מערכת COL | יום ו' תמוז ה׳תשפ״ג 25.06.2023

הרב גלוכובסקי חושף את המענה מהרבי "ששינה את נקודת מבטי"

הגאון החסיד רבי מנחם מענדל גלוכובסקי, סגן מזכיר בית דין רבני חב"ד ורבה של קהילת חב"ד ברחובות ומרכז העיר רחובות, חשף בראיון נרחב שהעניק לשבועון כפר חב"ד מענה מיוחד שקיבל מהרבי בשנת תשמ"ח | כעת, COL עם הסיפור המלא
הרב גלוכובסקי חושף את המענה מהרבי
צילום: שמואל עמית, COL

בראיון נרחב שהעניק לאחרונה לסופר מענדי קורטס, ופורסם בשבועון 'כפר חב"ד' האחרון, חשף הגה"ח הרב מנחם מענדל גלוכובסקי שליט"א, סגן מזכיר בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש ורבה של מרכז העיר רחובות וקהילת חב"ד בעיר, לשון מענה מיוחד שקיבל מהרבי.

"זו הייתה תשובה ששינתה את כל נקודת המבט שלי", העיד הרב גלוכובסקי בראיון, "אחריה הבטתי לגמרי אחרת על התפקיד שלי. כשהתבוננתי בה הבנתי מה הרבי דורש ממני".

התשובה המדוברת ניתנה בשנת תשמ"ח. הרב גלוכובסקי נסע אז לרבי לקראת חג השבועות, כמנהגו, והכין דו"ח מסודר שבו פירט את מה שראה בהסתובבותו בארץ בכל אותן שנים.

כשנתיים קודם לכן מונה הרב גלוכובסקי לחבר בבית דין רבני חב"ד. בכל אותה תקופה הסתובב ברחבי הארץ יחד עם הרב זושא וילימובסקי ע"ה, מראשי עסקני חב"ד, שבינתיים הלך לעולמו, ונחשף מקרוב לנעשה בכרם חב"ד; לפעולות השונות, למוסדות.

את הדו"ח הכניס לחדר המזכירות של הרבי והמתין לתשובה. אלא שזו התעכבה.

"בכל יום, בימים שהייתי אז אצל הרבי, נכנסתי לחדר המזכירות בשביל לבדוק אם התקבלה תשובה", שיחזר הרב גלוכובסקי, "אך בכל פעם אמרו לי שטרם הגיעה תשובה. ביום האחרון לשהותי בחצר הרבי, אמרתי לרב גרונר המזכיר שאני מתכונן לנסוע לשדה התעופה אחרי תפילת מנחה, ושאם תהיה תשובה יתקשר לעדכן אותי.

"כשהסתיימה התפילה עמדתי ליד דלת הכניסה לבית המדרש והרבי כמנהגו עבר במקום ואיחל 'פארט געזונטרהייט'. מ-770 המשכתי לבית של אחי שבו התארחתי. ואז נשמע הטלפון מצלצל. מעבר לקו היה המזכיר הרב גרונר, שהודיע: יש תשובה מהרבי".

הרב גלוכובסקי מיהר ל-770. "לא היה לי זמן, הייתי מוכרח להזדרז לשדה התעופה. קיבלתי את ההעתק מהמענה של הרבי ושמרתי אותו אצלי. תשובת הרבי על הדו"ח הייתה – דו"ח מכתב ופ"נ נתקבלו, חלק חשוב (גם בכמות) בהדו"ח שהנני מקבל – "הסברה" למה אין עשייה בפועל בשטח פ' ופ' (בעיקר – בשטחים הכלליים) !! אזכיר על הציון".

"כשהגעתי לשדה התעופה והמתנתי לעלייה למטוס התבוננתי בתשובה. ניסיתי לנתח אותה. ואז הבנתי:

"אני למעשה חשבתי שאני בסדר. אני מסתובב בארץ ומדווח לרבי על מה שקורה בארץ. אבל הרבי בחזרה עונה לי: שלחתי אותך לארץ לא כדי שתהיה צופה מן הצד! אתה צריך להיות אחד מהשחקנים! מה אתה עושה בשביל לתקן את העניינים שעליהם אתה כותב בדו"ח?

"והתשובה הזו חוללה אצלי תפנית. תפנית מחשבתית עמוקה. כי עד אז היה לי קצת קשה. הייתי אמריקני, צעיר יחסית; בארץ היו רבנים הרבה יותר מבוגרים ממני. אני הייתי רב צעיר, חדש. בתשובה הזו של הרבי הבנתי שהרבי נותן כוחות ותובע מכל אחד ואחד לפעול".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.