מערכת COL | יום ו' תמוז ה׳תשפ״ג 25.06.2023

הרב גוראריה ל-COL: היום אפשר לומר שחב"ד 'כבשה' את ברלין

רבה של חולון וחבר בית דין רבני חב"ד, הגה"ח הרב אליהו יוחנן גוראריה, בראיון מיוחד ל-COL מבירת גרמניה ברלין, שם התקיים היום אירוע חנוכת קמפוס חב"די חדש וענק ומפואר: "הרבי חיבב את המקום הזה"
הרב גוראריה ל-COL: היום אפשר לומר שחב
הרב גוראריה בראיון ל-COL, הערב

הרב אליהו יוחנן גוראריה, רבה של ברלין וחבר בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש, משתף הערב (ראשון) בשיחה מיוחדת עם COL במה שהתרחש היום בברלין.

"אני זוכר, זה היה בשמחת תורה, לפני בערך 20 שנה", מספר הרב גוראריה, "היה פה יהודי שגר בברלין, והוא ניגש לרבי, והרבי שאל אותו האם ברלין זה ליובאוויטש. הוא היה בשוק ולא ידע מה לענות, והרבי אמר לו שוב: האם ברלין זה כבר ליובאוויטש?

7 קומות, 8000 מטר: נחנך המרכז הענק של חב"ד בבירת גרמניה

"היום אפשר לומר שהעיר נכבשה על ידי ליובאוויטש, על ידי השליח הראשי פה בעיר הרב טייכטל. וראשית כל נברך שהקב"ה יתן לו אריכות ימים ושנים טובות ויעשה דברים טובים כמו שעושה".

הרב הוסיף וסיפר כי זוכר את מה שהיה בעיר לפני 20 שנה, בעת שחתנו הרב טייכטל הגיע לפעול במקום בשליחות הרבי. "לא היה שום דבר, והיום ברוך השם אין מישהו פה שלא יודע מה זה חב"ד ומי זה הרבי. כולם יודעים את כל ההיסטוריה של חב"ד בברלין".

ומוסיף הרב גוראריה: "ידוע שהרבי היה גר פה תקופה. הרבי חיבב מאוד את המקום הזה, הרבי גם למד פה, והיום גרמניה בכלל וברלין בפרט זה מהפך שאין כדוגמתו כמעט, בכל אירופה.

"אני אמנם נוגע בדבר אבל רואה את זה במוחש. רואה את האהבה של הממשלה ושל התושבים לליובאוויטש. היום זה גאווה לשלוח את הילדים לגנים, לבתי הספר של חב"ד. יש ביקוש אדיר".

צפו בוידאו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.