מנדי ברגר | יום ח' תמוז ה׳תשפ״ג 27.06.2023

חב"דניקים נבחרו לחברי מועצה מייעצת לראש העיר ניו יורק

ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס, הכריז השבוע על הקמת המועצה המייעצת היהודית הראשונה אי פעם בעיר • חברי המועצה החדשה יתמקדו בכל הנושאים המשפיעים על תושבי ניו יורק היהודים • בין 37 חברי המועצה: העסקן החב"די ר' חנינה שפרלין והגברת דבורה הלברשטאם 
חב
שפערלין ואדמס. צילום: מענוש עמית, ארכיון COL

ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס, הכריז השבוע על הקמת המועצה המייעצת היהודית הראשונה אי פעם בעיר.

חברי המועצה החדשה שהוקמה יתמקדו בכל הנושאים המשפיעים על תושבי ניו יורק היהודים, לרבות בטיחות הציבור, איכות החיים והחינוך, ויבטיחו שהקהילות היהודיות ברחבי העיר ניו יורק מחוברות לכל המשאבים והשירותים הזמינים של העיר.

בראשות המועצה יעמוד יואל אייסדורפר, יועצו הבכיר של ראש העיר אדמס, והיא תורכב מ-37 חברים אשר יתכנסו באופן קבוע כדי לדון בנושאים המשפיעים על הקהילה היהודית בעיר.

"הקהילה היהודית שלנו - הגדולה בעולם מחוץ לישראל - היא חלק קריטי בעיר ניו יורק", אמר אדמס. "מפסגת הברונקס ועד לתחתית סטטן איילנד, העבודה והתרומות של אחינו ואחיותינו היהודים מורגשות בכל חמשת הרובעים. עם פשעים אנטישמיים ברחבי המדינה, המועצה המייעצת היהודית החדשה שלנו תבטיח שליהודים בניו יורק בכל קהילה יש מקום ליד השולחן ותהיה להם גישה לתמיכה ולמשאבים שהעיר מציעה".

"הקמת המועצה המייעצת היהודית ממחישה את המחויבות של ממשל אדמס לטפח קשרים חזקים עם הקהילה היהודית בעיר ניו יורק", אמר נציב היחידה לענייני קהילה בניו יורק, פרד קריזמן. "הקהילה היהודית מוערכת וחיונית לתוססת התרבות של ניו יורק. אני מצפה לעבוד יחד עם מנהיגי קהילה יהודית מכל חמשת הרובעים כדי לטפל בבעיות ולהבטיח גישה למשאבי העיר".

"לקהילה היהודית יש מזל גדול שיש  ראש עיר בעל הבנה עמוקה של האתגרים העומדים בפני הקהילה היהודית", אמר אייסדורפר. "בעוד פשעי שנאה אנטישמיים עולים ברחבי העולם, ראש העיר אדמס עומד בגאווה, קולית ופיזית לצד הקהילה היהודית בכל הזדמנות. עם הקמת המועצה חסרת התקדים הזו, ראש העיר מראה בבירור שמעשים מדברים חזק יותר ממילים ושהוא מוביל מהחזית".

*

המועצה כוללת מנהיגים יהודים מכל חמשת הרובעים וממגזרים שונים, כולל ארגונים ללא מטרות רווח, ארגונים קהילתיים ומנהיגים דתיים. מקראון הייטס הצטרפו: העסקן החב"די ר' חנינה שפרלין סמנכ"ל לענייני ממשל במועצת הקהילה היהודית של קראון הייטס (CHJCC), והגברת דבורה הלברשטאם - מייסדת שותפה ומנהלת לענייני חוץ במוזיאון הילדים היהודי ויו"ר הביקורת על פשעי השנאה של משטרת ניו יורק ה-NYPD.

"ראש העיר אדמס הוא בעל ברית איתנה של הקהילה היהודית במשך שנים", אמר הרב שפרלין. "בין אם במהלך כהונתו שייצג את קראון הייטס בסנאט של המדינה או בתפקידו הנוכחי כראש עיריית ניו יורק, הוא הפגין בעקביות תמיכה בלתי מעורערת ודאגה אמיתית. באמצעות מסירותו הבלתי מעורערת והסברה המפורשת שלו, הוא שואף ללא לאות לקדם אחדות והרמוניה, ובכך מותיר השפעה על הקהילה היהודית ומחוצה לה.

גברת הלברשטאם אמרה: "ראש העיר אדמס תמיד היה איש חזון. מועצה מייעצת זו מייצגת וכוללת קשת רחבה של הקהילה היהודית. אני מקווה שנוכל לייעץ לראש העיר בנושאים וצרכים של הקהילה שלנו. בטיחות ראשונה, כולל התקריות האנטישמיות המתרחשות בעיר הזו והחשיבות של חינוך הנוער שלנו על ההיסטוריה והתרבות שלנו".

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.