מערכת COL | יום א' תמוז ה׳תשפ״ג 20.06.2023

הכי רחוק מהפצצות: זה המתחם שגייסו השלוחים לשבתון ההררי באוקראינה

לראשונה מאז פרוץ המלחמה, בילו צעירים אוקראינים בגיל המצוות בסמינר מהנה במיוחד. המתחם נקבע באזור מרוחק בהרי הקרפטים, הכי רחוק מאיזורי ההפגזות. צעירים וצעירות שפחדו להגיע מאימת המלחמה, קיבלו בדואר תפילין ופמוטות
הכי רחוק מהפצצות: זה המתחם שגייסו השלוחים לשבתון ההררי באוקראינה
תמונות: באדיבות המצלם

במתחם מרוחק, אי שם בהרי הקרפטים, בילו בימים האחרונים עשרות נערים ונערות יהודיים שהגיעו לגיל המצוות, במסגרת סמינר לא שגרתי, שארגנו שליחי הרבי.

לא היה זה עוד סמינר שגרתי, כזה הנערך במקומות רבים בעולם: עבור כלל הצעירים, הייתה זו היציאה המשמעותית שלהם מהבית, מאז פרוץ המלחמה העקובה מדם באוקראינה. 

"האמת שבהתחלה מאוד חששנו", מספר השליח הרב משה רוכלין מתנועת הנוער Enerjew החב"דית הגדולה בברית המועצות לשעבר, שנוסדה ונתמכת על ידי קרן פינגר ובמסגרתה נערך הסמינר.

"בסופו של דבר מדובר במדינה מופגזת והיה ברור לנו שיהיו צעירים רבים שהוריהם יפחדו לשלוח אותם. למרות זאת, או בגלל זאת, החלטנו ללכת על האתגר הזה".

הרב רוכלין מספר כי במשך שבועות ארוכים, נערכו דיונים והתייעצויות היכן לקיים את הסמינר. "רב העיר צ'רנוביץ ושליח הרבי במקום הרב מנחם גליצינשטיין החליט להרים את הכפפה ואחרי מאמצים רבים איתר מבנה מתאים באיזור הררי בקרפטים", מוסיף לספר הרב רוכלין. 

עם פרסום בשורת הסמינר הייחודי, שנערך בסיוע קרן מרומים ובניווטו של ר' חיים פרידמן, נרשמו נערים יהודיים מ-12 ערים באוקראינה: ויניצא, דניפרו, ז'יטומיר, קאמנסקויה, קייב, קרמנצ'וג, קרופיבניצקי, חרקוב, צ'רקאסי, צ'רניגוב, צ'רנובצי וחמלניצקי. 

"הסמינר נערך בנפרד לנערים ולנערות וכל קבוצה קיבלה את מלוא תשומת הלב על ידי צוות של מדריכים ומדריכות שהגיעו במיוחד", מרחיב הרב רוכלין, "העובדה שמדובר בגילאי בר מצווה - גרמה לנו להיערך באופן מיוחד, עם תכנית העשרה מקיפה על גיל המצוות. למעשה, מחנה הקיץ מסכם תקופה ארוכה של לימודי בר מצווה, שכבר החלו בחורף, וזאת באמצעות תכנית תוכן ייחודית ששיגרנו אליהם מבעוד מועד". 

במהלך הסמינר שנערך עם אש"ל מלא ונוהל על ידי ר' דוד קופליק ור' יעקב יקימנקו, בסיוע קרן פינגר, קיבלו נערי בר המצווה זוג תפילין מהודר, ואילו הנערות קיבלו זוג פמוטים מכסף טהור. "הנערים והנערות שהוריהם פחדו לשלוח אותם, קיבלו את המתנה בדואר. הם לא אמורים להפסיד מהסיאוטציה שנכפתה עליהם". 

למרות שהמיקום היה מרוחק מאזור מיושב, גם שם נשמעו אזעקות מעת לעת. "באחד הימים זה תפס אותם באמצע תפילת ערבית וכולנו מיד ברחנו למקלט", מתאר הרב רוכלין, "מציאות המלחמה מלווה את כלל הנערים יום יום, אפשר לומר שהם שורדים את המלחמה כבר שנה וחצי, ומסיבה זו יש למחנה קיץ שכזה משמעות מאוד גדולה. 

"הסמינר, שכלל בתוכו גם שבתון עשיר ומהנה, גם אפשר לנערים יהודים רבים, לפגוש, לראשונה, נערים יהודיים בני גילם. זה היה מרגש מאוד. נוצרו שם הרבה חברויות וקשרים בין נערים יהודיים, וזה דבר נפלא".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.