מערכת COL | יום י"ב תמוז ה׳תשפ״ג 01.07.2023

שומרות הסף: נשים בחב"ד יקבלו הכשרה לאתר נערות "במצוקה"

זיהוי ודיווח: בברכת בית דין רבני חב"ד ובליווי משרד הבריאות, בחודשים הקרובים תעבורנה נשים מקהילות חב"ד, בהן מורות, נשות חינוך וקהילה, מטפלות במגוון תחומים ועד קוסמטיקאיות, אמהות וכל אישה שאכפת לה, סדנה מקצועית שתעזור להן להציל חיים • מרכז התקשורת החב"די COL עם כל הפרטים על המיזם המתרחב
שומרות הסף: נשים בחב
חוברות ייחודיות שמקבלות המשתתפות בהכשרות

התכנית המהפכנית שיצאה לדרך בשנים האחרונות תחת השם "שומרות סף", ובמסגרתה מוכשרות נשים לזהות ולאתר נעקות במצוקה, ולדעת איך לגשת אליהן וכיצד להעביר הלאה את הטיפול במקרים מורכבים - נמשכת.

מאז כינונה של התכנית עשרות מקרים צפו וקיבלו מענה מציל חיים כפשוטו.

בקיץ תשפ"ב הוחלט להרחיב את הפעילות וליצור רשתות ביטחון בתוך הקהילות עצמן ולא רק בסניפים. כך יצא מיזם "שומרות הסף" בקריאה לנשים בקהילה להצטרף ולהוות דמויות "המבוגר המשמעותי" עבור נערות הזקוקות לעזרה.

התוכנית קיבלה הרחבה משמעותית ומעבר לנושאי אובדנות נוסף גם הבנת עולם הנוער לעומק, פגיעות, עולם המדיה, נושא ההתמכרויות וסוגיות בגיבוש הזהות.

התוכנית קיבלה את ברכתם ועידודם של הרבנים הרב גלוכובסקי והרב דיסקין ויצאה לדרך בהצלחה רבה מעל למשוער.

במהלך שנת תשפ"ג ההכשרה נפתחה גם למוסדות העל יסודי של חב"ד, מתוך ההבנה שבתי הספר הם הראשונים שפוגשים את כל הקשת של הבנות. 

עד כה 9 מוסדותהביאו את ההכשרה לצוות המורות שלהן, מתוך תחושת אחריות עמוקה ומרגשת. המוסדות הן בית חנה צפת, בית רבקה כפר חב"ד, בית רבקה נתניה, מכללת בית רבקה כפר חב"ד, בית רבקה נוף הגליל, בית חנה בני ברק, וכן בית חיה ורבקה באר שבע ובית חיה מושקא מגדל העמק שמתחילות בע"ה בקרוב.

בסה"כ עד כה הוכשרו כ-350 נשים חב"דיות להיות כתובת של עזרה ראשונה נפשית, לדעת לאתר ולהציל חיים, במסגרת ההכשרות בקהילות ובתיכונים. מדובר במהפכה של ממש שעל פי השיתופים שמגיעים אלינו הצילה ומצילה חיים בוודאות.

חשוב לציין שבתהליך מקביל, ארגון בנות חב"ד מפעיל את מוקד 'אסק מי' ומקבל דרכו אלפי שאלות אנונימיות מבנות, דבר שמלמד את הצוות איפה הבנות נמצאות ומכוון איך לדייק את התכנים באמצעות חתך הרוחב שמתקבל ב'אסק מי'.

"החלום שלנו קורם עור וגידים. ככל שנכשיר יותר שומרות סף, וניתן להן יותר כלים וסיוע בתהליך האישי שהן עוברות, נוכל להגיע בע"ה לכל נערה חב"דית שנמצאת במצוקה. מדובר על סיכון רוחני, פיזי ונפשי", כך מוסרים מהנהלת בנות חב"ד.

כמו כן, הנהלת בנות חב"ד משתפים כי לראשונה השנה יתקיים בקיץ כנס ראשון מסוגו, כנס עוצמתי, מרגש ומקצועי לכל בוגרות הכשרות שומרות הסף.

מטרת הכנס היא להיזכר יחד בכלים שקיבלנו, לענות על שאלות מהשטח, להעצים את התפקיד המשמעותי של שומרות הסף בשטח על ידי סיפורי מקרה של הצלת חיים (!) שקרו בשנה האחרונה, ולדייק נקודות קריטיות להמשך השליחות של שומרות הסף בעולם הנוער.

הכניסה לכנס תתאפשר רק לנשים שעברו הכשרה של שומרות סף או שיעברו בקיץ הקרוב.

בקיץ הקרוב יתקיימו הכשרות נוספות. למי שזקוקה, ההכשרה מוכרת כגמול השתלמות לאופק חדש/עוז לתמורה.

שירות COL: להגשת מועמדות להכשרה מלאי את השאלון (לחצי כאן). לפרטים נוספים ולפתיחת הכשרה בקהילה שלך, פני למייל: [email protected]

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.