מערכת COL | יום י"ב תמוז ה׳תשפ״ג 01.07.2023

הפגישה של השר עם "המזכיר" ופסגת הרופאים עם שר הבריאות

מרכז התקשורת החב"די COL בסיקור נרחב על הביקורים הממשלתיים של השר לשירותי דת ושר הבריאות באוהל הקדוש של הרבי וב-770 | המפגש עם הרב קרינסקי וההתוועדות הלילית בקווינס
הפגישה של השר עם
תמונות באדיבות המצלם

במסגרת ביקור ממשלתי בארצות הברית, הגיעה בתחילת השבוע משלחת רמת דרג בראשותו של השר לשירותי דת, ח"כ הרב מיכאל משה מלכיאלי שיחי' לביקור בחצרות קדשנו.

תחילה נפנה השר, בלווית יועציו הבכירים, לתפילה מיוחדת בחדרו הק' של הרבי "היכל היחידות", ואחר כך נועד לפגישה ממושכת עם יושב ראש המוסדות המרכזיים של חב"ד ליובאוויטש, ומזכירו האישי של הרבי במשך עשרות בשנים, הרב חיים יהודא קרינסקי.

הרב קרינסקי סיפר על ימי הבראשית במחיצתו של הרבי, כנער צעיר שהגיע מבוסטון, ועל השליחות אליה יצא לארץ הקודש לאחר הטבח בבית הספר למלאכה בכפר חב"ד.

בפגישה השתתפו בין היתר: מנהל הוצאת הספרים קה"ת, הרב יוסף ברוך הכהן פרידמאן; מנהל מכון ההו"ל של תורת הרבי 'ועד הנחות בלה"ק', הרב חיים שאול ברוק; שליחי הרבי לעדה הבוכרית העומדים בראש מוסדות החינוך 'אור אבנר – חב"ד ליובאוויטש' הרב לוי יצחק וולוביק והרב זלמן זבולונוב, שליוו את השר ופמלייתו בכל הביקור המיוחד; מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל, ר' יהודה כהן; חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, הרב אליעזר שמחה ווייס.

הפמליה המשיכה לסיור מודרך במבואות בית חיינו 770, בקומת הכניסה ובזאל הקטן, בחדר השידורים המיתולוגי, בקומת הקרקע ובזאל הגדול, בהדרכתו של ר' מנחם מענדל אייזנבך מ'בית חב"ד 770' בראשותו של המשב"ק הרב חיים ברוך הלברשטם. אחר כך עלו לבנין הספריה של הרבי השוכנת בסמוך, שם התקבלו על ידי הספרן הראשי הרב שלום דובער לוין, שסקר את תולדות הספריה, ואת אוצרות הרוח הכבירים הנמצאים בה. אחר הצהרים יצאה הפמליה לבית הק' של הרבי והרבנית ברחוב פרזידנט, שם התפללו את תפלת המנחה.

ביקור רב רושם נוסף שהתקיים בשבוע האחרון, היה של שר הבריאות ושר הפנים, ח"כ הרב משה ארבל שיחי', שהגיע לביקור ממשלתי עם יועציו ובכירים במערך השירות הרפואי הציבורי.

למעלה משבעים רופאים יהודיים(!) בכירי השירות הרפואי בכל רחבי ניו יורק במחלקות השונות, ובתחומי הרפואה השונים, התכנסו למפגש מרתק ודיון מעמיק בסוגיות הרפואה העכשוויות, ומתן השירות הרפואי המתקדם לצד האתיקה הרפואית והראיה ההלכתית והיהודית בכל תחומי הטיפול בפציינטים.  

גם השר וגם המשתתפים העלו על נס את ראייתו הרחוקה של הרבי, בתחומי הבריאות, בהפיכת בית החולים לבית הרפואה, בממשק שבין רפואת הנפש לרפואת הגוף, החשיבות ברופא ידיד בכל צעד ושעל ובמיוחד בהחלטות גורליות, וכן הלאה.

נאום רב רושם נשא מי שהתלווה אל השר, תת אלוף דוקטור דודו דגן, ראש חטיבת בתי הרפואה הממשלתיים במשרד הבריאות, וקצין רפואה ראשי בצה"ל לשעבר.

אחר כך המשיך השר ופמלייתו למרכז הקהילתי הגדול של הקהילה הבוכרית, שם נכנסו להשתתף בהתוועדות המרכזית לרגל יום ההילולא הכ"ט של הרבי, ג' בתמוז ה'תשפ"ג – שנת הקהל, ונסחפו יחד עם הקהל הרב להרצאה המרתקת והשופעת של השליח הרב אהרון ראסקין, מנהל בית חב"ד בברוקלין הייטס.

בכותל המזרח של ההתוועדות המיוחדת ישבו שלוחי הרבי ומנהלי המוסדות של הקהילה בקווינס, הרב שמואל קוגן, הרב אשר ועקנין, הרב מאיר שושן, מנכ"ל 'אור אבנר' מארץ הקודש הרב יהודה בלוי, ורבה הראשי של הקהילה, הגאון הרב ברוב בבייב שליט"א.

נפעם כולו, יצא השר משם לכיוון האהל הקדוש של הרבי, בלווית השלוחים לעדה הבוכרית הרב וולוביק והרב זבולונוב, ור' גבריאל סופיוב חתנו של פטרון ונשיא המוסדות הנגיד ר' לוי לבייב שיחי', וביקש להשתתף בעוד התוועדות כהכנה רוחנית נאותה לכניסה אל הציון הק', ובקרבת מקום הם מצאו את מבוקשם בהתוועדות מרגשת של הרב והשליח הראשי לרוסיה, הגה"ח הרב שלמה דובער פנחס לאזאר, שריתק את צעירי הצאן, תלמידי ישיבת תות"ל במוסקבה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.