מנדי ברגר | יום ט"ז תמוז ה׳תשפ״ג 05.07.2023

מנהגים והנהגות הרבי: הופיע כרך ראשון בסדרת "הליכות מנחם"

יצא לאור הכרך הראשון בסדרת הספרים החדשה "הליכות מנחם" המלקטת ומרכזת לראשונה את כלל הנהגותיו והליכותיו בקודש של הוד כ"ק אדמו"ר זי"ע, אשר ראה אור בימים הסמוכים ליום ההילולא ג' תמוז, בהוצאת "היכל מנחם" - המרכז להפצת מעיינות החסידות בארץ הקודש
מנהגים והנהגות הרבי: הופיע כרך ראשון בסדרת

יצא לאור הכרך הראשון בסדרת הספרים החדשה "הליכות מנחם" המלקטת ומרכזת לראשונה את כלל הנהגותיו והליכותיו בקודש של הוד כ"ק אדמו"ר זי"ע, אשר ראה אור בימים הסמוכים ליום ההילולא ג' תמוז, בהוצאת "היכל מנחם" - המרכז להפצת מעיינות החסידות בארץ הקודש.

החלק הראשון של "הליכות מנחם" מוקדש להנהגותיו בקודש של רבינו בענייני סדר היום מבוקר ועד ערב: ברכות השחר, ציצית, תפילין, תפילת שחרית, אמירת תהילים, מנחה וערבית, הנהגות כשליח ציבור, ועוד.

כידוע לכל מתבונן בהנהגותיו בקודש של כ"ק אדמו"ר, עד כמה כל מעשה ודיבור שלו היו מדודים, מדוייקים ומכוונים להפליא, כשהכל מיוסד על דקדוקי הלכה ומנהג על פי נגלה שבתורה ופנימיות התורה, בכל פרט ופרט, בבחינת "בכל דרכיה דעהו".

הסדרה החדשה יוצאת לאור בעריכתו הראשית של יו"ר מכון "היכל מנחם" ורב בקריית ליובאוויטש בירושלים הגה"ח הרב יוסף יצחק הבלין. ואתו עמו חברי המערכת הגה"ח הרב יעקב הורוביץ, הגה"ח הרב יהודה כהן והגה"ח הרב מנחם מענדל רייצס.

הופעת הכרך הראשון והוצאתו לאור עולם, התאפשרה בנדבתו של איש החסד והצדקה, הנגיד והנדיב החסידי הרה"ח ר' אליעזר חיים לפידות ומשפחתו מבואנוס איירס שבארגנטינה, וזכות הרבים תלוי בהם עד עולם.

בספר החדש הושקעו מחשבה רבה ומאמצים גדולים על מנת שיצא מתחת חברי המערכת דבר שלם ומתוקן. חברי המערכת עמלו ללקט ולהביא את כל הנהגותיו הידועות של רבינו מכל הזמנים, גם בדברים הדברים לכאורה כפשוטים, ולצד זאת הובאו בספר גם הנהגות רבות שרבינו נהג בהן כאילו לעצמו, מבלי שעין הזולת תשזפם.

מלאכת מחשבת רבה הושקעה בסידור הדברים, באופן שיקל על הקורא להבין את הדברים לכל פרטיהם, דבר דבור על אופנו, בבירור ובבהירות.

חברי מערכת "הליכות מנחם" לא הסתפקו בהבאת הנהגות רבינו כהווייתן, אלא טרחו רבות לעטרן בטעמים ובמקורות. חלק ניכר מהטעמים והמקורות נלקטו מתוך דברי רבינו עצמו, וחלקם הגדול של הטעמים והמקורות נאספו על ידי חברי המערכת.

לשלימות העניין, צירפו חברי המערכת לספר שורת תמונות מהרבי שנבחרו בקפידה להמחשת כמה מהנהגות הקודש, דבר שבוודאי יביא תועלת רבה למעיינים.

בין אלו מתפרסמים בספר זה לראשונה צילומים מקשר הדל"ת בתפילין של ראש של רבינו, ופרסום הדברים כבר עורר הדים נרחבים בקרב כלל אנ"ש והתמימים ברחבי תבל, שעטו על גילוי זה כמוצא שלל רב, והדבר היה לשיחת היום בכל מושבות אנ"ש.

העורך הראשי של "הליכות מנחם", הגה"ח הרב יוסף יצחק הבלין, אומר: "בספר הראשון של הסדרה הושקעו שנים ארוכות של עבודה מאומצת ומרובה, ולא חסכנו בכל יגיעה וממון כדי לברר את הליכותיו בקודש של רבינו.

ההדים הרבים שהספר החדש זוכה לו מאנ"ש והתמימים הנה העדות המוכחת מכל לצורך הגדול שהיה לסדרה זו בקרב אנ"ש, ותיכף עם הופעת המהדורה הראשונה, אנו נערכים להדפסת מהדורה נוספת של הספר, כדי לענות על הביקוש הרב.

העידוד הגדול שאנו מקבלים כל העת מאנ"ש, רבנים משפיעים ושלוחים מכל רחבי תבל, מזרזים את חברי המערכת להוסיף אומץ בעבודת הקודש של המשך עריכת הסדרה, שתמנה בע"ה חמשה כרכים, כדי להביא לכבודו של רבינו, ומכח ספר זה תתחזק ההתקשרות לרבינו, "כאשר נלך בדרך ישרה אשר הורנו מדרכיו ונלכה באורחותיו נצח סלה ועד".

את הספר החדש ניתן להשיג במרכזי "היכל מנחם" ברחבי הארץ, במרכז הוצאת קה"ת בכפר חב"ד, ובחנויות הספרים ברחבי הארץ וכן בחצרות קדשנו.

לרכישה מקוונת של הספר ניתן ללחוץ כאן!

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.