שניאור דייטש | יום ט"ו תמוז ה׳תשפ״ג 04.07.2023

עשרה פצועים בפיגוע דריסה ודקירה בצפון תל אביב

עשרה בני אדם נפצעו באורח קשה, בינוני וקל בצהריים (שלישי) בפיגוע דריסה ברחוב פנחס רוזן בצפון תל אביב | אזרח חמוש שהיה במקום חיסל את המחבל
עשרה פצועים בפיגוע דריסה ודקירה בצפון תל אביב
זירת הפיגוע בת"א (צילום: זק"א)

עשרה בני אדם נפצעו באורח קשה, בינוני וקל בצהריים (שלישי) בפיגוע דריסה ברחוב פנחס רוזן בצפון תל אביב.

המחבל הוא חסין חלילה בן 23 ימ"ש תושב העיירה סמוע בדרום הר חברון, שנכנס לישראל בעזרת אישור רפואי.

מהדיווחים עולה, כי מחבל עם רכב מסחרי האיץ לעבר קבוצה של הולכי רגל שצעדו על המדרכה ועל שביל האופניים ברחוב פנחס רוזן בתל אביב ודרס אותם בעוצמה –  עד שנתקל בבטונדה.

המחבל ניסה לבצע גם פיגוע דקירה לאחר שדרס את הולכי הרגל.

אזרח חמוש שהיה במקום מיהר לזירה וחיסל את המחבל במספר יריות.

לחדר הטראומה של איכילוב הגיעו מספר פצועים: 3 במצב בינוני עד קשה, אחד במצב קל עד בינוני ואחת פצועת חרדה. מבית הרפואה נמסר שכולם סובלים מפגיעות האופייניות לדריסה ואין פגיעות ירי.

חובש רפואת חירום במד”א אלון שונים סיפר: “הגענו למקום בכוחות גדולים של ניידות טיפול נמרץ ואמבולנסים של מד”א. ראינו שמדובר בזירה קשה מאוד, ובסמוך לתחנת אוטובוס שכבו 5 פצועים, אישה כבת 46 שכבה על המדרכה כשהיא בהכרה וסובלת מחבלה רב מערכתית, 4 פצועים נוספים בשנות ה-30 נפצעו באורח בינוני וקל ופונו בניידות טיפול נמרץ של מד”א לבית החולים”.

יוסי אקלר ודביר עדני, חובשים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה: “לדברי עוברי אורח הרכב התנגש בתחנת האוטובוס ונשמעו אף קולות ירי. בסיוע צוות אמבולנס של איחוד הצלה הענקנו בזירה סיוע ראשוני לנפגעים שלאחר מכן פונו לבתי הרפואה. עקב אופי האירוע פעלו בזירה גם צוותי חוסן – היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה שהעניקו סיוע למספר נפגעי חרדה”.

מתנדב זק״א ת״א ארז מדמון מוסיף: “מדובר בזירה קשה מאוד משולבת דריסה ודקירה, בסיוע מתנדבים נוספים אנחנו מסייעים למשטרת ישראל ולכוחות הביטחון שבמקום”.

חיים רובינשטיין, עד ראייה לתקרית, סיפר לחדשות 12: “הייתי בפגישה. שמענו יריות והסתכלנו מהחלון וראינו מישהו יורה במישהו. מסתבר שחמישים מטר משם היה אירוע דריסה – ראיתי אנשים על הרצפה, שלושה אנשים, יכול להיות שלא ראיתי את כולם. הירי שראיתי היה במחבל, כנראה אזרח”.

דובר חמאס חאזם קאסם הגיב:  “התגובה הראשונה לפשעי הכיבוש נגד עמנו במחנה ג’נין. זהו יישום של מה שהבטיחה ההתנגדות – שהכיבוש ישלם את המחיר על פשעיו”.

מהמשטרה נמסר: על פי החשד פגע חשוד שנהג ברכב שנסע מדרום לצפון בהולכי רגל שעמדו במרכז המסחרי ברחוב פנחס רוזן, יצא מהרכב ודקר אחרים עם סכין. המפגע נוטרל.

בארוע נפגעו 10 אנשים: 3 במצב קשה, 2 פצועים במצב בינוני והשאר במצב קל. פונו לבתי הרפואה בילינסון ואיכילוב.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.