מנחם קרביצקי | יום ז' תמוז ה׳תשפ״ג 26.06.2023

הסודות ששווים לכם מאות ואלפי שקלים בהחזר המס

ציבור אנ"ש והשלוחים הנאנק בימים אלו עם יוקר המחיה המטפס והריבית הגואה, צריך לדעת היטב את זכויותיו ולמצות אותן ככל האפשר. וכאשר מדברים על החזרי מס, הסעיפים הקטנים וסודות המקצוע עושים את ההבדל הגדול של אלפי השקלים. טור מבית יהושע החזרי מס שיעשה לכם סדר בהחזר. לגזור ולשמור  
הסודות ששווים לכם מאות ואלפי שקלים בהחזר המס

נקודות טובות

אנ"ש היקרים, לא אחת אנו שומעים או רואים בתלוש את המושג 'נקודות זיכוי' ולא תמיד יודעים מה הן, למה הן טובות, בעבור מה מקבלים אותן וכמה הן שוות לנו.

שיטת המס בארץ הנהוגה בארץ בשנים האחרונות - מתוך מטרה להקל על השכבות החלשות - מתחלקת למדרגות מס המתחילות ב10% מהמשכורת עד כ4,900 ש"ח, ומטפסות בהדרגתיות עד 50% במשכורות של 54,000 שקלים ומעלה.

השיטה הנוכחית נותנת הטבות במס לשורת מצבים ומתבצעת באמצעות נקודות זיכוי שכל אחת מהם שווה 2,632 שקלים בשנה. לא אחת, אנו זכאים לנקודות זיכוי, אך הן לא עודכנו במועד וכך נצבר לטובתנו כסף ששילמנו בטעות, ונוכל לקבל אותו באמצעות החזר מס.

בנוסף, מענקים ממשלתיים שונים שהיו נהוגים בעבר, הועברו להטבות מס בנקודות זיכוי. למשל תחת קצבאות הילדים שהצטמקו משמעותית בעשרות השנים האחרונות ונגסו בהכנסת המשפחות הברוכות, קמו נקודות זיכוי החוסכות סכומים גדולים במס ואותן חובה עלינו לנצל.

גם לכם מגיע לחצו כאן>>>

א פינטעלע

אז נתחיל מהבסיס: לכל תושב ישראלי ישנן מראש 2.25 נקודות זיכוי בשנה השוות להנחת מס של 5,931 שקלים - מה שאומר שמלכתחילה הוא יכול להרויח בשנה עד 59,310 מבלי לשלם מס הכנסה - כי שיעור המס נעלם בנקודות הזיכוי והכסף נשאר אצלו.

נקודות זיכוי בגין ילדים - נכון לשנת 2017-2021 - משתנות בין גבר לאשה. ילדים עד גיל 5 מזכים את הגבר ואת האשה בנקודות זיכוי השוות כ13,500 ש"ח בשנה. אשה מקבלת בנוסף חצי נקודת זיכוי עבור ילד עד גיל 18. הטבה שמסתכמת באלפי שקלים בשנה.

בשנת 2022 אושר חוק המגדיל את נקודות הזיכוי בגין ילדים - בעד כל ילד בגילאי 6-12 תתקבל 1 נקודת זיכוי לאביו ותוספת 1 נקודת זיכוי לאימו. לשם כך, יש לוודא שכל הילדים מעודכנים בטופס 101. ההחזר יתבצע רטרוקטיבית מתחילת השנה.

לצד קצבאות הילדים שקוצצו, נעלמו גם חלק ניכר מהמענקים לסטודנטים. טוב, הם לא ממש נעלמו, אלא שינו מצב צבירה לנקודות זיכוי. בעלי תואר ראשון מקבלים נקודת זיכוי אחת לשנה מתוך שנתיים לפי בחירה.

כנ"ל לגבי תואר שני / תעודת הוראה, המקנים מחצית נקודת זיכוי לשנה אחת שאחרי קבלת הזכאות לתעודה, או לשנה שלאחריה.

משרד האוצר אומר כביכול: אני מעדיף להפחית תשלומים מאשר לחלק מענקים, גם מסיבות של עידוד תעסוקה וכדומה.

גם לכם מגיע לחצו כאן>>>

אם לא תדרשו, לא תקבלו

יש סעיפים רבים שאם משום מה הם לא מעודכנים במקומות הרלוונטים, הם עלולים להתפספס ואתם תפסידו מאות ואלפי שקלים המגיעים לכם.
במקרה של ילד מיוחד, זכאי אחד ההורים ל-2 נקודות זיכוי לשנה - הטבת מס של 5,300 ש"ח בשנה. זה כולל: ילד נתמך, ילד בחינוך מיוחד, נער במסלול ישיבתי פרופיל 07 במצבים מסויימים, ילד מתחת לגיל 18 שמתקבלת עבורו גמלת ביטוח לאומי או נער / בגיר מעל 18 שמקבל עבור עצמו קצבה ומתגורר בבית הוריו.
חיילים משוחררים זכאים לנקודות זיכוי, עולים חדשים, הורה יחיד במקרים מסוימים ועוד - פשוט הרימו טלפון והתייעצו.
חשוב להבהיר כי נקודות הזיכוי הבסיסיות של תושב ישראל, חצי נקודה לאשה ונקודות זיכוי ילד נתמך (וכן ישנן עוד עוד שנשמטו מהטור) יכולים להעניק הטבת במס גם במשיכה בקנס 35%, רווחי הון (מני"ע), ריבית בבנקים, מס שבח על רווחים במכירת מקרקעין ועוד.

למה צריך איש מקצוע להחזר מס?

אם טופסולוגיה עושה לכם אלרגיה, תנו את העבודה הקשה לאיש המקצוע שבקיא בה. לאסוף קבלות מעמותות, לרכז מסמכים וטפסים, למלא ולהצליב נתונים.

וגם אל תקחו סיכונים, לא אחת אנשים חיכו להחזר נדיב וקיבלו חוב שמן לתשלום בגלל הגשה לא נכונה או טעות בחישוב שלהם. איש מקצוע מכיר את הסעיפים ישר והפוך, יודע מה להגיש ומה לא, ובנוסף, במשרד שלנו, יש ביטוח מלא במקרה של חוב ללקוח.

מקרים מסוימים דורשים התייעצות חובה עם איש מקצוע, כמו החלפת עבודה, חופשת לידה, חל"ת ואבטלה שנוכחותם בתיק ההחזר מחייבת בדיקה מיוחדת ומקצועית כדי שלא תגלו חוב במקום החזר.

הנסיון העשיר שלנו הגדיר מושג חדש של 'החזר מס חב"די', סעיפים ומאפיינים במיסוי של המשפחה החסידית, תחום שאותו 'חרשנו' והתמקצענו בו - הכל כדי שתקבלו כמה שיותר.

זאת מלבד הסעיפים הקטנים וסודות המקצוע דרכם ההחזר שלכם יתמקסם ויתפח כך שתצאו מורווחים מכל הכיוונים.

בברכת הצלחה לכל אנ"ש ושלוחי המלך. הצטרפו למאות לקוחות מרוצים, הזכויות שלכם זו השליחות שלי!

גם לכם מגיע לחצו כאן>>>

יהושע החזרי מס: 052-316-8670

 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.