הרב שמעון אייזנבך | יום י"א תמוז ה׳תשפ״ג 30.06.2023

רשמתי אותו לספר תורה של ילדי ישראל - דקות לפני שחגג גיל 13

החיים שהשתנו בשבועיים האחרונים בצל המבצע שסוחף את חסידי חב"ד לרישום ילדים לספר התורה של ילדי ישראל כהוראתו של הרבי | הרב שמעון אייזנבך, רבה של שכונת השחמון באילת, מגולל בטורו השבועי זיכרונות וסיפורים מכלי ראשון, את חוויותיו מהעת האחרונה ברישום הילדים ומעורר את אנ"ש כולם להצטרף למבצע הקודש
רשמתי אותו לספר תורה של ילדי ישראל - דקות לפני שחגג גיל 13
ברקע: חגיגת סיום אות בס"ת לפני שנתיים | צילום: חיים טויטו

לפני כשבועיים צירפו אותי לקבוצה דיגיטלית העוסקת ב"מבצע ספר תורה" ונתבקשתי לסייע ברישום ילדי ישראל לספר התורה השמיני. על פי התכנית יכניסו את ספר התורה להיכל צמח צדק ביום כ' אב תוך חגיגה ברוב פאר והדר בשריד בית מקדשנו בכותל המערבי.

מאז אינני מכיר את עצמי. אש אחזה בי והיא הפכה עד מהרה לשלהבת אש קודש המלחכת את כל הסובבים אותי ושואבת אותם לרשום את ילדיהם לספר התורה.

דחקתי דברים חשובים הצידה ובמוחי הקודח חישבתי כיצד אשיג כמות נכבדה של אותיות עבור המבצע שחלה בו התעוררות בימים אלה בקרב אנ"ש. תחילה ניגשתי אל הגננת שאני מבקר אצלה לעתים תכופות וביקשתי ליידע את ההורים על כתיבת הספר ורעיון רכישת האותיות. תוך כמה ימים נרכשו קרוב לשלושים אותיות וההורים שמחו השבוע לקבל את התעודות המרגשות לילדיהם במסיבת הסיום של הגן.

תוך כדי רישום ילדי הגן עלה בדעתי כי בבית ספרנו באילת ישנם כמאה ילדים חדשים ויותר שהתווספו למוסד הקדוש בשנים האחרונות. ביקשתי מצוות המורים שיבדוק היטב מי מכל תלמידיו עדיין לא רכש אות בספר התורה של ילדי ישראל, ותוך כמה ימים ערכנו רישום מדוקדק לבל יוותר ילד אחד ללא אות בספר התורה, כל זאת כמובן לאחר ששיתפנו את ההורים במבצע חשוב זה.

תוך עשרה ימים מספר הנרשמים חצה את קו המאתיים ילדים והיום בעת כתיבת שורות אלו המורים כבר קיבלו תעודות מודפסות על מנת לחלקם לתלמידים יחד עם תעודת הלימודים הנכספת אותה הם מקבלים ביום האחרון ללימודים.

אם חשבתי לרגע שלאחר ביצוע המשימה הזו התלהבותי תשכך והנמרצות תפוג, מצאתי את עצמי רק מגביר את חיילי ואת אוני וממשיך בכל המרץ והכוח לרשום עוד ועוד ילדים. המאמר הידוע "מי שיש לו מאתיים רוצה ארבע מאות" לא היה עבורי מליצה גרידא כי אם פקודה וצו.

בפרסומים השונים קראו לכל חסיד חב"ד באשר הוא לרשום 8 ילדים ולסיים את הספר ה-8. ואני הרי רשמתי יותר מפעמיים 80 ולא הגעתי לרוויה. אני מרגיש שבעת הזאת זהו צו השעה. קול פנימי קורא לי לפעול בכל השטורעם להיות שותף מלא לביצוע המשימה הבוערת ולגרום לרבי נחת רוח כאשר בשנת הקהל יסיימו להקהיל עוד 300,000 ילדים אל תוך ספר התורה ויחגגו את סיומו ביום כ' אב לכבודו של אבי הרבי.

השבוע באחד הבקרים פגשתי את ראש העיר שלנו מר אלי לנקרי בטקס הנחת אבן פינה למבנה בית ספר חדש בשכונתי. על אף שבכל הזדמנות שאני פוגש אותו אני משוחח עמו על דברים העומדים ברומה של אילת החלטתי באותו מפגש שאינני מדבר עמו דבר מלבד על רישום נכדיו לספר התורה.

ראש העיר שמח מאוד על כך ופרש בפניי את רשימת כל נכדיו שעדיין לא הגיעו למצוות ותוך זמן קצר אף הם היו כלולים בתוך הספר התורה השמיני.

מאוחר יותר התקשרה אליי רעיית ראש העיר וביקשה להוסיף שם נוסף שהיה חשוב לה שאף הוא יזכה לאות בספר התורה.

השבוע ביום רביעי פגשתי אמא שסיפרה לי כי בנה עולה למחרת ביום חמישי לתורה לכבוד הבר מצוה שלו בבית הכנסת. ביקשתי ממנה לבדוק מהו התאריך העברי המדוייק שבו הוא נולד. היא לא התעצלה והוציאה את תעודת הזהות וראתה שנכתב בה כי הוא נולד היום בי' בתמוז. ניצלתי את הדקות האחרונות בטרם תשקע השמש ורשמתי אותו לספר התורה.

היום יום חמישי נקראתי לבוא לברית המילה לנכד של אחד המתפללים אצלנו. לאחר שנקרא שמו של הילד בישראל, הודעתי לקהל הנוכחים כי עתה אני הולך לרשום את הילד בספר התורה המיוחד של ילדי ישראל לאור קריאתו של הרבי מליובאוויטש.

עד עתה לא יכולתי לרשום אותו ללא שם אבל עכשיו לאחר הסרת הערלה וקריאת השם הוא זוכה לזכות הגדולה הזו וכמובן שהצעתי לכל השומעים לרשום גם את ילדיהם לספר התורה.

כך הצלחתי לרשום ביממה אחת גם ילד בדקות האחרונות שלו הראויות לרישום לפני כניסתו לעול מצוות ובמקביל גם ילד בדקות הראשונות שלו להכלל בספר התורה שנכתב בין החומות.

המבצע הזה של רכישת אותיות בספר תורה פותחת לנו שערים ואפיקים חדשים בהפצת המעיינות.

הבוקר כאשר נכנסתי לבית חב"ד לתפילת שחרית פגשתי אברך תורני שההכרות שלי עמו היתה די מינימלית. והנה נגשתי אליו והצעתי לו לרכוש אותיות עבור ילדיו. האברך שמח מאוד לשמע ההצעה. בינתיים התפתחה ביננו שיחה בה הוא סיפר לי כי הוא גדל שנים רבות בישוב 'צפריה' הסמוך לכפר חב"ד והוא מכיר היטב את שביליו ונתיבותיו.

הוא סיפר לי שלאחרונה הוא התארח בשבת בכפר חב"ד והשתתף שם בפעילות שהתקיימה לרגל מועד חסידי. באותה שבת הוא התוודע למשנת חב"ד העמוקה ולדרך עבודת ה' שלה. לדבריו, שנים רבות הוא סבר שחב"ד היא אגודה שמסייעת לכל יהודי ברחבי העולם לקיים מצוות אבל הוא לא ידע על העושר הרוחני הטמון בחב"ד.

אז בזכות רכישת אות בספר התורה אני מכיר היום עוד אברך שקשור ללימוד חסידות ומחבב אותה ללא סוף.

לא אשכח את דברי הלהט הקדושים שהרבי דיבר בתחילת המבצע שסגולת רכישת אות בספר תורה מעוררת את הנשמה היהודית ומחברת אותה לכור מחצבתו.

הרבי סיפר שדבר המלך ודתו הגיע למקומות רחוקים ואף אחורי מסך הברזל רושמים ילדים יהודים לספר התורה. הרבי אמר שהילדים היהודיים הללו לא יודעים דבר וחצי דבר מיידישקייט וכאשר אמרו להם שרושמים אותם לספר תורה הם שאלו: "שטו טאקוייע ספר תורה?" [=מה זה ספר תורה?] ובכוחה של שאלה זו להפוך אותם ולעורר בנשמתם קשר לתורתנו הקדושה וקיום מצוותיה.

הדברים הללו שהרבי נשא אותם בטון מיוחד ונוקב, מהדהדים עד היום באוזניי ולצערנו גם היום בדור החדש אשר לא ידע את יוסף ישנם ילדי ישראל רבים שאינם יודעים מה זה ספר תורה. [שטו טאקוייע!] ואף לא ראו מימיהם ספר תורה.

מחובתינו לפעול בכל כוחנו לצאת לראש חוצות ולזכות את כלל ישראל ברכישת אותיות ולהביא לסיומו של ספר התורה השמיני בתאריך היעד שנקבע על ידי העוסקים במבצע זה ובראשם הרה"ח שמואל גרייזמן העומד בראש מפעל זה.

ונזכה בקרוב ל"הן גאלתי אתכם אחרית כבראשית": שהגאולה תבוא בזכות ה'אחרית' זוהי המצוה האחרונה של כתיבת ספר תורה שיסתיים יחד עם סיום הגלות ובגאולה השלימה נאו. 

להערות והארות אשמח ואשיב לדורשיי במייל:  [email protected]

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.