מערכת COL | יום ט"ו תמוז ה׳תשפ״ג 04.07.2023

כשהרב גוטליב סיפר על הוצאת ספר "תולדות לוי יצחק" • מרתק

היום חל יום היארצייט של נפתלי צבי גוטליב ע"ה, סופר וחוקר חסידי שבהוראת הרבי הוציא לאור ביוגרפיה מפורטת על אביו של הרבי - רבי לוי יצחק שניאורסון, כאשר במשך זמן העיסוק בהוצאתו לאור של הספר העניק לו הרבי עצות והוראות בנוגע לעריכתו | לרגל היארצייט אנו מפרסמים חלקים מהראיון שהעניק למוסף "קהילות" של המבשר ובו גולל את סיפור הוצאת הספר על אבי הרבי
כשהרב גוטליב סיפר על הוצאת ספר
הרה"ח ר' נפתלי צבי גוטליב ז"ל (באדיבות 'המבשר')

כתב המבשר, מדור 'זקניך יאמרו לך', מוסף 'קהילות'

בצעירותי למדתי בישיבת 'תורת אמת' חב"ד בירושלים. מאחר שלא היו אז ישיבות רבות באותו אזור בירושלים, למדו בישיבה גם תלמידים שלא באו ממשפחות חב"דיות.

זה היה בשנים הראשונות לנשיאותו של כ"ק אדמו"ר זי"ע, ואותם בחורים התעניינו ושאלו כל מיני שאלות על הרבי. ידעו שהוא חתנו של הרבי הקודם, ושמעו גם שהוא בן אחר בן של האדמו"ר הצמח צדק, אבל בדיוק איך ומה לא ידעו.

ניסיתי לברר אצל חסידים מבוגרים אבל גם הם לא ידעו, והדבר חרה לי מאד. איך ייתכן שהנשיא של חב"ד - לא יידעו מי היה אבא שלו והסבא שלו? התייעצתי עם הרב טוביה בלוי ועם הרב חנניה יוסף אייזנבך ושיתפתי אותם בתחושותיי, וגם הם הסכימו אתי, ועודדו אותי לעשות משהו בנידון.

התיישבתי וכתבתי מכתב לרבי שאני רוצה לכתוב ספר על אביו, רבי לוי יצחק שניאורסון, ושלחתי את זה בדואר מהיר, אך לא קיבלתי תשובה. כעבור זמן נסע הרב טוביה בלוי לרבי, וביקשתי ממנו שכאשר ייכנס ליחידות ישאל את הרבי בקשר לספר.

הוא אכן שאל את הרבי, אבל הרבי ענה "יש עוד זמן, נראה.." הסקתי מכך שכנראה הרבי לא מעוניין בכך, וממילא החלטתי לוותר על הרעיון.

חלפו מעל תשע שנים מאז אותו מכתב, ולקראת חודש תשרי שנת תשל"ה נסעתי לרבי לראשונה. במוצאי שמחת תורה חילק הרבי "כוס של ברכה", כהרגלו, וגם אני עברתי עם הכוס ביד. הרבי מזג לי יין מהגביע שלו, ותוך כדי שאל אותי לפתע, "הלא הבטחת לי ספר על אבא שלי. איפה הספר?"

ככה, קצר וחד.

השאלה הפתיעה אותי. אני הרי הספקתי כבר כמעט לשכוח מזה שבכלל רציתי לכתוב ספר. גם כשהגעתי וזכיתי להיכנס אל הרבי ליחידות לא הזכרתי את נושא הספר; מאחר שהרבי לא ענה לי בשעתו, לא חשבתי כלל על העניין.

אחרי שהתאוששתי מההלם הראשוני, אמרתי לרבי, "שלחתי לרבי מכתב, ולא קיבלתי תשובה". בתגובה הרבי צחק בקול ואמר בחיוך, "אני צריך לתת לך תשובה? הקב"ה צריך לתת לך תשובה!" והרבי הוסיף ואמר, "עכשיו שאתה פה, תאסוף את החומר, יש פה כמה וכמה שהכירו את אבי, ותשתדל שהספר ייצא במהירות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.