מערכת COL | יום ח' תמוז ה׳תשפ״ג 27.06.2023

מסרב לשתוק: חסיד חב"ד שיגר התראה לפני דיבה לאיש הציבור

אחרי שסגן ראש העיר תל אביב פרסם צילום שלו וכינה אותו "מסיונר", החסיד החליט להגיש התראה לקראת תביעת דיבה ללדיאנסקי | עורכי דינו: " "נראה שאין מנוס אלא לחנך את אותם נבחרי ציבור דרך הכיס"
מסרב לשתוק: חסיד חב
מתוך הצילום של לדיאנסקי בפייסבוק

אחרי שהמשיך במתקפותיו נגד חב"ד, ולפני מספר ימים הציג בפרסום ברשת חסיד חב"ד כ"מסיונר" - בעקבות כך שהציע לעוברים ושבים להניח תפילין - קיבל סגן ראש עיריית תל אביב ראובן לדיאנסקי מכתב התראה לפני תביעת דיבה.

התובע הוא חסיד חב"ד שהוצג בפרסום של לדיאנסקי. החסיד טוען כי במעשהו אין כל פסול, ומציין כי אם יסיר סגן ראש העיר את הפרסום שלו מחשבונו ברשת - ימנע מלהגיש את התביעה לבית המשפט.

לדיאנסקי, בתגובה, המשיך במתקפותיו.  "איומים בתביעת השתקה לא יזיזו לי", כתב. לדבריו, "אמשיך להגן על הילדים שלנו מפני גורמים משיחיים ומיסיונריים! קיבלתי מכתב התראה לפני תביעה לבית המשפט מפרקליטו של אותו סוכן חב"ד שעמד ליד שער שבט צופי רמת אביב ג' ביום הפעילות (20/7) במטרה להניח תפילין לקטינים - חניכים ומדריכים בשבט!"

על פי הפרסום ב'כיכר השבת', ממשרד ערכי הדין אמיר שמטרלינג הלוי ואדמוני שלומי חי המטפלים בצוותא בתיק נמסר בתגובה: "הזדעזענו עמוקות מהמקרה בו נציג ציבור מרשה לעצמו להשתלח באזרח ללא כל רסן ולביישו ברבים תוך ניצול כוחו ברשת החברתית באופן בריוני ותוך כינויו והצגתו כמיסיונר וכחבר בכת משיחית.

"שימוש בביטויים אלה מטרתו אחת לפגוע ולבזות ולכך לא נסכים. במדינת ישראל הנחת תפילין ליהודים מעל גיל 13, שלא בכפיה, אינה עבירה פלילית ובטח שאינה מוגדרת כ"מסיונריות".

"עם זאת ברור לנו שהדבר לא תמיד נתפס בעין יפה ע"י כולם, וניתן על כן, לקיים שיח מכבד גם אם נוקב בסוגיה זו, ברור הוא שלא חייבים להסכים כולם על הכל, כל הזמן. אבל - וזה אבל חשוב - שימוש בביטויים פוגעניים שמטרתם לא לעורר שיח או דיון ענייני אלא ללבות את אש המחלוקת והשנאה תוך ביזוי השני יש להוקיע".

הם הוסיפו: "כידוע, חסידי חב"ד עושים עבודת קודש בארץ ובעולם ומקדישים את חייהם למען עזרה לזולת. ראוי לציין שפנינו בצנעה וללא פרסום, למר לדיאנסקי והתרנו בו, שבכוונתנו להגיש כנגדו תביעה ככל ולא יסיר את הפוסט ויפצה את מרשנו – חסיד חב"ד בגין ביטויי השנאה בהם עשה שימוש.

"לצערנו מר לדיאנסקי לא הרים את הכפפה ותחת ידנו המושטת לשלום בחר לעלות עוד פוסט מתוך מטרה לגרוף הון פוליטי. בנסיבות אלה לא נותרה בידינו כל ברירה זולת הגשת תביעה לבית המשפט הנכבד".

את דבריהם הם חותמים: "נראה שאין מנוס אלא לחנך את אותם נבחרי ציבור דרך "הכיס" שהאדרת שמם לא יכול שתעשה ע"י רמיסת האחר ותביעה זו תוגש על אתר".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.