מערכת COL | יום ז' תמוז ה׳תשפ״ג 26.06.2023

ראש ישיבת תקוע: "אימצנו את דרך הרבי מליובאוויטש בישיבה"

ראש ישיבת ההסדר תקוע, מישיבות ההסדר החסידיות המובילות בציונות הדתית, העניק ראיון לערוץ 7, לרגל ג' תמוז, ובו גולל את הקשר האישי שלו ושל ישיבתו לתורת חב"ד ולרבי
ראש ישיבת תקוע:
הרב פאלק (צילום: ישיבת תקוע)

הרב מיכאל פאלק, ראש ישיבת ההסדר תקוע, מישיבות ההסדר 'החסידיות' המובילות בציונות הדתית, העניק ראיון אתמול (ראשון) לדביר עמר בערוץ 7, לרגל יום ההילולא ג' תמוז, וסיפר על הקשר שלו ושל ישיבתו עם תורת החסידות ועם הרבי.

"לרבי היה מאוד חשוב לא להיות משוייך פוליטית, לא להיות קשור לאיזושהי מפלגה מסוימת, זאת על מנת שתהיה לו את האפשרות ואת היכולת האמיתיים להיות קשור לכל עם ישראל", אמר הרב.

"את הדרך הזו של הרבי אימצנו בישיבה בחשיבות רבה. איננו מזוהים פוליטית, גם בהקשר החסידי והתורה החסידית של הרבי. עיקר התורה של הרבי בעבודה פנימית, בעבודת בלב מתוך אהבה ויראה, בתפילה בהתוועדויות הם תופסים מקום ונוכחות מאוד משמעותיים בישיבה".

כשנשאל מהו הייחוד של תורת הרבי, שאותה צריך לאמץ בכלל הציבור השיב כי הדבר המשמעותי ביותר מהרבי שיש לאמץ זו התודעה שקודם כל ולפני הכל אנו גוף אחד.

"אפשר לחלוק, אפשר לא להסכים, אפשר גם לכעוס אחד על השני, אבל לפני ואחרי הכול אנחנו עשויים כגוף אחד. הרבי דבק בכך שכנסת ישראל היא יחידה אחת, ואין אפשרות לוותר על איזשהו חלק בגוף זה", אמר.

הרב פאלק גם הזכיר את הקשר שלו ושל ישיבתו עם הרב עדין אבן ישראל ע"ה. "הרב עדין זצ"ל היה מאוד קשור לרבי, ובמובן מסוים זו הייתה הדמות שהכי השפיעה על החיים של עדין. לרב עדין ולרבי היה קשר אישי מעבר לקשר האידיאולוגי ביניהם.

"הקשר היה כה עמוק וחזק שלא היה צורך לדבר עליו בכל שיחה ובכל שיעור. הרב לא ציטט את הרבי בכל עת, אך כל מי שהיה קצת קשור, קרוב וקשוב ידע שלרב עדין יש 'רבי' והרבי שלו זה הרבי מליובאוויטש. הרב עדין זצ"ל לא ניסה בכוח לדחוף את תלמידי ישיבה להיות חסידים של הרבי. זה היה מאוד אישי ואינדיבידואלי מבחינתו".

הוא הוסיף וסיפר: "תלמיד שאכן הרגיש קשר ומשיכה לתורת הרבי וחב"ד, הרב סייע בידו ואף עודד אותו. הרב לא הסתיר את הקשר עם הרבי אולם זה היה פנימי יותר וכדרכו של הרב עדין הוא לא שיתף בכל הרבדים האישיים הפנימיים שלו שחלקם היו כעין סוד לצפוניו. באופן בסיסי, הקשר של הרב עדין מאוד השפיע בישיבה והיה חלק מדרכה".

כשנשאל אם לא עצמו היה קשר עם הרבי השיב כי מעולם לא פגש את הרבי, אולם בג' תמוז הבין עד כמה יש "גם לי קשר וחיבור אליו, עד כמה היה דמות משמעותית עבור העולם היהודי".

לדבריו, "למרות שלא באתי מבית חסידי, לאורך השנים, ודרך הרב עדין שבזכותו גיליתי את האישיות המופלאה את סדרי הגודל של הרבי מליובאוויטש, זכיתי לקשר נפשי עם הרבי.

זכיתי להיות כמה וכמה פעמים בארצות הברית בניו יורק ולפקוד את ציון קברו, ובכל פעם שאני נמצא בארה"ב אני משתדל גם כן ללכת ולהתפלל על הציון. זכיתי אפילו פעם אחת בג' תמוז, יום פטירתו, יחד עם הרב עדין להתפלל על הציון של הרבי. כיום אוכל להגדיר את הקשר שלי עמו כקשר משמעותי מאוד בחיי".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.