שניאור דייטש | יום ח' תמוז ה׳תשפ״ג 27.06.2023

על מה דיברו ראש הישיבה מגור והמשפיע הרב ח"ש דייטש? צפו

 ערב ג' תמוז נפגשו הגאון רבי חיים שלום דייטש וראש הישיבה הגר"ש אלתר בשמחת בר מצווה. לאחר שכיבדו לשאת דברים אמר ראש הישיבה לגרח"ש: "בעצם, אני אמור להגיע אליך בכדי לשמוע"... | ומה אמרו ראש הישיבה והמשפיע לילדי הבר מצוה?
על מה דיברו ראש הישיבה מגור והמשפיע הרב ח

מצווה קודמת לתורה: ילדי הכיתה הגבוהה בת"ת 'פני מנחם' של קהילת הגר"ש אלתר שליט"א בירושלים זכו ערב ג' תמוז לרגעים מרוממים, כאשר זכו לשמוע את דבריהם של ראש הישיבה מגור שליט"א והמשפיע הגאון רבי חיים שלום דייטש שליט"א, שנפגשו בסעודת בר מצווה והשפיעו מתורתם לילדי התשב"ר.

השניים, ראש הישיבה והמשפיע, נפגשו בשמחת בר המצווה שהתקיימה לבנו של הרב ישראל קושמרסקי, מחשובי קהילת ראש הישיבה וקהילת 'מעייני ישראל', ור"מ בישיבת "המדרשה החסידית" ביתר עילית. בהתוועדות שהתקיימה בביתו של הרב קושמרסקי, השתתף גם ראש הישיבה שנוהג להגיע לשמחות בר המצווה של התלמידים הירושלמים כשהוא מנצל הזדמנויות אלו להרבצת תורה ומוסר בלבבות הרכים.

גם בשמחת בר המצווה הנוכחית עמד ראש הישיבה על מהות הנדר הנלמד מפרשת חוקת בדברי הרמב"ם, תוך שהוא מפלפל בדבריו אך בסיום מסיק מהם מסקנה בדרך העבודה ולומד מהדברים  איך עושים קבלה טובה על דבר שלא בא לעולם ומה נדרש מילד בר מצווה ומה הוא אמור לקבל על עצמו בעת הזו, ואיך עליו לעמוד בקבלה שקיבל על עצמו.

צפו בוידאו:

לאחר מכן כיבד הגר"ש את המשפיע לשאת דברים כשאף הוא כורה אוזן לדברים ומאזין בכמיהה. ואכן, הגרח"ש עמד על מהות יום הבר המצווה כפי שהדבר נלמד במשנת חב"ד, כשהוא תוהה מדוע מלמדים ילד תורה מגיל קטן ואילו חיוב מצוות רק בגיל 13?

להלן הרחיב כי הלימוד חייב להיעשות דווקא מתוך הבנה שאיננו מבינים, ואילו את המצוות עלינו לקיים מתוך הבנה – כך שהדבר נעשה בגיל בר מצווה ולא בטרם למד לפתוח את פיו.

ראש הישיבה שהאזין לדברים בקשב רב התפעל בפני התלמידים מהדברים: "למען האמת", אמר למשפיע,  "עלי להגיע אליכם באופן קבוע לשיכון חב"ד בכדי לשמוע את הדברים האלו..." והוסיף את ההקשר לפרשה - פרשת חוקת, כמבואר בספרי החסידות בפסוק הפותח שלה "זאת חוקת התורה" במצוות פרה אדומה שלא נתפרש טעמה אלא חוקה היא...

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.