מערכת COL | יום ז' תמוז ה׳תשפ״ג 26.06.2023

נכח בחתונת הרבי, וכאשר הוכתר לאדמו"ר הזכיר זאת הרבי ברבים

לרגל יום ההילולא ה-31 של האדמו"ר מגור בעל ה"לב שמחה" שחל היום, COL בסקירה מיוחדת על הקשר שלו עם הרבי | הנוכחות החתונה הגדולה באירופה בשנת תרפ"ט, ההשתתפות בסיום הרמב"ם בשנת תשמ"ה וההתעניינות של הרבי במצבו בשנת תשנ"ב
נכח בחתונת הרבי, וכאשר הוכתר לאדמו
הרבי והאדמו"ר ה'לב שמחה'

היום, ז' בתמוז, חל יום ההילולא של האדמו"ר רבי שמחה בונם אלתר מגור זצ"ל, בעל ה"לב שמחה", שהלך לעולמו בשנת תשנ"ב.

הלב שמחה היה קרוב מאוד לרבי. לאחר שנפטר אחיו ה'בית ישראל' ומונה לאדמו"ר התייחס לכך הרבי בפתח שיחתו בהתוועדות ב-770 מול אלפי החסידים.

זה היה בשבת קודש פרשת תצווה, שושן פורים תשל"ז. הרבי אמר כי "ידוע שהיה קשר הדוק בין הצמח-צדק להאדמו"ר מקאצק. ולאחרי זה נמשך קשר הדוק בין רבותינו נשיאינו לדורותיהם עם גדולי תלמידיו וממשיכי דרכו, האדמורי"ם לבית גור לדורותיהם, קשר שנמשך בכל הזמנים".

הרבי הוסיף ואמר: "מדובר אודות צדיקים גדולים, שההשגחה העליונה בחרה בהם בתור מנהיגי ישראל, אשר לאורם הלכו עשיריות אלפים מבני-ישראל. קשר זה נשמר במשך כל הדורות, עד לכ"ק מו"ח אדמו"ר, והולך ונמשך גם בהווה".


במעמד סיום הרמב"ם המרכזי הראשון בשנת תשמ"ה


באותה התוועדות גם גילה הרבי כי פגש באביו של האדמו"ר מגור החדש, בעל ה'אמרי אמת', כאשר האדמו"ר ישב 'שבעה' (כנראה בשנת תרצ"ה) והרבי נשלח לנחמו בשם אדמו"ר הריי"צ.

הרבי סיים את דבריו בהבעת ברכה שתהיה הנשיאות (של ה'לב שמחה') בהצלחה רבה ואמיתית, "ועל יסוד מסורת אבות. מיוסד על אהבת התורה, אהבת-ישראל ואהבת הקב"ה, וכל זה באופן דמעלין בקודש".

בחודש אלול תשל"ח נכנס האדמו"ר ליחידות אצל הרבי. הוא כבר כיהן כזקן האדמו"רים וכנשיא מועצת גדולי התורה. באירוע המרכזי בסיום הרמב"ם הראשון בשנת תשמ"ה השתתף האדמו"ר מגור והדבר יצר הד עצום ותהודה בכל הציבור החסידי בארץ ובעולם והעניק תוקף וחיזוק לתקנת הקודש של הרבי.

הרבי התעניין לא אחת בשלומו. בראש חודש אדר ראשון תשנ"ב, זמן קצר לפני האירוע הקשה בכ"ז אדר, ביקש הרבי ממזכירו הרב גרונר, לפני תפילת מוסף, שיתעניין בשלומו של הרבי מגור.


צילום מכתבו של כ"ק אדמו"ר הריי"צ לאדמו"רים לקראת חתונת בתו עם הרבי


ה'לב שמחה' אף השתתף בחתונתו של הרבי, בורשה בשנת תרפ"ט, יחד עם אחיו ה'בית ישראל'. זאת לאחר שאביו האמרי אמת לא יכול היה להשתתף בעצמו.

האח הבית ישראל סיפר פעם לחסידו הרב אליעזר מאיר ביין זצ"ל (נחשף ב'התקשרות' 750) כי במהלך החתונה ניסה ה'חתן', הלוא הוא הרבי, להסתיר את מהותו מעיני הנוכחים, ועסק בסידור העניבה והכפתורים. על ידי זה ניסה להטעות את הציבור.

וסיים האדמו"ר: "סבור אתה שגם אותי הצליח לרמות? לא היא! אני הבחנתי כבר באותו לילה בגדולתו העצומה".

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
מה המקור להשתתפות הלב שמחה בחתונת הרבי?
ט' תמוז ה׳תשפ״ג
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.