COL | יום ט"ז תמוז ה׳תשפ״ג 05.07.2023

'תילה': תוקם עיר חרדית חדשה בצפון הנגב עם 15,000 יח"ד

המועצה הארצית לתכנון ובנייה בראשות יו"ר מטה התכנון הלאומי החליטה לקדם את תכנון העיר החדשה 'תילה' בצפון הנגב המיועדת לציבור החרדי, ובה 15,000 יח"ד | האם מדובר בבשורה גם לציבור החב"די?
'תילה': תוקם עיר חרדית חדשה בצפון הנגב עם 15,000 יח
הדמיית העיר החרדית כסיף (אמיר מן, עמי שנער אדריכלים)

החלטה על הקמת היישוב עם שמו הזמני ׳תילה׳ התקבלה אתמול (שלישי) במועצה הארצית לתכנון ובנייה בראשות יו"ר מטה התכנון הלאומי, הרב נתן אלנתן. זאת, בהתאם להחלטת ממשלה מס' 1360 מיום 10.4.22. למניינם.

היישוב מתוכנן, כאמור, בשטח של כ-4000 דונם שוכן בתחום שיפוטה של מ.א. בני שמעון בני שמעון מצפון לישוב 'להבים', מול הישוב רהט וממזרח לכביש 6.

המועצה הארצית הכריעה כי היישוב ייועד לאוכלוסייה החרדית במקום עיר לאוכלוסייה הכללית.

היוזמה לקידום העיר החדשה החלה עוד בתקופת הממשלה הקודמת, אך התוכנית לא קודמה עד היום בשל התנגדות העיר הבדואית השכנה רהט וערים נוספות במרחב כולל באר שבע, שהתנגדו להקמת עיר חדשה באיזור.

המיקום שנבחר ממול לעיר הבדואית רהט, גובל בהר חברון מצד מזרח, ובכך יש לו חשיבות אסטרטגית.

לפני מספר חודשים, הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (ולנת"ע) המליצה על הקמתו של היישוב תילה בדרום כעיר המיועדת לציבור החרדי, ובכך רוככה ההתנגדות של ערים קיימות בנגב שחששו כי עיר חדשה לציבור הכללי תהווה תחליף לעיבוי וחיזוק הערים הקיימות.

העיר החדשה שתוקם בשטחה של המועצה האזורית 'בני שמעון' בצפון הנגב על שטח של כ-4,000 דונם, מיועדת לאכלס כ-80,000 תושבים בכ-15,000 יחידות דיור חדשות.

ההחלטה המבורכת מתווספת להחלטות על הקמתה של העיר החרדית כסיף עם כ-20 אלף יח״ד ועל הרחבת שטחה של העיר קריית גת עם מענה בנייה של כ-6 אלף יח״ד מותאמים למגורים לאוכלוסייה החרדית - צעדים שכבר החלו בממשלת ימין הקודמת, ע״י יו״ר ש״ס  שר הפנים דאז הרב אריה דרעי יחד עם שר השיכון דאז ליצמן.

*

האם מדובר ביוזמה שתתן מענה למצוקת הדיור גם בקרב הזוגות הצעירים בחב"ד?

מיקומה של העיר החדשה 'תילה' בצפון הנגב, על כביש שש וכמחצית שעה נסיעה מקריית גת, יכול להיות פתרון אטרקטיבי מאוד עבור מחוסרי דיור חב"דניקים, עם הסתמכות בשלב ראשון לפחות על המוסדות החב"דיים המפותחים הקיימים בקריית גת. אך לצד זאת מדובר בפתרון שרק כעת עולה על שולחנות התכנון ומעשית יכול להימשך מספר שנים.

לעומת העיר 'כוסף' (כסיף) שפיתוחה כבר החל והצפי לתחילת שיווקים כשנה עד שנה וחצי, על פי הערכות מומחי דיור, תחילת שיווקים בעיר החדשה 'תילה' יחלו רק בעוד שבע-שמונה שנים. 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.