מערכת COL | יום י' תמוז ה׳תשפ״ג 29.06.2023

שותים 'דיאט' ו'זירו'? הממתיק בקולה קולה הוגדר כגורם מסרטן

ונשמרתם מאוד לנפשותיכם: הממתיק המלאכותי הנפוץ שבו משתמשים בין היתר גם במשקאות הדאטטים של קוקה קולה עתיד להיות מוכרז על ידי ארגון הבריאות העולמי כגורם מסרטן
שותים 'דיאט' ו'זירו'? הממתיק בקולה קולה הוגדר כגורם מסרטן
צילום אילוסטרציה: יאיר זאווי

אספרטיים - אחד הממתיקים המלאכותיים הנפוצים ביותר בעולם - עתיד להיות מוכרז על ידי ארגון הבריאות העולמי בחודש הבא כגורם מסרטן.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, באספרטיים נעשה שימוש בכל מוצרי חברת ‘קוקה קולה’ הדיאטתיים - דיאט וזירו, בשתייה מתוקה ובממתקים אחרים, וההכרה בו כמסרטן על ידי הסוכנות הבין-לאומית למחקר הסרטן בארגון תתבצע ב-14 ביולי.

לפי הדיווח ברשת הידיעות רויטרס, הסוכנות הבין-לאומית למחקר הסרטן ערכה מחקר שתוצאותיו סוכמו מוקדם יותר החודש, ומטרתו לקבוע האם לחומר יש פוטנציאל מזיק או לא, בהתבסס על כל הראיות שפורסמו עד כה אודותיו.

יצוין, כי המחקר שנעשה לא לקח בחשבון שיקולים שונים, כגון מהי הכמות שאדם יכול לצרוך מהמוצר שנחשבת לבטוחה, משום שזה לא תפקיד הסוכנות הבין-לאומית למחקר הסרטן בארגון, אלא של גוף אחר ושל הגופים הרגולטוריים בכל מדינה ומדינה.

במקביל להודעה הצפויה ב-14 ביולי, צפוי להתפרסם גם מחקר של סוכנות שנייה בארגון הבריאות העולמי לגבי ה”מינון” הבטוח של צריכת האספרטיים.

ממשרד הבריאות נמסר, כי ילמד את הדו”ח ומסקנותיו ויפעל ככל שיידרש.

"משרד הבריאות מזכיר וממליץ כי הדרך הטובה לשמור על בריאות ולהימנע מסיכונים מיותרים, היא להימנע לחלוטין ממשקאות ממותקים, בסוכר או בממתיקים מלאכותיים, ולהימנע ממזון מעובד”, נאמר בהודעת המשרד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.