מערכת COL | יום ט' תמוז ה׳תשפ״ג 28.06.2023

"היום יותר מתמיד מבינים כמה נכונה וצודקת גישתו של הרבי"

בראיון סוער ונרחב שיפורסם מחר ב"כפר חב"ד" תוקף השגריר לשעבר דיוויד פרידמן את המדיניות הנוכחית של ממשל ארצות הברית וקורא לאמץ את גישתו של הרבי | ויש לו גם מסר עבור חסידי חב"ד ולתומכיהם ברחבי העולם
השגריר לשעבר פרידמן לצד שליח הרבי הרב וולוביק

שגריר ארצות הברית בישראל לשעבר, דיוויד פרידמן, שבר שתיקה בראיון בלעדי שהעניק לשבועון 'כפר חב"ד', המתפרסם מחר (חמישי). הוא תקף את מדיניות ארצות הברית הנוכחית והעביר מסר לחסידי חב"ד. מרכז התקשורת החב"די COL עם קטעים מלאים מתוך הראיון.

פרידמן התייחס ליחס המנוכר של הבית הלבן לממשלת הימין ואמר כי בכך ארצות הברית עושה "טעות חמורה". הוא גם הזהיכ כי ככל וזה ימשך עלולה להיות לכך השלכה לביטחון ישראל ואף פגיעה בה.

חלק נרחב בראיון עסק בשלימות הארץ. הנשיא לשעבר קרא לאמץ את גישתו של הרבי. לדבריו, "מתוך מבט על העבר, אחרי כהונה של כמה שנים כשגריר ארה"ב בישראל ומעקב רצוף אחרי האירועים גם היום, ברור לי שאין שום מקום ושום טעם לוויתורים כלשהם לפלסטינים. כיום מבינים יותר מאי פעם כמה נכונה וצודקת היא הגישה של הרבי, הגישה של 'אף שעל'.

"הלוואי שכל ממשלות ישראל יאמצו את הגישה הזו במלואה ותהיה הצהרה ברורה שאין כל כוונה למסור אפילו אינץ' אחד מהארץ!

"ישראל צריכה לפעול ברצון למען שיפור חייהם של הפלסטינים, לעזור להם לסלול כבישים, להקים מרכזים רפואיים, לבנות בתי ספר וכדומה, אבל בשום אופן לא להעניק שליטה וממשלה על אינטש אחד נוסף. ישראל צריכה לעשות מאמץ כדי להסביר את העמדה הזו באירופה ובאמריקה, והטיעון צריך להיות שזה גם לטובת הפלסטינים עצמם. וזה נכון.

"בכל אופן, מבחינת ישראל זו הגישה הכי נכונה קודם כול מבחינת הביטחון הלאומי. לא ייתכן שישראל תסכים למדינת אויב עם צבא ונשק שמכוון לירושלים ולתל אביב. וגם מבחינת האמונה וההיסטוריה היהודית – האמונה בהשם אלוקי ישראל שנתן לנו את הארץ הזאת שוללת מכול וכול מסירת חלקים מבית אל או שילה או חברון או שכם. וכמו שהרבי אמר – עצם הדיבורים על נכונות למסור חלקים מהארץ הם סכנה!

"לצערי, בעוד שיהודים רבים מדברים על 'פשרות' ביהודה ושומרון, דווקא נוצרים אוונגליסטים אומרים בצורה נחרצת שהאמונה בתנ"ך מחייבת עמדת ישראל נחושה".  

 

את הראיון חתם במסר לחסידי חב"ד. "לידידיי חסידי חב"ד אני אומר – חב"ד היא הארגון היהודי (הפרטי) הגדול והחשוב ביותר. ארגון שמתייצב מול אתגרים עצומים ומביא את אור היהדות לפינה בכל ארבע כנפות הארץ ועל כך הוא זוכה להערכה כנה של מיליוני יהודים בכל העולם.

"כל מי שרק יכול חייב לתת לחב"ד חיזוק להמשיך לעשות את העבודה הנפלאה שהם עושים בהתלהבות, בשמחה ובאהבת ישראל עצומה, למען עתיד העם היהודי". 

כשנכאל, לפי השערתו, מה צפוי בבחירות הקרובות לנשיאות ארצות הברית השיב: "ידוע למי ניתנה הנבואה משחרב בית המקדש ואני לא רוצה להיות ביניהם...  
"כעת מוקדם מדי להעריך מה יהיה במועד הבחירות. אישית, הייתי ונשארתי תומך של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ שישראל חייבת לו מידה רבה של הכרת הטוב. אם הוא יהיה מועמד המפלגה הרפובלקנית אתמוך בו, ואם המפלגה תבחר מועמד אחר, אתמוך בו". 

> הראיון המלא מתפרסם מחר במוסף החדשות של 'כפר חב"ד'

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
טראמפ בתקופתו
י' תמוז ה׳תשפ״ג
כשגריר רצה שישראל תתן את רוב יו''ש לקניבלים ממזרחינו שכעת יורים קאסאמים על מערב הארץ
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.