צבי סופר | יום כ"ז סיון ה׳תשפ״ג 16.06.2023

קווינס: שורה של אישי ציבור ביקרו במוסדות החינוך

לקראת סיום שנת הלימודים ה'תשפ"ג – שנת הקהל, מסכמים בהנהלת מוסדות החינוך "אור אבנר" בקווינס ניו יורק, חודש פעיל מאוד עם שורה של ביקורים רמי דרג, של אישי ציבור, שרים בממשלת ישראל, מנכ"ל של משרד ממשלתי חשוב | שלוחי הרבי העומדים בראש המוסדות, הרב זלמן זבולונוב, והרב לוי יצחק וולוביק, ליוו את האורחים רמי המעלה בעת הסיור המקיף, וגם באו איתם לתפילה מיוחדת בציונו הק' של הרבי
קווינס: שורה של אישי ציבור ביקרו במוסדות החינוך

שלוחי הרבי לקהילה הבוכרית ברובע קווינס ניו יורק, ומנהלי מוסדות החינוך "אור אבנר" של הקהילה המעטירה, הרב זלמן זבולונוב והרב לוי יצחק וולוביק, מסכמים בסיפוק רב שנת לימודים פוריה. החודש האחרון היה עמוס פעילות, וכלל שורה ארוכה של ביקורי אח"מים ברחבי המוסדות.

הרב מאיר פרוש, שר לעניני ירושלים ולמסורת ישראל, חבר הכנסת מטעם סיעת שלומי אמונים במפלגת אגודת ישראל, ויושב ראש מרכז אגודת ישראל בירושלים, פתח את ביקורו בתפילת שחרית בבית הכנסת המפואר המתנוסס לשם ולתפארה במרכז קווינס, ואף מסר שיעור תורה במתק שפתיים לקהל שהשתתף. אחר כך התכבד להשתתף בארוחת בוקר חגיגית, יחד עם כל רבני וראשי הקהילות היהודית בקווינס, אליו גם טרח והגיע, על אף גילו המופלג, אב בית הדין של קווינס, הגאון הרב פרץ שטיינברג שליט"א.

בהמשך קיבל השר סיור מקיף בשורת המוסדות בהם מתחנכים קרוב לאלף תלמידים ותלמידות כ"י, החל מגני הילדים ומעונות היום, בית הספר היסודי JIQ, בית ספר תיכון לבנים, בית ספר תיכון לבנות 'אור חנה', בית הספר לחינוך מיוחד – 'לאמפלייטרס', 'גננו' אקדמי, ומתחמי העשרה ולימוד 'היברו סקול' לנוער שמגיע מידי אחר הצהרים מבתי ספר ציבוריים 'פאבליק סקול'. שורת המוסדות העומדים תחת נשיאותו של הפטרון הראשי, נשיא קונגרס יהודי בוכרה העולמי, איל ההון והפילנתרופ הנודע ר' לוי לבייב שיחי'.

בישיבה הקטנה, בה יושבים ומתמידים עשרות נערי חמד, מסר השר שיעור תורני מקיף, וסיפר על חוויותיו ונסיונו בעת שכיהן כסגן שר במשרד החינוך, ועל מסירותו להרחבת מוסדות החינוך וישיבות חב"ד ליובאוויטש בכל רחבי ארץ הקודש.

את היום המיוחד, הוא חתם בנסיעה נרגשת לציונו הק' של הרבי, לקראת יום ההילולא ג' תמוז, ולאחר הכנה מתאימה נכנס לשפוך צקון לחשו בתוך האהל הקדוש. אחר כך ביקש לסור גם לקברו של המזכיר, הרב ירחמיאל בנימין הלוי קליין ע"ה, איתו עמד בקשרי ידידות קרובים מאוד, וכן שאר המזכירים הטמונים בחלקה הסמוכה ביותר לאהל רבותינו נשיאינו.

*

הגב' גלית דיסטל אטבריאן, שרת ההסברה, בחרה לפתוח את ביקורה דווקא באהל הקדוש של הרבי, כשהיא מסבירה לשלוחים, שזו לה הפעם הראשונה בחיים להגיע לאדמת קודש זו. אליה הצטרפו ר' גבריאל סופייב ורעייתו הגב' חגית סופייב, בתו של איל ההון, הנגיד ופטרון המוסדות ר' לוי לבייב.

ברטט ובהתרגשות, לאחר הכנה והדרכה, היא נכנסה לפני ולפנים, ונשאה תפילה במשך קרוב לשעה, על הפרט ועל הכלל, וביקשה הצלחה במעשי ידיה במלאכת הקודש להסביר את העמדות הנכונות של עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל, גם בתוככי הארץ וגם ברחבי העולם.

אחר כך יצאה לבקר בחלקת הרבניות, ונשאה תפילה קצרה על ציון הרבנית חנה ע"ה, אמו של הרבי, והרבנית חי' מושקא ע"ה, רעייתו של הרבי.

בעת הסיור במוסדות החינוך, לאורך היום, אמרה לילדים שהם כוח ההסברה הטוב ביותר בעולם, דור העתיד שנחוש לשמור על מורשת ישראל בגאווה ובשמחה, ומקדש שם שמים בכל הליכותיו גם בין העמים.

בסיום, נערכה ארוחת ערב חגיגית עם נכבדי הקהילה ונשותיהם, ובנאומה הנרגש הודיעה שהיא תנחה את אנשי המשרד לשתף פעולה, בכל הקשור להסברה אמיתית, ברוחו ובדרכו של הרבי, בצדקת עם ישראל על ארץ ישראל, וכן שיתוף פעולה עם שלוחי הרבי הנמצאים בחזית ההסברה, בקמפוסים, באוניברסיטאות, והם אלו שנלחמים יום יום במגיפת ההתבוללות, ומצילים את עתיד עם ישראל.

*

מר אבי כהן סקלי, מנכ"ל משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות בראשו עומד השר עמיחי שקלי, שהתרשם מביקור ברחבי המוסדות, ושמע סקירה פרטנית מפי המנהלות המסורות והמקצועיות על החינוך שמקבלים התלמידים והתלמידות, על חיזוק הזהות והגאווה היהודית, ועל האתגרים של הנוער בסביבה החיצונית, אם ברחוב או במוסדות להשכלה הגבוהה.

הרב יואב בן צור, שר העבודה, וחבר הכנסת מטעם מפלגת ש"ס, החל גם הוא את ביקורו באהל הק' של הרבי, ואמר שכך הוא נוהג כל אימת שהוא נוחת על אדמת ארצות הברית.

לאחר תפלת מנחה בהיכל הישיבה, הוא מסר דרשה מתובלת בדברי הלכה ואגדה, והתלמידים הנרגשים האזינו בקשב רב. הוא גם סייר בבניין החדש ההולך ונבנה, כדי לאכלס עוד ועוד תלמידים המתדפקים על דלתות המוסדות להם יצא שם טוב בכל העיר.

השר התפעל לשמוע על התוכניות לקיץ הקרוב, כאשר במסגרת מפעלי הקיץ 'גן ישראל – אור אבנר', יגיעו אלפי ילדים לפעילות חינוכית חוויתית במספר מוקדים, יהנו מטיולים מגוונים, וממסורת ישראל ומורשת ישראל בכמות ובאיכות.

פגישה חשובה נוספת התקיימה עם מר יעקב חגואל, יושב ראש ההסתדרות הציונית העולמית, בנושאים בהם שייך לקיים שיתוף פעולה, למען חינוך דור העתיד, ובכלל בנוגע לעבודת השלוחים כחלוצים של הפצת היהדות בכל נקודה בעולם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.