מנדי ברגר | יום כ"ט סיון ה׳תשפ״ג 18.06.2023

בשורה להורים: הוגדל הסבסוד להורים לפעוטות במעונות היום

עודכנו מבחני התמיכה במעונות היום, כך שההפרש בגין עליית התעריף לשנת הלימודים תשפ"ג לגבי הילדים במעונות היום המסובסדים ע״י משרד העבודה, לא יושת על ההורים אלא המדינה תשלים את הפער בין התעריף החדש לתעריף הנוכחי באמצעות הגדלת סבסוד ההורי
בשורה להורים: הוגדל הסבסוד להורים לפעוטות במעונות היום

מנכ״ל משרד העבודה, ישראל אוזן, חתם על צו לעדכון מבחני התמיכה לשנת הלימודים הנוכחית, זאת בעקבות אישור צו הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (מחירים מרביים במעונות יום לפעוטות), תשפ"ג -2023, בו אושרה העלאת תעריף שכר הלימוד במעונות היום בתחילת חודש יוני 2023.

ולכן, עודכנו מבחני התמיכה כך שההפרש בגין עליית התעריף לשנת הלימודים תשפ"ג לגבי הילדים במעונות היום המסובסדים ע״י משרד העבודה, לא יושת על ההורים אלא המדינה תשלים את הפער בין התעריף החדש לתעריף הנוכחי באמצעות הגדלת סבסוד ההורים, לכלל ההורים שנמצאים במעונות היום עם סמל המדינה, גם אם הם לא מקבלים סבסוד.

ועדת המחירים הגישה את המלצותיה להעלאת המחיר במעונות היום בסוף שנת הלימודים הקודמת אולם בשל הבחירות, הקמת הממשלה ודיוני התקציב - נחתם צו המחירים על ידי שרי האוצר והחינוך רק ב 1/6/2023.

עם זאת, על מנת לא להכביד על ההורים בחודשי הלימודים האחרונים של השנה, המדינה תספוג את עליית המחיר לכל הילדים הרשומים במערכות משרד העבודה. העליה הממוצעת בשכר הלימוד עומדת על כ - 222 ₪ לחודש לקבוצת הגיל של הפעוט. מדובר על כ- 115 אלף הורים לפעוטות הרשומים במעונות. עלות הסבסוד המוערכת- כ-90 מיליון ₪ ל- 3 חודשים עד תום שנת הלימודים במעונות היום (יוני, יולי ואוגוסט 2023).

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.