנה בך
י"ז תמוז ה׳תשפ״ג
כל כך צעיר וכבר כל כך חסיד.
הי"ת ישמור אותך תמיד. אתה עובדה חייה של חיבור אמיתי עם אדמו"ר נשיא דורנו. בזכותך נקבל פני משיח בקרוב ממ"ש
6.
יפה יישכ גדול
י"ז תמוז ה׳תשפ״ג
לדעתי היה יכול לענות לה קצת יותר בחריפות!
היה נראה כאילו אין לו מה לענות לה. כמובן שיש לו אך הוא ענה תשובה מאופקת (ויישכ על זה) אך יש לשים לב כי לאנשים מסויימים ניתן לדבר בחריפות רבה יותר. (ניתן לראות שגם הרבי היה עונה בחריפות במקרים מסויימים- כמו שענה למתנגד {סרטון מוכר})
7.
כל הכבוד לך
י"ז תמוז ה׳תשפ״ג
יישר כח גדול!! המשך לעסוק במבצע החשוב הזה!!
8.
התפעלות מיוחדת
י"ח תמוז ה׳תשפ״ג
אני רוצה לומר כל הכבוד לשלמה כי נכון שכתמימים בישיבה אתה מרגיש את הכח של הרבה וגם כנשוי להתעלם ממפריעים אבל כשבאים ועושים עליך פרובוקציה מכוונת צריך הרבה יותר כח ואיפוק לא להגיב ועל אחת כמה וכמה לחייך אבל אני מציע לכולנו חסידים תמימים וגם בעלי בתים להתעורר מזה יותר למבצע תפילין לקחת תפילין לצאת לרחוב ולקשור כמה שיותר יהודים יישר כח שלמה היקר
9.
זה חינוך של חזון אליהו.
כ' תמוז ה׳תשפ״ג
שלמה, עלה והצלח.
הרבה אנשים הגיעו אלי השבוע ואמרו לי ''רק בגלל האשה הזאת אני מניח תפילין. אחרי 12 שנה שלא הנחתי..
10.
אין על שלמה
כ' תמוז ה׳תשפ״ג
רואים שהוא שליח בישיבת חזון אליהו...
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.