מערכת COL | יום ח' תמוז ה׳תשפ״ג 27.06.2023

סאגת התיכונים לבנות בירושלים: ההחלטה הסופית של בית הדין

לאחר דיונים ממושכים והחלטת הביניים שהעניקה לצדדים שתי אפשרויות בתנאים מוגדרים מראש, בית דין רבני חב"ד מפרסם פסק דין סופי ככל הנראה בעניין סאגת מוסדות התיכון חב"ד לבנות בירושלים | הנהלה חדשה הוקמה ובוחנת מנהלת חינוכית לבית הספר הוותיק
סאגת התיכונים לבנות בירושלים: ההחלטה הסופית של בית הדין
ברקע: תיכון חב"ד לבנות 'בית חנה' בירושלים (ארכיון COL)

בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש פרסם בימים האחרונים פסק דין סופי באשר לסאגה סביב התיכון החדש של חב"ד לבנות, בית חיה, בירושלים, שהוקם לאחרונה.

הדיונים בבית הדין נמשכו כחצי שנה, וכללו הגשת נירות עמדה בין כל המעורבים בנושא. מצד אחד אנשי התיכון החדש ומצד שני הנהלת המוסד הוותיק תיכון חב"ד לבנות 'בית חנה'.

לפי החלטת בית הדין, החתומה בידי שבעת חברי בית הדין, "המוסד היחידי עבור בנות חסידי חב"ד בירושלים עיה"ק בגילאי על יסודי הינו "בית חנה". הורי הבנות בגילאי על יסודי המעוניינים במוסד חב"ד, אשר בו ברכת רבותינו נשיאנו, ישלחו למוסד "בית חנה" אשר בירושלים, או למוסדות חב"ד מחוץ לירושלים".

עוד בנושא > החלטה דרמטית בבי"ד בעניין מוסדות התיכון לבנות בירושלים

עוד הוסיפו הרבנים כי תוקם הנהלה חדשה למוסד "בית חנה" אשר תחליט בכל התחומים של התנהלות המוסד: הן בעניין הרכב העמותה, והן בעניין הנהלה והתנהלות רוחנית וגשמית, וכן לגבי מנהלים או מנהלות חינוכיים.

חברי ההנהלה שנבחרו בידי דית הדין הם -  הרב יעקב אורנשטיין, הרב אריה גולדברג, הרב יעקב גולדשמיד, הרב גבריאל שיחי' הלפרין והרב יוסף יצחק חיטריק.

החלטת בית הדין ניתנה לאחר שהנהלת התיכון החדש "בנות חיה" לא הגיבה להחלטת הביניים של בית הדין, בי"א באייר האחרון, שבו אפשר בית הדין את הפעלת התיכון במתכונתו הנוכחית מחוץ לירושלים, או התנה את הישארותו בירושלים בכך שיתמזגו בתיכון הוותיק בית חנה.


החלטת בית דין רבני חב"ד


בנוסף בית הדין ביקש בהחלטת הביניים מהצדדים שציגו שמות של אנשי חינוך על מנת לבנות הנהלה חדשה משותפת למוסד בית חנה. אלא שהנהלת התיכון החדש, כאמור, לפי הרבנים, לא הגיבה לפניית בית הדין. 

בהחלטתם כעת מוסיפים הרבנים כי "בימים אלו תשב ההנהלה לגבש החלטות בכל הנ"ל. אנשי חינוך והורי התלמידות המעוניינים להעביר עצות לייעול וטיפול, נא להפנות לחברים הנ"ל".

עוד קרא בית הדין לאנשי החינוך וציבור אנ"ש "לעזור ולסייע להצלחת ההנהלה החדשה למוסד החינוך "בית חנה", ובעז"ה הדבר יהיה לתועלת בחינוך הבנות לנח"ר כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו, ולשומעים יונעם".

בעקבות החלטת בית הדין שיגרו חברי ההנהלה החדשים מכתב להורי התלמידות, ובו כתבו כי קיבלו על עצמם את המשימה, ובימים אלו משקיעים על מנת לאתר מועמדות ראויות שמתוכן יבחרו את המנהלת החיניוכית לבית הספר.

"נעשה ככל שביכולתנו לקדם את בית הספר ולהביא לשיגשוג ופריחה יחד עם הצוות, בראשות המנהלת החינוכית, ע"מ שיוכלו למלא את תפקידם כראוי, כולל שינויים ושיפורים הנחוצים לשם כך", כתבו חברי ההנלה.

"אנו אף מקיימים מגעים עם יועץ אירגוני מומחה בתחום ע"מ שיתכנן ויסדיר את כל התוכנית האירגונית והחינוכית מחדש למען עתיד תלמידותינו ולנחת רוח לרבי. בימים הקרובים נעדכן על השינויים הטובים והמבורכים בעז"ה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.