מנדי ברגר | יום כ"ט סיון ה׳תשפ״ג 18.06.2023

מהיום גם בדיגיטלי: 'תורת הרבי' נגישה מכל מקום בעולם

לקראת יום ההילולא ג' תמוז, אנו מתבשרים על שלב חדש בהפצת המעיינות חוצה, והנגשת תורתו של הרבי לכל דורש ומעיין, עם הרחבת המיזם של 'ועד הנחות בלה"ק', מכון ההוצאה לאור של תורת הרבי • הלקחים מעידן הקורונה, והדרישה מצד השלוחים באוקראינה שעדיין נעים ונדים בכל רחבי העולם • התרגשות רבה לקראת הופעת 'כרך השמונים' של תורת מנחם - התוועדויות
מהיום גם בדיגיטלי: 'תורת הרבי' נגישה מכל מקום בעולם

שנים ספורות לאחר שהרשת המקוונת הפכה לנחלת הציבור, התקבלה בהנהלת מוסד ההוצאה לאור של תורת הרבי - 'ועד הנחות בלשון הקודש', החלטה מיוחדת להרחיב את אופני ההפצה של שיחות ומאמרי הרבי, בצורה שכל הספרים היוצאים לאור על ידם, יהיו נגישים גם ברשת האינטרנט, במטרה שכאו"א בכל רחבי תבל יוכל לעיין וללמוד, ולהדפיס (לשימוש אישי), את השיחות והמאמרים וכו', בצורה נוחה וקלילה.

לשם כך הושקע הון רב, ומאמץ ממושך מאז שנת ה'תש"ס ואילך, להעלות את ספרי 'תורת מנחם' אחד אחרי השני, כדי שתורת הרבי תהיה זמינה הן בצורה טקסטואלית והן בצורת הדף של הספרים עצמם, היה זה חידוש עצום ופריצת דרך מהדהדת.

אפיק נוסף עליו עמלו חברי המערכת, בסיוע הטכני והמקצועי של אנשי חב"ד.אורג, הוא ליצור מנוע חיפוש משוכלל, לנווט בתוך החומר הרב.

"עם השנים ועם התקדמות ההוצאה לאור, עלה הצורך" – מסביר מנהל המוסד, הרה"ת ר' חיים שאול ברוק שיחי' – "לתת מענה נרחב לרבבות לומדים ומעיינים בתורתו של הרבי, מכל החוגים, שמבקשים למצוא נושא או ענין, ביטוי או שורה בתורתו של הרבי, שארוכה מארץ מידה היא ורחבה מני ים, ועל כן, בהשקעה אדירה של מאמצים ומשאבים, נבנה מנוע חיפוש משוכלל שיכול לתת מענה מיידי, שחוסך את הזמן הכרוך ביצירת קשר עם העורכים בטלפון או בדוא"ל וכיוצא בזה".

*

לקראת יום הבהיר י"א ניסן ה'תשפ"ב – מאה ועשרים שנה להולדת הרבי, שהיה גם יובל הארבעים להתייסדות המוסד, קיבל המיזם תנופה מחודשת, כך שבהמשך לחמישים הספרים הראשונים של 'תורת מנחם – התוועדויות' שכבר היו באתר, התווספו מאז ועד עתה עוד שלושים ושישה כרכים.

עידן ה'קורונה' שב"ה חלף ועבר, אך גרם להמונים להיות סגורים ומסוגרים בבתיהם, לעתים ללא יכולת יציאה לבית הכנסת או בית חב"ד סמוך במשך תקופה לא קצרה, העלה את הדרישה והבקשה מצד רבים שתוכן תורתו של הרבי יהיה נגיש גם למי שלא יכול להשיג ספר מודפס.

כך גם בשנה וחצי האחרונות, כאשר מאות משלוחי הרבי מכל רחבי מדינת אוקראינה, הם ומשפחותיהם, מטלטלים בדרכים בעקבות המלחמה, נאלצים לברוח באישון ליל עם מזוודה אחת וכיו"ב, היה האתר המרכז את כל תורתו של הרבי כמים קרים על נפש עייפה, ביכולתם ללמוד בכל עת ובכל שעה, מכל מעבר גבול או מלון דרכים, את תורתו של המשלח, ולשאוב עידוד וחיזוק הן בלימוד ה'קונטרסים' החדשים היוצאים לאור לקראת כל שבת ומועד, הן בלימוד נושאים הקשורים לשינויים הדרסטיים בחייהם האישיים, בעבודת השליחות שלהם וכו', כאשר ניתן לחפש במהירות כל נושא ונושא, מהטלפון האישי בכף היד.

*

בימי ההכנה ליום ההילולא ג' תמוז ה'תשפ"ג – שנת הקהל, פתיחת שנת השלושים, מציינים במערכת כי ניתן למצוא באתר שבעים ושלושה כרכים מלאים של 'תורת מנחם – התוועדויות', הכוללים את כל התוועדויות הרבי מאז יו"ד שבט ה'תש"י ועד סיום שנת ה'תשל"ג. וכן את ספרי המאמרים, כולל את הסט של 'תורת מנחם – מאמרים מלוקט' ד' כרכים, על סדר חודשי השנה.

ניתן ללמוד בצורה מקוונת או להדפיס התוועדות מלאה, מאמר דא"ח מלא, או את העמוד הרלוונטי בלבד. כמו כן ניתן לחפש מילה מסויימת במאגר העצום והבלתי נדלה הזה, מתוך הסדרה התורנית העמוקה והארוכה ביותר בהיסטוריה היהודית.

המיזם השאפתני מתאפשר הודות לתרומתו הנדיבה של הנגיד הנודע, רודף צדקה וחסד, ליבו חם וער לכל דבר שבקדושה ובמיוחד לכל עניני ההפצה של תורת כ"ק אדמו"ר זי"ע בכל רחבי תבל, ר' יצחק מיראלשווילי שיחי' ומשפחתו.

על פי סקר גלישה טרי שבחן את הרגלי השימוש באתר במשך השנה האחרונה, נכנסו והשתמשו באתר – www.lahak.org קרוב לארבעים אלף איש, בחודש!

*

לצד ספרי 'תורת מנחם – התוועדויות' על הסדר, ניתן למצוא באתר גם את הקונטרסים הטריים היוצאים לאור לקראת כל שבת ומועד, וארכיון מלא של קרוב ל-1000 קונטרסים שיצאו לאור בעבר, משנת ה'תשע"א ואילך (הקונטרסים שיצאו לאור בשנים מוקדמות יותר, משולבים בספרים הנמצאים באתר).

כפי שהונהג החל משנת ה'תשע"א, בחלקו האחרון של כל קונטרס 'התוועדות' או 'מאמר', מופיעים מספר אגרות קודש בפרסום ראשון, מתוך ספרי 'אגרות קודש' על סדר השנים, או כרכים ה'מילואים' שמסודרים לדפוס בידי חברי המערכת. אוצר בלום זה, של קרוב ל-1500 אגרות קודש שעדיין לא מופיעים בספרים ניתן לחפש בקונטרסים אלו.

כמו כן ניתן למצוא באתר (כולל אפשרויות להורדה ולהדפסה) את קפ"ט חוברות ה'רשימות' כפי סדר הופעתם; ה'רשימות' על ספר התניא; ט"ל חוברות 'רשימות הרבנית חנה' – בשפות אידיש, לה"ק, אנגלית, צרפתית, ורוסית.

מדור מיוחד מוקדש לקונטרסים של מאמרי רבותינו נשיאינו שנפדו מהשביה והופיעו לראשונה מגוכתי"ק בהוצאת מערכת 'אוצר החסידים' שע"י הוצאת הספרים קה"ת:

נ"ט מאמרים מכ"ק אדמו"ר הזקן; ב' מאמרים מכ"ק אדמו"ר האמצעי; כ"ו מאמרים מכ"ק אדמו"ר הצמח צדק; כ"ט מאמרים מכ"ק אדמו"ר מהר"ש; מ"ח מאמרים מכ"ק אדמו"ר מהורש"ב; פ"ה מאמרים מכ"ק אדמו"ר מהוריי"צ.

*

לקראת יום ההילולא ג' תמוז, יופיע אי"ה בהוצאת 'ועד הנחות בלה"ק' הספר החדש - כרך השמונים, בסדרת 'תורת מנחם – התוועדויות', הכולל את השיחות והמאמרים של קיץ שנת ה'תשל"ה; ולקראת יום ההילולא כ"ף מנחם-אב, כרך הכולל את כל מאמרי דא"ח משנת ה'תשל"ז בעריכה חדשה ומאירת עיניים, בכך יווצר רצף של כל ספרי המאמרים משנת ה'תשי"א ועד לשנת ה'תשל"ט.

 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.