COL | יום י' תמוז ה׳תשפ״ג 29.06.2023

הדור אשר לא ידע | הרב מנחם מענדל כהן

הרב מנחם מנדל כהן, מנהל חיידר אידיש 'אהלי מנחם' בביתר עילית, חובש רפואת חרום ומדריך ברפואה דחופה, בטור נוקב עם תום ה'שבעה' לפטירתה הטרגית מתאונה בביתר של חיילת בצבאות ה' שושי בלוי ע"ה | "לא מאמין שקם פה דור אשר לא ידע!!! דור שלא ידע ולא יודע ואינו מכיר מציאות בה יש לנו זכות לחיות בביטחון גם בעיר ביתר עילית!", כותב הרב כהן | ויש לו קריאה נרגשת לרשויות: "אפשרו לתלמודי התורה ולבתי הספר המקומיים להפעיל מתחמי הדרכה הממומנים על ידי הרלב"ד, אולי נמנע יחד את האסון הבא"
הדור אשר לא ידע | הרב מנחם מענדל כהן
כותב השורות הרב מנחם מענדל כהן, על רקע ילדי החיידר שבניהולו ב'משמרות זהירות בדרכים'

י"ד טבת תשע"ו. בשעה ארבע אחר הצהריים מתקבלת קריאה על תאונת דרכים עם מעורבות של הולך רגל ברחוב החוזה מלובלין בביתר עילית.

הגעתי למקום עם חובש נוסף כשתי דקות לכל היותר לאחר קבלת הקריאה. הזירה הייתה קשה מאד, ילד בן חמש נהרג מתאונת דרכים!

המקום היה ריק מאדם! כולם ברחו מפני שלא יכלו לשאת את המראות הקשים.

לפתע הבחנתי באישה המחזיקה בידו של ילד כאשר בידה השנייה מחזיקה בילד נוסף. האישה הייתה נראית רע. שאלתי אותה האם היא יודעת מי הילד והיא ענתה לי שהיא עברה במקום וראתה שני ילדים מתחת לגלגלי האוטובוס. היא הושיטה את ידה לחלץ אותם אך הספיקה לחלץ ילד אחד בלבד – "זה הילד שאני מחזיקה את ידו!"

יחד איתה ועם הילד נכנסתי למרפסת סמוכה ושאלתי את הילד מה שמו, משפחתו, מי הוא הילד אשר מוטל על הרצפה ועוד...

מדובר בילד קטן מאד שלמרבה ההפתעה סיפק לי את מלוא הפרטים שביקשתי ובכך ידענו להזמין את הוריו לצורכי זיהוי...

עם סיום הטיפול בפרשה הכאובה, נדרתי בליבי שאעשה כל שיכלתי להקים משמרות זה"ב בכביש הזה.

כעבור שלושה שבועות, צלח הפרויקט והוקמו המשמרות לשמחת תושבי העיר ביתר עילית. הן פעלו מספר שנים ברציפות, עד שלמרבה האבסורד במשטרת ישראל נגמרו השוטרים ממין זכר המורשים להכשיר תלמידים למשמרות זה"ב(!).

לא הפסקנו ללחוץ בעניין, עד שלשמחתנו הרבה ממש בשבועות האחרונים עברנו הכשרה נוספת בחיידר ותוך מספר ימים יחזרו המשמרות לפעול כבימים עברו.

*

בימים האחרונים מסקרים ברשתות החברתיות ובעיתונות את האסון הנורא שקרה בעירנו, בה נדרסה למוות החיילת בצבאות ה' שושי בלוי ז"ל. בכל כתבה מציינים שישנה בעיה בתשתיות העיר, באחד העיתונים נכתב שצריכים להתחיל לקחת אחריות ולנסוע על פי המהירות המותרת בחוק ובאם מישהו יודע על נהג הנוסע במהירות עליו לפנות לרבנים על מנת לקבל אישור לפנות למשטרה.

הצהרה מיוחדת בצורת "סטיקר" בישרה על כל מעביר ההודעה שהוא מתחייב לנסוע במהירות שאינה עולה על חמישים קמ"ש בתוך העיר ועוד יוזמות הקשורות יותר ופחות.

אני מביט על כל זה ופשוט לא מאמין! לא מאמין שקם פה דור אשר לא ידע!!! דור שלא ידע ולא יודע ואינו מכיר מציאות בה יש לנו זכות לחיות בביטחון גם בעיר ביתר עילית!

דור אשר לא יודע שכל בית ספר וכל תלמוד תורה אמור להפעיל משמרות זה"ב; דור אשר לא יודע שבכל אזור בו יש בית ספר מהירות הנסיעה המקסימלית המותר היא 30 קמ"ש והאזור כולו אמור להיות מתומרר; דור אשר לא יודע שבתוך מערכי השיעור בבתי הספר ותלמודי התורה ישנם שיעורי חובה העוסקים בזה"ב; דור אשר לא יודע כי בכל רשות מקומית צריכה להיות וועדה מיוחדת לזהירות בדרכים, הנוהגת בשקיפות המעדכנת את הציבור בכל שינוי בליווי אנשי מקצוע; דור אשר לא יודע שכאשר מציבים בית כנסת בשטח המיועד לחניית רכבים, הדבר גורם לאנשים להחנות את רכבם במקומות אסורים עקב מצוקת מקום ובכך מסכן באופן ישיר את חייהם!

דור אשר לא יודע שהרשות המקומית אמורה להפעיל את הילדים, לספק להם מידע, להעשיר את המודעות של הילדים ולגרום לכך שבכל צומת ובכל גן שעשועים יספגו הילדים מהקירות, מלוחות המודעות, מסוגי המתקנים את הידע, הזכות והחובה לנהוג בזהירות.

ויחד עם זאת, כן! לדאוג לאכיפה, לשתף פעולה עם משטרת ישראל, לגייס פעילים ומתנדבים לפעילויות המעודדות שמירה על החוק ובטח על חוקים המשויכים לקדושת החיים!

ובנימה אישית ומתוך לקיחת אחריות באופן אישי, זכיתי להצטרף השבוע לכוחות השיטור ובעזרת ה' במהלך שנת הלימודים הבאה אתנדב יום אחד בשבוע בהסברה ובהדרכת בתי ספר ותלמודי תורה בנושא זהירות בדרכים!

*

ואגב, על מה שיגידו לכם שעושים עם הילדים...

בכל שנה מקצה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תקציב מיוחד להסברה בקרב ילדים.

אברהמי דור ז"ל יצר מוצג מרהיב המדמה כביש, רחובות, כיכר ומכוניות, עמו הוא השתתף בתחרות לפני 11 שנים. אברהמי זכה במקום הראשון  וכמה חודשים לאחר מכן החזיר את נשמתו לבורא בתאונת דרכים מחרידה!

המוצג של אברהמי דור ע"ה, המוצב בת"ת 'אהלי מנחם'


המוצג קיים אצלנו ושמור במתקן מיוחד ובכל פעם שאני מתבונן בו אני מנסה להבין איך, למען השם, לא הבחינה הוועדה הבודקת והמדרגת כי הוא הציב את הרכבים בדיוק כנגד כיוון התנועה?!...

אז כן, התרגלנו לחיות בדור אשר לא ידע!

בואו ניקח אחריות!

ובהזדמנות זו פניה קטנה לרשויות באזורים החרדיים:

השבוע פורסם קול קורא מטעם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים המציע לממן 5 מתחמי הדרכה ו20 כיתות זה"ב כל עיר!

אני פונה בקריאה נרגשת לרשויות להגיש את הבקשה לקול קורא זה ולאפשר לתלמודי התורה ולבתי הספר המקומיים להפעיל מתחמי הדרכה אלו, אולי נמנע יחד את האסון הבא.

לפרטים נוספים - לחצו כאן>>>


הכותב הוא הרב מנחם מנדל כהן, מנהל חיידר אידיש 'אהלי מנחם' בביתר עילית, חובש רפואת חרום ומדריך ברפואה דחופה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
הגיע הזמן להרים את הכפפה
י' תמוז ה׳תשפ״ג
לא יתכן שההתנהגות בכבישי ביתר. יהיו מופקרים לכל נסיעה מופרזת. לא יתכן שילדים יורדים לכביש אפילו ללא מבט אולי הנהג ראה אותם. אין שום מושג לאנשים איך להתנהג בביטחה.
הגיע הזמן שהרשות תתחיל לעדות משהו בנידון יד מימון כספי לרשיות שנופל. . . ''בין 'הכסאות''.
2.
להבריא את הראש
י"א תמוז ה׳תשפ״ג
ראשית ניחומי לר' צבי שיח'
קורא אני פה לרה"ע ר' מאיר שיח' תפעיל את הסמכות הריבונית שניתנה לך ע"י האצבעות שלנו ותדאג למדרכות פנויות מרכבים ( בלי אבל) בכל שעות היממה אל תירא מאף שמנדריק בנושא זה תקבל גיבוי מלא
בשורות טובות ומשמחות
תודה
3.
לא ברור לי ההקשר
י"ג תמוז ה׳תשפ״ג
באחד מלילי שבת ביתי רצתה לעבור במעבר חציה
לפתע הגיח במהירות מפחידה רכב שחור ללא אורות!!
בנס חזרה למדרכה!
לאחר כמה שבועות התפרסם שרכב מהסוג הזה ובשעות האלה ברח אחרי ביצוע שוד
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.